/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
HOrdan gør man i windows 7
Fra : lillebror1986
Vist : 2301 gange
20 point
Dato : 24-02-10 19:17

Hej Jeg har en statonær computer som kør xp home, med netkabel i til min router, så har jeg min bærbar som køre win 7, som køre trådløst, hvordan for jeg de to computer til at kunne dele filer med hinanden?

PFT.

Mvh Martin

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-02-10 19:29

Se hjælpeteksten i de to windows versioner.

Kommentar
Fra : lillebror1986

Dato : 24-02-10 19:40

det hjælper mig ikke rigtigt desværre

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-02-10 19:47

Installer en trådløs netværk derhjemme eller på et mindre kontor, sådan hedder det på XP og Windows 7
Windows 7 går du i Delingscenter og opretter et trådløst netværk
XP begynder du i Kontrolpanel, Netværks forbindelser og opretter et trådløst netværk
bagefter skal du sætte mapper og eller drev til deling
Bare spørg mere hvis der kræves mere forklaring

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-02-10 19:51

Husk at netværket skal have samme navn på begge computer, og computerne må IKKE hedde samme navn

Kommentar
Fra : lillebror1986

Dato : 24-02-10 20:43

Hehe du må meget undskylde men er virkelig blank til dette her, for jeg synes jeg har gjordt som du har sagt men på min xp, når jeg går ind i vis arbejdsgruppecomputere så skriver den ¨workgroup er ikke tilgængelig. du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværkressource. kontakt serverens administrator for at finde ud af, om du har adgangstilladelse.¨

¨netværksstien blev ikke fundet.¨

Kommentar
Fra : lillebror1986

Dato : 24-02-10 20:45

hvorfor gør den det?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 20 point
Dato : 24-02-10 21:18

Du er vel sikker på at netværket også hedder WORKGROUP på 7 computeren også? Så skal du bagefter ind og sætte deling på 7 computeren, du skal tillade deling af filer og jeg anbefaler altid at man slår Adgangskode beskyttet deling fra, når du har sat prikkerne korrekt så skal du højre klikk på de mapper du vil dele og sætte deling som du ønsker, og så vises 7 computerens Delte mapper på XP computeren de vises under Netværks steder, og XP computerens Delte mapper vises på 7 computeren, de ses direkte i Stifinder og er vist allernederst, du klikker på Netværk på Windows 7 og på Netværkssteder på Windows XP.
Hvis det mislykkes så kører du bare guiden Nyt netværk en gang mere

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-02-10 21:31

Her er der en guide til hvordan det gøres i Win 7

http://events.dk.msn.com/Windows-7/artikel.aspx?cp-documentid=150452251

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-02-10 21:33

Og husk endelig at Xp komputeen skal have samme navn på netværks gruppen, ellers kan de ikke "se" hinanden

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-02-10 21:34

Den dur ikke i tilfældet her Fijala Hjemmegruppe virker kun mellem en eller flere Windows 7 computere og ikke mellem en Windows 7 computer og en Windows XP computer

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-02-10 22:37

Jamen mine pcer "snakker" altså sammen og der er både en der kører Win 7 og en med Vista Ultimate og en med XP Pro. Hjemmegruppe er ganske rigtig for Win 7, og jeg kigge måske ikke mit link ordentlig efter i sømmene. beklager. Men det ændrer ikke det faktum at de alle skal have samme netværks navn for at kunne "snakke" sammen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-02-10 22:38
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-02-10 22:46

Det var straks meget bedre mine computere kan også "snakke" sammen, det er 2 med Linux Ubuntu og 1 med Windows XP, alle kan også dele filer med Windows 7 når den er på mit netværk, Windows 7 er min brors computer

Godkendelse af svar
Fra : lillebror1986

Dato : 01-03-10 14:41

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-03-10 15:57

Selv tak - jeg håber du fik forbindelse mellem de forskellige computere