/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win 7 start
Fra : ultra2
Vist : 618 gange
100 point
Dato : 23-02-10 22:32

ved start skriver den starter windovs hvordan fjerner man det

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-02-10 22:36

Hvad ønsker du ellers er det ikke Windows du vil starte?

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 23-02-10 22:43

det kan fjernes så den starter hurtigere (altså texten)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-02-10 22:58

Ovn - det kan da også gøres i ubuntu 17 sec. tror jeg nok sammen med en af ubuntudanmark drengene.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-02-10 23:03

det tager meget mere end 17 sekunder at sætte kaffe over så jeg ser aldrig hvordan start skærmen ser ud, men det er måske lang tid hvis man sidder og stirrer på skærmen mens computeren starter

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-02-10 23:06

ovn - du skal da bare sætte SDHS kort i den bærbare, og tage den med ud til kaffen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-02-10 23:35

Citat
ved start skriver den starter windovs hvordan fjerner man det

Ved at starte op på en Hirens BootCD, og skrive FORMAT C:

så går der et øjeblik, så skriver den ikke det mere

Den starter ikke mange splitsekunder hurtigere ved at springe det over,
hvis det kan lade sig gøre altså

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-02-10 23:39

Det samme gælder den med flaget som du os vil fjerne, men kan se du har annulleret det ?,
i xp var det vist boot.ini man skulle ændre.....

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 24-02-10 01:15

Tror du ikke bare den arbejder mens den skriver starter windows, så du ikke skal se på en sort skærm mens den starter?
Jeg tror ikke den starter hurtigere fordi du får fjernet skærmbilledet, men ved det dog ikke.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 24-02-10 08:56

Ja som du skriver PrivateDK, jeg tror såmænd os det er en art "vent lige lidt imens jeg læser drivere ind" skærm, så der er ingen grund til at fjerne den

ps
Den med "Ved at starte op på en Hirens BootCD, og skrive FORMAT C:"
er altså kun en joke, men den havde du forhåbentlig luret

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 24-02-10 10:04

det er muligt at i har ret men efter hvad jeg har hørt er det her i kandu at det er skrevet hvordan
så en eller anden ved det.

hvis man bruger format c: så kan jeg ikke se hvordan man kan rette i noget som helst

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-02-10 10:18

Citat
hvis man bruger format c: så kan jeg ikke se hvordan man kan rette i noget som helst

næe, men så er du da sluppet af med "Starter Windows"

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 24-02-10 10:30

ja så nu sidder jeg og glor på en sort skærm til gængel så starter den hurtig og kommer ikke med fejl så det er vel et fremskridt

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-02-10 11:07

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-02-10 11:13

Try this, in the search bar in the start menu type msconfig, a box should appear,
choose the boot tab, in the boot options tick the box that says "No GUI boot" click apply and restart.

http://www.sevenforums.com/customization/16746-remove-welcome-screen.html#post178970

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 24-02-10 11:45

No GUI boot" på dansk ingen start med grafisk brugergrænseplade

det virker og den er hurtigere

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 24-02-10 11:55

Kan du ikke prøve at måle tidsforskelle, det kan jo være det var noget man skulle arbejde lidt i.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-02-10 12:03

Så er det jo fint, har ikke afprøvet det, men det kunne være man skulle,
min gamle XP'er er snart en krig om at starte

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 24-02-10 13:25

udover dette har jeg lagt 2 tips vedrørende start og luk

tilsammen har de givet ca den halve tid for start og luk

men der findes et program med en luk knap men jeg kan ikke finde det
det var også lavet til xp

så hvis jeg kan finde det så lukker den med det samme

(i xp lukkede den 80% hurtigere) man lukker alle programmer trykker på knappen og vupti

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 24-02-10 13:40

http://classicshell.sourceforge.net/

den med alle programmer fra xp

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-02-10 14:01

Ja der er et program der lukker på et sekund, den tvinger systemet til at lukke,
meget usundt for diverse ting der lige skal skrive færdig til HD

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-02-10 14:18

Det er her:

SuperFast Shutdown 2.0

Have you ever wished there was a faster way to shutdown your Windows 2000, XP, 2003, or Vista computer system? I mean instantly shut it down! Now you can! Just install Super Fast Shutdown and click on one of the desktop icons created to reboot or shutdown instantly.

Warning: Superfast Shutdown is extremely powerful! Use at your own risk! Although it has never been reported, regular usage could possibly cause disk corruption.

http://www.xp-smoker.com/freeware.html

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 24-02-10 15:03

jeg tror ikke at den virker i win 7

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-02-10 15:19

Windows 2000, XP, 2003, orVistacomputer system

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 24-02-10 15:25

tager lige en backup også prøver jeg

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 24-02-10 16:57

SuperFast Shutdown 2.0

nu har jeg prøvet det min antivirus kan ikke lide det

men det virker

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-02-10 17:04

Pas nu på ikke at få splittet putteren

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 24-02-10 18:42

ok så putter jeg den ned og siger tak det var meget sjovt

Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 24-02-10 18:44

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-02-10 19:10

Velbekommen og happiii putting....