/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
FileZilla mystik
Fra : nyfigen
Vist : 608 gange
200 point
Dato : 23-02-10 09:50

Jeg har lige fået en ny PC med Windows 7 og har downloaded FileZilla ftp-program. Det virker tilsyneladende fortrinligt, men der er noget der mystificerer mig.
Der er to vinduer, der viser filer og deres detaljer. I det ene vindue vises filer på harddisken i min PC og i det andet vindue vises filerne på serveren og deres detaljer.
Det er stort set de samme filer der ligger på min harddisk og på serveren.
Jeg har uploaded og downloaded nogle filer, og størrelsen på filerne - angivet i bytes - ændrer sig lidt ved up- eller download. Det synes jeg er mystisk. Jeg kan ikke se nogen forskel når jeg viser HTML-filerne i Windows Internet Explorer.

Hilsen nyfigen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-02-10 10:17

Det gør det også hos mig, hvad årsagen er ved jeg ikke, bare det virker

Kommentar
Fra : grow

Dato : 23-02-10 10:44

Jeg ved det ikke, men kan det tænkes at den sendte pakkestørrelse er forskellig fordi up og download-hastigheden er forskellig?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-02-10 10:52

Det er sjovt nok ikke alle filer, f.eks. er jpg, ico, png, swf og js samme størrelse
html og xml er forskellige

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 200 point
Dato : 23-02-10 11:38

Det er formodentligt fordi dine filer ænders når du dowloader og uploader.

Hvis programmet er sat til at overfører i ASCII så laver den om på dine linieskift hvis du for eksempel uploader fra en windows computer til en unix computer.

Grunden til at den gør det er fordi windows, unix og mac bruger forskellige tegn til linieskift.

Altså når du trykker på ENTER i dit tekstprogram så laver den et tegn.
På unix er det \n
på windows er det \r\n
og max bruger \r

nå men du kan undgå dette ved at sætte overførslen til at være binær...
binær vil sige at filerne overføres lige som de er.

kig nederst i filezilla client og højre klik på ikonet dernede og vælg binær.
Prøv så og se om det ikke virker som du vil have det til.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-02-10 11:50

Det ser ud til at virke

Indstillinger, Overførsler, Filtyper, marker Binær

Tak til scootergrisen

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 23-02-10 12:42

ja selv tak

Godkendelse af svar
Fra : nyfigen

Dato : 23-02-10 20:04

Tak for svaret scootergrisen. Også tak til Klaudi.
Jeg er meget glad for jeres svar.

Hilsen nyfigen