/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
2 SUPERprogrammer GRATIS
Fra : refi
Vist : 1150 gange
20 point
Dato : 25-02-10 12:27

2 programmer der virkelig er værd at hente

PC-Hand Screen Capture
PC-Hand Screen Recorder

http://www.giveawayoftheday.com/pchand-screen-suite/

Et virkelig effektivt stykke værktøj der kan fange screenshots (hele skærmen eller aktiv vindue eller det udsnit du nu foretrækker)

Recorderen fanger OGSÅ præcist det udsnit du indstiller den til - dvs den også fanger en youtube video selvom du ser den i lille billede...

En ting man måske lige skal være opmærksom på er at den som standard gemmer som .avi - jeg syntes dog kvaliteten er bedre hvis man gemmer som mpeg4 eller mpeg2 - men det kan man jo selv afprøve....

Billedet begge programmer fanger kan indstilles på millimeter af skærmbilledet - så der er virkelig mange muligheder for optagelse.

Sidst men ikke mindst - det er IKKE et spionværktøj da man ser billedudsnittet medens den optager

Så HENT
PAK UD
KØR begge setup filer
Kør derefter Activate.exe (den registrerer BEGGE programmer

Og måske bedst af alt både til XP-Vista-Win7 og både til 32 og 64 bit

PS. Vista og Win7 brugere bør for en sikkerheds skyld køre filerne som admin....

Så klø på og lad mig høre jeres erfaring....

PS...

Dette er med vilje IKKE lavet som tips da der så er begrænsede muligheder for kommentarer.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-10 12:29

Og husk så lige at det skal være INDEN kl. 9:00 i morgen tidlig.....

Ellers koster det

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 25-02-10 13:01

Citat
Ellers koster det

Taaaaark søde refi

Kommentar
Fra : vith

Dato : 25-02-10 13:29

Jeg ved, at det plejer at være noget godt, når du anbefaler noget fra GOTD, men inden jeg downloader, er jeg nødt til at spørge:

Kan de programmer noget, som Vistas Klippeværktøj og tricket med at skrive kick i linket på youtube, ikke kan?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-10 15:39

Ja - den kan meget, meget mere.....

youtube var blot for at give et eksempel.....

Det kan i princippet være en hvilken som helst video - UANST format osv.....

Simpelthen ALT din komputerskærm kan vise - billedudsnit, video, hele skærmen osv.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-10 15:39

Derudover er den SUPER brugervenlig - man behøver absolut ikke at være "nørd"

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 25-02-10 15:44

Citat
man behøver absolut ikke at være "nørd"

Og det er jo en rigtig god ting refi

Kommentar
Fra : vith

Dato : 25-02-10 17:53

Har nu downloadet og afprøvet, men er altså ikke helt tilfreds med at der står:

PCHand Screen Recorder Unregistered Version

med store bogstaver - står der også det hos dig, refi?

Der popper også en boks op, hvor der står at det er en prøveversion, der udløber om 15 dage, og jeg har altså husket at aktivere!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-10 17:58

Citat
PCHand Screen Recorder Unregistered Version

med store bogstaver - står der også det hos dig, refi?

Du har "glemt" at køre activate.exe EFTER installationen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-10 18:02

Citat
og jeg har altså husket at aktivere!

Hov - så ikke det sidste....

Men du har stadig gjort en fejl - det er IKKE en prøveversion...

Altså...

Installer de 2 setup-filer (som admin i Vista og Win7 )
Kør activate (også som admin)

Og det SKAL være i den rækkefølge....

Du behøver ikke adinstallere igen - blot kør activate en gang til...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-10 18:04

Og du har vel husket at LUKKE programmerne under aktivering....

Accepteret svar
Fra : vith

Modtaget 20 point
Dato : 25-02-10 18:11

Tusind tak, refi - det var det sidste, der var galt!

Kommentar
Fra : vith

Dato : 25-02-10 18:37

Hvad vælger du under Hz og bits?

Jeg har prøvet et par stykker, men lyden er ikke god (har valgt Mpeg4).

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-10 19:00

Jeg har ikke ændret noget der i forhold til "standardopsætningen.....

Men prøv dig frem til du finder det bedste - vi er jo alle forskellige med hensyn til hvordan lyd skal "lyde"

PS...

Prøv at vælge mpeg2

Kommentar
Fra : vith

Dato : 25-02-10 19:55

Jeg har åbenbart ingen programmer der kan spille mpeg2, men jeg leger lidt med de andre, så!

Det andet program, Screen Capture, er godt nok smart!

Scrollwindow og direkte over i f.eks. Powerpoint, Word, fil, email m.m. - den kommer jeg da til at bruge meget i min slægtsforskning.

Godt vi har dig til at holde øje med de gode tilbud

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-10 20:35

Citat
Jeg har åbenbart ingen programmer der kan spille mpeg2

Den tror jeg ikke på - det kan selv Win MediaPlayer

Og ja - det glemte jeg at nævne i starten...

Tager du et shot af en side med scroll - kommer HELE scrollet med på billedet....

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 25-02-10 21:46

Sikkert ok, men mange gratis programmer kan jo det samme.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-10 07:34

Ja...

Men har nu ikke fundet nogen der er så nemme at arbejde det...

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 26-02-10 09:27

Tak for svaret vith.

Tiden er udløbet

Kommentar
Fra : vith

Dato : 26-02-10 09:31

Tak for tippet - og hjælpen