/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Chat Room på hjemmeside
Fra : CLAN
Vist : 1810 gange
500 point
Dato : 22-02-10 11:42

Hejsa
Er på udkig efter et script til at få et chat room på en hjemmeside (helst HTML hvis det kan fungere). Jeg ved godt der findes forsk. chat room services på nettet... især som Java, men de er fyldt med tæppetisseri / reklamer... og hvis ikke, så koster de.
Tænkte som så... 'det er der med garanti en eller flere på Kandu, så ved en hel masse om - så fyr endelig løs.
Skal lige tilføje at udbyderen (webhotellet) er One.com
Venter spændt

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-02-10 11:44

Ups!
Tænkte som så... 'det er der med garanti en eller flere på Kandu, som ved en hel masse om - så fyr endelig løs

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-02-10 12:12

Jeg ved ikke om det er noget a la dette??

http://www.yaplet.com/

en slags msn uden installation

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-02-10 12:17

Naahhhh! Ikke helt hvad jeg er efter... det ligger stadig ude på en anden server / side

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-02-10 12:17
Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 22-02-10 15:13

hvis du har webhotel hos one.com så har du afgang til PHP.
Prøv : http://www.phpfreechat.net/demo

Men du skal jo kunne lidt PHP og vide hvordan du sætter det hele op til at virke.

Jeg kan eventuelt prøve at hjælpe dig hvis det er du ikke kan finde ud af det men prøv dig lidt frem først.

Jeg har lige installere phpbbs3 som er et forum, så hvis du kunne bruge et forum så kan det klart anbefales : http://www.phpbb.com/

Du kan se mit forum som jeg lige har lavet : http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/forum/index.php

jeg har også webhotel hos one.com

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-02-10 18:31

Hej scooter
Jeps! Det er "kun" et forum/chat for medlemmer i en forening... men er det et real-time forum, som i chat?
Altså... det jeg er på udkig efter, er hvor 2,3,4,5 eller flere medlemmer kan "snakke / kommentere" på hjemmesiden med hinanden... så det skal ikke afvente svar, når der trykkes på send (eller Enter), så er det tilgængeligt for alle de andre, som er inde på siden (i chatten eller forummet om du vil).

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-02-10 18:33

.... og de kan så kommentere / svare tilbage lige så hurtigt (altså chat)

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-02-10 19:35

fik du kigget på det link jeg sendte, f.eks ser everychat ud til at passe dit behov

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 22-02-10 19:54

Det er et meget bredt spørgsmål, for en chat er ikke bare en chat.

En ting er sikkert, HTML er ikke nok til at dække dit behov.
Det kan muligvis lade sig gøre via lidt tekstfiler og javascript, men resultatet vil højest sandsynligt ikke blive godt.

Næste trin er at gå over i PHP, og kigge på en tagwall/gæstebog. De kan bruges som chat, men er måske ikke optimale til til. Det samme med et forum.

Næste skridt er en egentlig chat, som du nok bliver nødt til at finde som færdig-kodet. Her er f.eks. en del at vælge mellem: http://www.hotscripts.com/search/php/chat

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-02-10 20:07

Exterminator... jeg kigger, jeg kigger... MEN hold da op hvor er der mange døde link(s) på den side Har du selv kigget???

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-02-10 20:17

ja, men jeg skal jo ikke bruge de døde links, jeg nøjes med dem der virker

ellers kig en gang på denne her
http://www.phptoys.com/e107_plugins/content/content.php?content.84

kræver nærmest ingen ting

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-02-10 20:39

exterminator... det ser simpelt nok ud - bare en fan**** registrering for at downloade
Kan du så fortælle mig hvordan fanø jeg fåe det php-værk til at virke på et html dokument?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-02-10 20:39

.... bygget i/med Frontpage

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-02-10 21:53

Hold da op hvor er i mænner altså tekniske,

Synes det link jeg gav var noget af det mest simple, men i skal åbenbart gøre det så teknisk/besværligt som muligt

Nå men det er jo ikke noget en tøsepige som jeg har forstand på, så jeg smutter ud af tråden igen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-02-10 21:55

Nordsted1... jamen dit forslag kører "ude i byen", ikke på hjemmesiden uploaded til webhotellet

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-02-10 22:00

exterminator....
fik du kigget på det link jeg sendte, f.eks ser everychat ud til at passe dit behov

NOPE!!! Det kan ikke bruge ÆØÅ, æøå (ej heller inde i chat) - ØV!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-02-10 23:01

Hmmm! Lader til, at jeg er overladt til Java... her er mange udbydere (og fungere nogenlunde), men, men, men... det er jo ikke på vores egen hjemmeside - loader via udbyderen af Jave Chat Room.
Vi ser hvad der dukker op af brugbart - EveryChat var "nogenlunde", men ikke godt nok:
1. Danske tegn blev til "#¤%.
2. Ingen liste over personer logget ind (andet end i chat vinduet).

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 23-02-10 12:01

Fik du prøvet phpfreechat ?

Det ser ud til at være lige det du søger : http://www.phpfreechat.net/demo

Citat
Kan du så fortælle mig hvordan fanø jeg fåe det php-værk til at virke på et html dokument?

Hvis du ikke kender noget til PHP og HTML så får du problemer med at vedligeholde din chat.

En ting er sikker du kan ikke lave en chat i HTML kun.
Du bliver nød til at lære at bruge for eksempel PHP.
Da du har webhotel hos one.com ved jeg at de understøtter PHP så det er bare at begynde.
Du kan starte med at lave en fil som hedder test.php og i den skriver du:

Kode
<?php

echo 'Ham der scootergrisen han er bare en alletiders gris';

?>

Så uploader du den fil igennem et FTP program. Jeg bruger selv Filezilla client.
Også besøger du din hjemmeside med adressen : http://dinhjemmeside.dk/test.php
også skulle der gerne stå Ham der scootergrisen han er bare en alletiders gris i din browser.

Kom nu. Du kan godt.

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 500 point
Dato : 23-02-10 12:17

Jeg har installeret phpfreechat på min hjemmeside så du kan se at det godt kan lade sig gøre : http://scootergrisen.dk/chat

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-02-10 16:08

Hej scootergrisen
Jeps... MON ikke jeg har kigget, lidt, svedt, blevet rundtosset osv. osv. osv. ALT sammen ment positivt.
1000-tak for hjælpen efter vi fik oprettet det chat forum på hjemmesiden - det skal du ha' rigtig MANGE, mange tak for.
CLAN (Søren)

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 23-02-10 16:11

Tak for svaret scootergrisen... og tak for hjælpen på den nyoprettede chat
Må nok indrømme... at php ikke er noget jeg ved alverdens om... især ikke efter mødet med dig

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 23-02-10 16:30

Det var så lidt og tak for de 500 gid det var kroner.
Jeg tror sku jeg beholder min http://chat.scootergrisen.dk selvom det kun var for at prøve.