/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Microsoft Word
Fra : Sunowich
Vist : 1360 gange
200 point
Dato : 22-02-10 16:48

Hejsa
Min datter skrev en stil på puteren i går og ska lige rette lidt i den i dag men når vi åbner dokumentet står der at man ikke ka redigerer da markeringen er låst Der er Windows Visa på puteren og word er 2007 Er der et klogt hovd der lige ka sige hvad vi kal stille op

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 22-02-10 17:01

Kan hun ikke bare kopierer det hele ind i et nyt dokument, og så rette før hun gemmer??

Kommentar
Fra : clou

Dato : 22-02-10 17:03

Prøv at markere hele teksten (CTRL + A) tryk på CTRL + C - Åbn derefter et nyt dokument og tryk så på CTRL + V - måske kan der så rettes i det nye dokument, hvad der sker ved jeg ikke, men har oplevet det selv tidligere med noget min mand havde skrevet, der forsøgte jeg den løsning med godt resultat.

Clou

Kommentar
Fra : clou

Dato : 22-02-10 17:04

Undskyld til dig Nordsted 1 - jeg så ikke dit tip

Clou

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-02-10 17:07

To sjæle en tanke

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-02-10 17:27

@ clou: så hedder det
CTRL + A
CTRL + C
CTRL + N
CTRL + V

tilbage til problemet:
når word (eller et andet office program) åbner en fil laver en en markering der fortæller at en anden er i gang med at redigere filen. det gøres ved at lave en skjult fil der vist nok starter med en tilde ( ~ ) og så navnet på filen.
problemet er særligt stort når man gemmer på usbstiks.
hvis man ikke får lukket det dokument man har gemt og så fjerner sticket kan den jo ikke komme til at fjerne filen der fortæller at dokumentet er åbent til redigering

så man kan slette de "låse" filer og så er problemet løst

hvis man allerede har det åbent kan man istedet for hele CTRL........... bare gøre sådan her:
åbn dokument vælg gem som når det er gemt kan du redigere

håber at ovenstående er til at forstå

Godkendelse af svar
Fra : Sunowich

Dato : 22-02-10 17:28

Tak for svaret Nordsted1.
Nu har sønnen gjort hvad i skerv godtnok før i skrev det men du kom først Nordsted Takker som gartneren sagde da han satte sig på riven

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-02-10 17:29

Tak til jer alle

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-02-10 17:44

fandt lige forklaringen med låsefilen:

Citat
Ejerfilen er placeret i den samme mappe som det dokument, du forsøgte at åbne. Navnet på ejerfilen er oprettet efter denne konvention: Navnet begynder med en tilde (~) efterfulgt af et dollartegn ($), der igen er efterfulgt af resten af dokumentfilnavnet. Filtypenavnet er .doc. Ejerfilen for Dokument.doc vil f.eks. hedde ~$kument.doc.