/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Det danske agerbrug
Fra : HFranzen
Vist : 1076 gange
200 point
Dato : 21-02-10 12:01

Kan man blive ved med og forsvare jagt på individer der er afhængig af et agerbrug der er i forandring, agerhønen og haren er nok dem der er mest ramt.
Undersøgelser viser, hvis man udsætter 1000 agerhøns så vil cirka 82% dø inden for det nærmeste år og det helt uden jagt, er det så forsvarligt at jage denne fugl?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 21-02-10 12:47

Det er der nok ikke noget entydigt svar på, i hvert fald hvis man skal regne med de undersøgelser du omtaler. Gider du lige oplyse evt. linke til din kilde.
Man kan vel også finde et sted, at sætte dem ud, så alle dør inden for et halvt år.
Jeg kan i hvert fald sagtens finde en isotop, hvor resultatet ville blive et helt andet.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 21-02-10 12:50
Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-02-10 13:20

Udsætningen giver os ikke flere ynglepar af agerhøns, den tjener kun til at give jægerne fugle på kornet. Hvis vi ønsker flere agerhøns i kulturlandet, må vi levne flere udyrkede randområder og lade være med at giftsprøjte, siger Henning Heldbjerg.

Her er endelig noget, som jægerne og D.O.F. er enig om,men fuglekiggerne har ikke givet en krone til forskning eller projekter, der kan forbedre biotoberne for markvildtet.. Det har jægerne..
Hvis de,som de ønsker,får gennemfør en totalfredning så vil agerhønnen ud dø og hvorfor det?
Jo, for så vil det store arbejde,som nogle jægere og mange hundefolk gør falde bort - hvorfor interessere sig for en art,som man ikke kan bruge til noget - man kan da lige så godt bruge kræfterne på Gråspurven den er gået meget mere tilbage end agerhønen,men det høre man aldrig om!!

Der findes en Facebook gruppe, der hedder Red Agerhønen gå ind på den og bliv klogere.

HFranzen har været der,men har ikke læst grundigt nok,hvorfor hans spørgsmål da også har en helt anden dagsorden end at forstå hvorfor agehønen og det andet markvildt langsomt forsvinder fra nogtle egne af landet, men dets antal stiger voldsomt i andre.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 21-02-10 13:31

Citat
hvorfor hans spørgsmål da også har en helt anden dagsorden

???

- bb1, du har blacket HF, så synes du ikke du skulle holde snuden væk fra hans tråde?

Få dig en hobby...

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 21-02-10 14:14

Det er underligt - hvorfor kan vi ikke finde ud af at totalfrede både agerhønen og haren i f.eks. 3 år - efter den tid, vil man have et erfaringsgrundlag at arbejde ud fra. Nu kan man allerede høre jamren og klage fra mange jægere, men et eller andet skal man gøre, hvis vi stadig vil have disse prægtige dyr i den danske fauna.
Nu omtaler bb1 nedladende ornitologerne for "fuglekiggerne" som ikke har givet en krone til forskning eller projekter, der kan forbedre biotoberne for markvildtet.
Ornitologerne "bruger" heller ikke naturen som jægerne gør, så det er vel naturligt at jægerne må betale for brug og misbrug !
Endelig kan vi kun se på os selv som forbrugere - vi vil ikke betale prisen for de varer vi køber, alt skal være det billigste af det billigste- kvalitetet er der ikke mange der forlanger for "det koster" !!
Lad os nu komme bort fra denne Netto-indstilling til vore fødevarer, således landbruget kan producere kvalitetsvarer og få rimelige betingelser til denne produktion, således man igen kan se levende hegn og mindre markarealer, end de alt for effektive marker vi ser i dag. Dette indebærer naturligvis også mindre sprøjtning og overgødskning.
Men alt dette vil naturligvis være betinget af en mindre revolution - vi skal alle tænke anderledes i fremtiden, hvis vi skal bevare vildtet som jagtobjekter til glæde for os som gerne vil høste lidt til gryderne, men så sandelig også til glæde for de mennekser der blot ønsker en harmonisk natur - det burde kunne lade sig gøre, hvis vi VIL.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-02-10 14:29

Jeg tror ikke døjt på, at fredning af harer og agerhøns er løsningen.
Det her er et problem som jægerne ude i konsortierne selv må klare.

Man kunne f. eks. gå i forhandling med jagtudlejeren om at få stablet nogle bedre livsbetingelser på benene for agerhønen og haren.
Dernæst, fordi der er jagttid på dyrene, er der ingen der siger at de absolut skal jages. Hvert konsortie har ret til at indføre særfredninger på deres egne revirer, såfremt de mener en vildart er truet.

Og hånden på hjertet gutter, vi ved alle mand, at når først en vildart er fredet kommer der aldrig jagttid på den igen.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 21-02-10 15:30

Den med at fredning ikke er vejen kan jo diskuteres herfra og til ... ! Men at jægerne selv skal løse de problemer med hjælp fra jagtudlejerne, tror jeg ikke på. Ideen er skam god nok, men jeg er bange for, at de fleste jægere, som lejer jagtarealer i dyre domme, så sandelig vil have fuld valuta for pengene. Nogle få forstandige jægere vil kunne overholde de særfredninger på "egne revirer" som Heidi-Ho beskriver, men jeg er bange for det kun er de få ! Den selvjustits der skal udøves, tror jeg desværre ikke flertallet af danske jægere er i besiddelse af !
Sluttelig er Heidi-Ho bange for at fredningen ikke ophører efter en aftalt periode - det er vel i bund og grund et spørgsmål om, at få strikket aftalen rigtigt sammen ?

Til allersidst skal vel også med, at hundefolk/jægere skal tænke sig grundigt om, inden/når de skal træne deres hunde - vis hensyn til vildtet ! Er man i tvivl om at der er vildtarter af de nævnte katagorier på arealet, så lad tvivlen komme vildtet til gode !

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 21-02-10 15:44

Kære venner.

Hvor er det let og råbe op, om hvordan skal de være, hvad gør største delen af jægere når der er arbejdsdage i konsortierne, kommer med gode undskyldninger, for at blive væk. hvem kommer Tordenskjolds soldater, og dem er der ikke så mange af, Når der er jagt kan de godt møde op, Selv om der er fri adgang til at låne maskiner, til at så vildt agere og dets lige, der er mange forstående bønder, som bare ikke kan afse tiden selv, og som de derfor ikke binder sig i noget i kontrakten, men er velvillige hvis vi gør det selv. , Prøv og gå en tur på naboernes jagt arealer nu, selvfølgeligt kun på vejene, se hvor lidt eller slet ikke fodret her efter jagten er holdt op, selvfølgeligt er det hverken dig eller mig, der forsømmer at gøre en indsats til gavn for vildtet nu og i den kommende ynglesæson.vel da.
Hvor er den Danske jæger skare dog frelse, så lang tid de kan skaffe penge til at komme på jagt. og betale sig fra al besværet og ellers bare kæfte op., Har i dag selv være ude og skrabe til bunds i sneen, for at markvildtet kan få grønne spirer, Jeg ved godt der er en klog Åge herinde der siger det er mere skadelig ind gavn, samme vel når man tager motorsaven og slænger eg og ask op, for art dyrene kan få lidt friske knopper, hare æder dem også.
Lær at yde for du vil nyde. Jeg kan kun tilslutte mig Øjenvidnets forståelse for vi ikke skal træne hunde i sne fros og kulde
Fido

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 21-02-10 16:11

Til dabj

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 21-02-10 12:47

--------------------------------------------------------------------------------
Det er der nok ikke noget entydigt svar på, i hvert fald hvis man skal regne med de undersøgelser du omtaler. Gider du lige oplyse evt. linke til din kilde.
Man kan vel også finde et sted, at sætte dem ud, så alle dør inden for et halvt år.
Jeg kan i hvert fald sagtens finde en isotop, hvor resultatet ville blive et helt andet.
--------------------------------------------------------------------------------

Tror du ikke det vil være for omfattende, hvis diskusionen også skal omfatte ISOTOPER og det periodiske system ??

Du mener vel biotoper ?

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-02-10 16:21

Der er kommet meget godt frem i denne tråd og i et utroligt pænt sprog uden den store personfnidder tak for det.
En enkelt her inde har dog et natur syn, som jeg er nød til at tage dyb afstand fra ”Fuglekiggerne” bruger den danske natur ganske som jægerne gør det og de gør det ganske gratis. Husk det!!!

En hver forstyrrelse i naturen er en forstyrrelse uanset om den foregår med et gevær eller et fotoapparat.
Tag som eksempel lystfiskerne – dem er man ikke ude efter på samme måde, for de genudsætter jo fiske igen!!
Det kan jægeren af gode grunde ikke, men til gengæld, hvis han da er en ansvarsbevidst jæger, foretager han biotop forbedringer, supplerende udsætninger og fodre, selvfølgelig er det ikke alle der gør det, men det er dog et flertallet
Rigtig mange konsortier har i dag en eller flere ”ansat” til at fodre og passe vildtet. Det kan være betalt eller at de på den måde betaler deres del af jagtlejen. Ligeledes findes der også ansvars bevidste udlejere, som i kontrakten kræver, at der foretages vildt pleje. Hundefolk og frø firmaer har slået sig sammen fordi de har fælles interesser. Frø firmaet vil gerne sælge deres produkt, som ikke er bejdset på en sådan måde at fire sædekorn kan slå en agerhøne ihjel og hunde folkene vil gerne bevare jagten med den stående hund.
Alt dette vil blive ødelagt, hvis ornitologerne ”Fuglekiggerne” fik held med deres ønske en totalfredning.

Personlig er jeg ikke modstandere af fredninger, men de må være velbegrundet og kun gælde de steder, hvor de nytter. Derfor lokalfredninger ja. Total fredning nej. Det er mig total uforståeligt, at en jæger i det hele taget kan foreslå det…

Accepteret svar
Fra : Sandhedsvidnet

Modtaget 200 point
Dato : 21-02-10 17:03

Knudsen jeg har været inde på Facebook og se den agerhønegruppe du omtaler her på Kandu, jeg går ud fra de folk i den gruppe ved hvordan en agerhøne ser ud? men trods det bruger du meget krudt i dit lange indlæg, på og forklare hvordan en han og hun ser ud
Du skriver at 80 % dør det første år og hvis der rundt regnet sættes ca. 50000 fugle ud om året, er det = med 10000 tilbage og at der så nedlægges cirka 40000 agerhøns under jagt, med kun ca. 15000 ynglende par i Danmark, så er det ikke ansvarligt at bevare jagten på en fugl der er i tilbagegang. Agerhønen er kun til for hundesportents skyld, fasaneren har en større tilpasningseven, så gå efter dem, men den er langt svære at tackle for jeres hundesportshunde
Du skriver Ud parringen starter lige så snart lige så snart vinteren mildes. Hønen ligger fra 15 til 20 æg, ruge tiden er ca. 24 dage. Både hønen og hanen deltager i pasningen af kyllingerne. Regn og kulde i kyllingernes første leve tid er meget uheldig. Ligesom agerhønsene i modsætning til fasanen, har en meget sammentrængt klægningsperiode. Hvorfor agerhønen rammes langt hårdere af koldt og fugtigt vejer. og der går i rundt og træner hund og laver en masse forstyrrelse, nåååååååja det må i jo godt fordi i udsætter fugle så skide være med at i laver en masse forstyrelse om foråret og i yngletiden

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-02-10 18:44

Sandhedsvidne Igen udtaler du dig om noget du ikke ved noget som helst om - gør du det for at spille smart? Gør du det for at spille klog? Gør du det fordi du tror du kan skade mig?

Så kan du godt tro om igen. For du har ikke et eneste bevis for, at vi træner på fugle imedens der er så meget sne, som lige nu. Der er et billede på min hjemme side ja - men hundene er i snor.
Det betyder krontrol A lige som den nederste venstre knap på dit tastatur,men det skal man jo vide noget om jagthunde for at kunne udtale sig om..
'
Til ALLE andre brugere her på Kandu - Kan I se hvem, det er der ødelægger trådene - det skulle ikke være så svært. Når visse personer bliver trænkt lidt på deres viden bliver de personlige i deres argumentasion,for de magter ikke andet....

Jeg har på en saglig måde givet udtryk for mit synspunkt. Har du et andet så kom frem med nogle saglige argumenter. Dem kan vi alle forholde os til og debattere alt det personfnidder og gætterier kan du holde for dig selv - jeg ved der er rigtig mange der støtter mine synspunkter, fordi de ved bedre og har en stor viden om, hvad det hele drejer sig om.
Den viden må du førts tilegne dig - hvis du vil være med på vognen.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 21-02-10 21:29

Bendt Ballegård

Du skrev bl.a.:

"En hver forstyrrelse i naturen er en forstyrrelse uanset om den foregår med et gevær eller et fotoapparat."

Vil det dermed sige, at du mener ornitologerne jager rundt med fuglevildtet på samme måde som en jæger gør, når han træner med sin hund eller er en del af en jagtdag med hunde, mange mennesker, skud og apportering ?
Du er naturligvis i din gode ret til at være uenig med mig eller andre, men lad være med din belærende og bedrevidende "argumentation", lige så snart andre har en anden mening ! Du har heller ikke nogen facitliste på, hvad der er det rigtige. I modsætning til dig, er jeg villig til at prøve noget nyt end de tiltag du og mange andre med dig nu har forsøgt igennem mange år, uden nogen målbar forbedring - tværtimod !
Vi jægere skal efterhånden lære at samarbejde med ornitologer og naturfredningsfolk og ikke blot konstatere, at vi jægere ved alting bedst. Der er bestemt mange fornuftige mennesker blandt "de grønne" og dem kunne jeg godt tænke mig en bedre dialog med - altsammen til gavn for alle, ikke mindst vildtet.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 21-02-10 21:48

Lille Knudsen dog, du skriver selv på facebook at Ud parringen starter lige så snart lige så snart vinteren mildes. Hønen ligger fra 15 til 20 æg, ruge tiden er ca. 24 dage. Både hønen og hanen deltager i pasningen af kyllingerne. Regn og kulde i kyllingernes første leve tid er meget uheldig. Ligesom agerhønsene i modsætning til fasanen, har en meget sammentrængt klægningsperiode. Hvorfor agerhønen rammes langt hårdere af koldt og fugtigt vejer og sidste år skrev du på din hjemmesideTerrænleder alle dage: Bent Ballegaard.
Søndag den 22-2-09 markprøvetræning: øvede/uøvede. Mødetid kl. 10.00
Lørdag den 28-2-09 markprøvetræning: øvede /uøvede Mødetid kl. 10.00
Lørdag den 07-03-09 Lokal markprøve Mødetid kl. 09.30
så lad være med at påstå du giver agerhønen fred i den tid hvor den har mest brug for det
Lige en ting mere, udsatte fugles dødlighed er større end fugle der er vokset op i det fri, så de 80% dødlighed i løbet af et år er lavt sat og når man så skal træne hund på de få overlevere der er tilbage i den tid hvor de skal have fred, da er det helt ud i hampen og hører på din ordflom om at rede agerhønen

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-02-10 22:11

Kære Sanhedsvidnet Hvordan var vejret i februar sidste år??? Den varmeste februar i flere årtier!!
Altså ingen fugletræning i sne og ingen træning imedens fugle ligger på æg eller har kyllinger.

Igen et forsøg på kun at sætte mig og flere hundrede andre i et dårligt lyst - ud fra noget man tænker sig til.

Og til Øjenvidnet-hvis ikke det er en og samme person????

Ja, helt reelt mener jeg faktisk, at en "Fuglekigger" forstyre lige så meget,som en jæger der ikke affyre skud!! Jeg mener også, at han skal være med til at betale for brugen af naturen ligesom vi jægere må det - hvorfor skal netop han være gratist?
- men det er så min mening. For min skyld må du gerne have en anden, men indrøm så, at du ER fuglekigger og ikke jæger...

Videre personfnidder fra Jer to svares der ikke på - jeg ønsker ikke at ødelægge denne tråd,som begyndte godt,men som I to klaphatte er ved at ødelægge..

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 21-02-10 22:14

Kære venner.

Vent og se hvad de i fællesskab kan blive enige om inde i vildtforfatningsrådet. Jægernes forhandlere har ikke bevist de har forhandlet efter jægernes interesser, tro da endelig ikke der er nogen der høre på en lille flok selvbestaltede agerhøns jæger og hundefolk, ja sidste gang de forhandlede, blev det til længere jagttid på fasaner og råvildt og sneppe.dette tror jeg næppe ret mange forstandige jægere havde ønsket, hvor i mod de tog dykanden jagten, uden nogen biologisk videnskabelige afhandling, samme vi oplevede med due jagten,hvor nogle tilfældige studerende havde siddet og lyttet til duerne kuren.
At jægerne så fik den lille medgift at man må regulere krager og skader med jagtvåben,hvor i mod de fremover skal søge om forlov til stor irritation for ejere og brugere og vildforvaltningskonsulenterne, jæger kan ikke engang søge uden fuldmagt, hvis de ikke selv er ejeren, mon ikke den der ikke er jæger, og lejer sin jagt ud, har meget interesse for hvad krager og skader forvolder
Hvad der er flertal rundt om i lokalforeninger med indstiller af forslag til jagttiden, bliver der ikke hørt efter fra jægernes hovedforhandler, vi alene vide, bare betal kontingent og modtag billedbladet og se glad ud, er det ikke sådan det er blevet??

Fido.

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 21-02-10 22:26

I to klaphatte.

Nu er Over Knudsen blevet sur, og begynder igen på sin nedladen talemåde, når i rammer hans hundetræning. Dette er nok en sprogform de lærer på forfatter skolen, dette er ikke en vidende mand værdigt

Fido

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-02-10 22:53

Undskyld jeg over så dig lille FIDO.......

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 21-02-10 22:59

Du skal såmænd ikke undskylle noget Over Knudsen, jeg bærer over med dig, du kan rolig gå i seng, vær siker på de to klaphatte kommer efter dig i morgen.

Fido

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 21-02-10 23:10

Fido jeg kan slet ikke vente til imorgen, fordi Knudsen har lige siddet og fyldt os med en rigtig stor løwn
Han skriver jeg citererDen varmeste februar i flere årtier!!
Altså ingen fugletræning i sne

Men på DMK hjemmsiden er der lige en annonce der siger det modsatte
Markprøvetræning på Løvenholt Gods:

Datoer: Søndag den 7-2-10 og søndag den 14-2-10 .

Vi mødes ved Ballegaards jagthytte kl 10.Trænere vil være Hans Lau og Henning Petersen.

Pris 125 kr per gang.Tilmelding nødvendig til

Og så kommer det store spørgsmål Knudsen? gik i og trænede i snor

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-02-10 00:57

Sandhedsvidnet ved igen ingen ting. Hvad Munsterlænderklubben laver og ikke laver har jeg ingen indflydelse på,men om der trænes på fugl på min jagt.Det bestemmer jeg. Så derfor blev det annoncerede aflyst i år 2010.
Lige som flere forårs prøver og træninger er blevet det andre steder i landet i år - men du skrev om noget der var foregået i 2009 husk det.

Mennesker der i den græd forvrænger sandheden vil jeg ikke debattere med!!!!

Husk også på hvornår jeg kom fra ferie!!!!

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 22-02-10 06:42

Ahaaaaaaa Knudsen du ved ikke hvad der foregår på dit terræn, hold da helt k... du er langt ude med en søforklaring 2009 jeg skal da gerne gentage hvad der står på DMK hjemmeside
Markprøvetræning på Løvenholt Gods:

Datoer: Søndag den 7-2-10 og søndag den 14-2-10 .

Vi mødes ved Ballegaards jagthytte kl 10.Trænere vil være Hans Lau og Henning Petersen.

Pris 125 kr per gang.Tilmelding nødvendig til

De prøver og træninger andre har annonceret er alle blevet aflyst igen, men netop lige dit lille arrangement er ikke, øhhhhhhhhhhh MEN den 27-28 Marts skal der være officiel markprøve, vil det sige i slet ikke får trænet inden den dag, come on Knudsen

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 22-02-10 07:11

Til Sandhedsvidnet.

Over Knudsen og hans venner kan vel godt mødes ved hytten, uden at træne hunde i terrænet, en kop kaffe og en lille en kan de vel godt give de 125 kroner for, bare at komme hjemme fra madammerne.
Dette må være påstand mod påstand, hvis der ikke foreligger klare beviser, Knudsen får du ikke til at indrømme, før han bliver taget på fersk gerning.
At Knudsen er trængt op i en krog er da helt tydeligt, ved han i sin uligevægt kalder dig for en klaphat, Knudsen det fine menneske han er, ser jo gerne ser debatter uden personfnidder, derved er kommet til at overskride egne grænser.

Fido.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 22-02-10 08:27

Den 21/02/10 kl. 16:21 starter Bendt Ballegård berettiget med at glæde sig over den pæne tone og takker oven i købet !
Men det skal senere vise sig, at han ikke mener noget med al den ros og positive indslag, men derimod igen tordner mod andres gøren og laden.
Jeg mener bestemt, at alle har ført en pæn og ordentlig debat i de fleste tråde siden årsskiftet - så naturligvis kan det lade sig gøre.
Problembarnet bb1 er desværre helt uden for al fornuftig rækkevidde og er ophavsmand til den "personfnidder" der nu igen er startet.
Han tåler ikke modspil og beskylder alt og alle for at være fulde af løgn - det er så hans valg at beskylde sine medmennesker for at være komplette tåber, alt imens han nægter fakta fra bl.a. Sandhedsvidnet ! Men det er jo langt fra første gang det sker.
Jeg vil slutte med at glædes over, at bb1 har sin jagt og at det er dér han bestemmer, så lad os andre være i fred.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-02-10 09:10

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-02-10 09:17

Til alle De der ikke personfnidre eller føler sig stødt over, at blive kaldt klaphat,fordi de hellere vil personflidre og gætte end svare på de spørgsmål de selv får stillet...

Hvis der er lige så meget sne den 27-28 marts Ja, så bliver også prøven aflyst..
To andre træninger og prøver her fra området er også blevet aflyst...
Men som I sagde til mig tidligere: lav en ny tråd - dette er jo et helt nyt emne eller er det? Det har jo været oppe før. Da kunne I to klaphatte heller ikke holde Jer til emnet...

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 22-02-10 09:40

Det buldre rigtig oppe i hovedet på vores gode gamle jagt bogs forfatter, fordi der er nogle der fremkommer med ugunstige oplysninger om hans hundetræning. Derfor er han blevet meget ophidset i denne morgen, med skældsord der ikke klæder er så klog en mand, som nok ikke er så klog som han vil give udseende af.
Hvorfor i alverden holder han sig ikke fra de tråde der er oprettet, med det eneste formål at drille hans personlige gøren. Hvor tumpet har man lov at være.

Fido

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-02-10 10:34

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 22-02-10 12:08

Jeg vil give d'herrer Sandhedsvidnet og Øjenvidnet4 helt ret i deres skriverier omkring fredning af både agerhønen og harerne. At Bent Ballegaard raser over deres indlæg, må nok bero på misundelse, da focus ikke er på ham mere - det tåler hertugen ikke. At Sandhedsvidnet bruger Ballegaards egne tal til at tilbagevise bb1's påstande, forhøjer blot læsningen til et tragi/komisk niveau. Ingen mennesker ved deres fulde fem kan da tage Ballegaard alvorligt. Jeg vil som mange andre også glæde mig over den ro og fred der herskede på KanDu, da Ballegaard var på ferie - mon det ikke kan lade sig gøre igen ?
Her hos mig, har vi i efterhånden mange år haft et forbilledligt samarbejde med "grønne" mennesker. Ornitologerne har flere udkigstårne rundt omkring ejendommene, andre har aftalt at lave stier gennem moseområder, som de bruger til ekskursioner m.m. Tingene fungerer ganske udmærket. Hvis der er ønsker, taler vi om tingene - sådan bør voksne mennekser kunne leve fredeligt med hinanden.

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-02-10 13:50

Hvor hellig kan man være - selv når man kalder sig provsten1 ???????????

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 22-02-10 16:12

Knudsen skriver citat: Hvordan var vejret i februar sidste år??? Den varmeste februar i flere årtier!! jo jo det er fint, men den var også fugtig og det bryder de små agerhøns sig ikke om, så derfor vil jeg minde dig om det du har skrevet på FB Ligesom agerhønsene i modsætning til fasanen, har en meget sammentrængt klægningsperiode. Hvorfor agerhønen rammes langt hårdere af koldt og fugtigt vejer det vil sige den skal have ro i hele ynglingsperioden, hvis der skal være mening med galskaben

Kommentar
Fra : HFranzen

Dato : 22-02-10 16:30

Yderst interessante indslag der er kommet, vil lige komme med sidebemærkning, udsatte agerhøns kan også påfører eller smitte den vilde bestand.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 22-02-10 16:34

Til Bent Ballegaard.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-02-10 13:50

--------------------------------------------------------------------------------
Hvor hellig kan man være - selv når man kalder sig provsten1 ???????????
--------------------------------------------------------------------------------

Hvor tåbelig må man skrive, men mener og gør noget andet - når man er forfatter !!???

Hvornår lærer du, at det skrevne ord er til at finde tilbage til og at bordet fanger ??? Var det ikke klaphat du kaldte andre tidligere ?

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 22-02-10 16:52

Knudsen skriver ogsåFor agerhønsenes vedkomne er det vigtigt at udsætningen sker med en sammensætning af individer af samme grundstamme eller opdræt. Det forklarer også hvorfor udsætninger af fasaner ofte lykkedes langt bedre. Fasan hønerne er høns, der er gen indfanget på det samme terræn, som deres kyllinger udsættes på.
Så medens vi venter på Knudsen, har jeg lige et spørgsmål mere vil det sige Knudsen at alle de æg der bliver eksporteret til udlandet, er der en større dødlighed blandt de kyllinger, fordi æglæggerne er fra Danmark?

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 22-02-10 17:25

Nu sidder Over Knudsen med begge ben i rævesaksen, hvis ikke han har trukket huen godt ned over ørene, det kan blive koldt i nat.
Måske kan julemanden finde og befri ham med en en boldtsaks, hører vi ikke nyt har han allerede fået forfrysninger.

Fido

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 22-02-10 19:22

Knudsen jeg troede at jagt var det gode kammeratskab og ikke mængden af vildt på et givent terræn og hundene er åbenbart af så ringe standart, at deres naturlige egenskaber for stand og behandling af fugle er udavlet, for ellers vil du vel ikke skrive dette her
Jagt og prøver med stående hund kræver en passende bestand af fuglevildt. Der er ikke meget ved at gå over den én mark efter den anden en efterårsdag uden at finde så meget som en fugl. Det er også helt umuligt at oplære en ny unghund hvis man ikke har adgang til en passende mængde af parhøns om foråret.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-02-10 20:30

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 22-02-10 22:52

Nu har bb1 reklameret for sine FaceBook skriverier om agerhønen og hvad skriver denne verdensmand så: Sikkert noget som er i overensstemmelse med sandheden, desuden noget sludder. Noget andet er så, at han på KanDu giver udtryk for noget helt andet - der er hverken hoved eller hale i hans argumenter. Sandhedsvidnet har på en pæn og ordentlig måde pillet alle bb1's argumenter fra hinanden. Man kan kun anskue bb1 som et nul !!

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-02-10 02:10

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 23-02-10 06:22

Når denne tråd slutter, må man konstadtere en Jetsmand fald.

Fido

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-02-10 08:08

Inden I nu svømmer helt væk.

Øjenvidnet skrev: Sandhedsvidnet har på en pæn og ordentlig måde pillet alle bb1's argumenter fra hinanden. Man kan kun anskue bb1 som et nul !!
Lille FIDO gør med………………
Men hvad er det egentligt Sandhedsvidnet har gjort?
Han har tyvstjålet en tekst fra en hjemmeside eller et foreningsblad.
________________________________________
Knudsen jeg troede at jagt var det gode kammeratskab og ikke mængden af vildt på et givent terræn og hundene er åbenbart af så ringe standart, at deres naturlige egenskaber for stand og behandling af fugle er udavlet, for ellers vil du vel ikke skrive dette her
Jagt og prøver med stående hund kræver en passende bestand af fuglevildt. Der er ikke meget ved at gå over den én mark efter den anden en efterårsdag uden at finde så meget som en fugl. Det er også helt umuligt at oplære en ny unghund hvis man ikke har adgang til en passende mængde af parhøns om foråret.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
En tekst som jeg I K K E har skrevet eller har haft den mindste indflydelse på og derfor ikke kan drages til ansvar for.
Denne handling er simpel og beskidt i sær når han ikke angiver hvorfra han har stjålet teksten.
Handlingen i sig selv er ulovligt i det loven siger, at tekst og billeder, som man ikke har rettighederne til ikke må videre gives.
Samtidig er det en meget skærpende omstændighed at hans indlæg er sat op, som om det er noget jeg har skrevet..
Så pas på I er på gyngende grund.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 23-02-10 08:27

Det er vel forståeligt nok, at Ballegård vrøvler - han er nemlig i søvn-underskud. Hvad ligner det, at en ældre mand den 230210 kl. 02:10 holder sig vågen blot for at vise ansigt !
Så kommer forklaringen måske senere, da han kl. 08:08 skriver en masse usammenhængende vrøvl, samt truer med buksevand
Ak ja, hvor ville livet da være kedeligt uden denne mesterlige forfatter, som holder sig vågen hele natten for at skrive dette nonsens.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-02-10 10:06

Lad nu du nu sanhedsvidnet svare - din lille klaphat. Det er ham der har løjet - du har som FIDO kun gøet

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 23-02-10 11:34

For lidt søvn giver hjerne svind. stod der i aviserne forleden dag, måske er det årsagen til at over Knudsen vrøvler.

Fido

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 23-02-10 13:22

Nathuen Ballegård vil ikke vedkende sig, at de af ham citerede linier fra Facebook er nogen han selv har skrevet !!
Hvor i alverden er teksten så hentet/sakset - for der er vel ikke tale om tyveri af en tekst han ingen adkomst har til ??
Fido skriver om det med hjerne-svind p.g.a. manglende søvn kan være årsagen til forvirringen hos Nathuen, men for at skulle have max. effekt for dette, kræves der noget hjerne at tage det fra og det kan nok diskuteres om det er tilstede !!!

Fido - skal vi to ikke søge om optagelse i Münsterländerklubben som aktive hunde, så kan det være vi bliver taget alvorligt eller i det mindste - blir hørt ! VUF

Øjenvidnet4ß

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-02-10 13:53

KAN SANHEDSVIDNET BEVISE, AT DET ER NOGET JEG HAR SKREVET?????

Så må det da været et kæmpe sejr for Jer!!!!! ( så ring til ham )

Så lad ham nu svare på mit spørgsmål er det noget jeg har skrevet eller er det stjålet fra en hjemmeside eller et blad??????

Det er dig sanhedsvidnet,som skal bevise, at det du skriver er sandheden og ikke kun noget du selv digter???

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 23-02-10 14:13

Til Øjenvidnet.

Du kan edermaneme tro nej jeg skal ikke med i det fine selskab, tænk at omgåes sådanne nogle l............. lad dog disse jage med over Knudsens vildt, de skal bare ikke jage med mit.
Jeg må nok give dig ret, ham du kalder nathuen, kan nok ikke få hjernesvind, havde han haft bare en smugle hjerne, havde han forlængsrt opdaget vi laver grin med ham..
Synd for ham, trods ihædige forsøg, at han ikke kan få os fjernet fra Kandu, så han selv kan stille spørgsmål og svare klogt.

Fido

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 23-02-10 15:27

Knudsen hvad er det du IKKE har skrevet?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-02-10 16:01

Til sanhedsvidnet - kan du ikke huske hvad du selv stjæler:

Knudsen jeg troede at jagt var det gode kammeratskab og ikke mængden af vildt på et givent terræn og hundene er åbenbart af så ringe standart, at deres naturlige egenskaber for stand og behandling af fugle er udavlet, for ellers vil du vel ikke skrive dette her
Jagt og prøver med stående hund kræver en passende bestand af fuglevildt. Der er ikke meget ved at gå over den én mark efter den anden en efterårsdag uden at finde så meget som en fugl. Det er også helt umuligt at oplære en ny unghund hvis man ikke har adgang til en passende mængde af parhøns om foråret.

Hvor har du stjålet det og hvem har skrevet det??????????????????????????

Ganske enkelt at svare på

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 23-02-10 16:05

Nå, vi har ikke tid til at vente på at Knudsen får lettet en hvis legmesdel fra divanen
Jeg vil vove det ene øje og gå ud fra, det er dette citat du henviser til. Citatet er fra et større indlæg af dig Knudsen, fra en åben gruppe på Facebook og det starter sådan her

Bent Ballegård skriver
Der sker alt for lidt herinde!!!
Her er lidt:
Agerhøns i Naturen

Jagt og prøver med stående hund kræver en passende bestand af fuglevildt. Der er ikke meget ved at gå over den én mark efter den anden en efterårsdag uden at finde så meget som en fugl. Det er også helt umuligt at oplære en ny unghund hvis man ikke har adgang til en passende mængde af parhøns om foråret.
Det er heller ikke særlig spændende at afvikle eller deltage i markprøver, hvis der ikke er så mange fugle på terrænet, at hundene kan blive ordentligt bedømt

Artiklens fremstilling er opsat sådan, at det er dig der HAR skrevet den, men hvis det er en anden der har skrevet artiklen, som du så har kopieret, mangler du at oplyse dette min gode mand ALTSÅ artiklen giver det indtryk at det er dig Knudsen, der har skrevet den man kunne let få den mistanke at du vil tage æren for artiklen som du kalder udsætning

Kommentar
Fra : HFranzen

Dato : 23-02-10 17:01

Der er kommet interessante tal på bordet, hvis der ikke er flere der har mere at byde på, vil jeg lukke emnet?

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 23-02-10 18:36

Hfranzen

Synes du ikke Sandhedsvidnet skal have et svar fra bb1 ? Efter de sidste oplysninger, synes jeg du skylder ham det.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-02-10 19:53

Det er rart at få sandhedsvidnet til at indrømme, at han har tyvstjålet en andens tekst og det endda i uddrag uden kildeangivelse..
Jeg debattere fra nu af ikke med den herr. Sådanne metoder hører ingen steder hjemme. Jeg har tidligere henvist til medieloven og den skal overholdes….

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 23-02-10 21:08

Knudsen DU har ikke overholdt medieloven, DU har ikke navgivet din kilde på Facebook så hvis du bruger de få tilbageværende brikker du har imellem ørene og læser det du selv har skrevet, så burde ti øren falde det er dig der da du har kopieret unden kildeangivelse
Men læs nu hvad der står sort på hvidt i den agerhønegruppe hvor du så ihærdigt laver indlæg, som ingen gider debattere med dig, der står
Kategori:
Fælles interesse - AktiviteterBeskrivelse:
Dette er en gruppe for ALLE der ønsker at være med til at sikre at Agerhønen overlever i Danmark, der er stærkt brug for et samarbejde på tværs af alle skel, og derfor inviteres ALLE - Ornitologer, Fritidsfolk, Naturfredningsfolk, Landmnænd, jægere, for blot at nævne nogle af de grupper der fremover skal og må samarbejde for denne prægtige fugl
så velkommen til.

til sidst og ikke mindst det vigtigste

Type af beskyttelse af personlige oplysninger:
Alt indhold er offentligt tilgængeligt

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 23-02-10 21:24

Som så ofte før er Bendt Ballegård nu igen i focus, p.g.a. urent trav. Igen vil han pynte sig med lånte fjer, men har ikke noget at have det i ! Han vil gerne opfattes som en retsskaffen person, som altid gør det rigtige. Men han er så nem at lukke op og afsløre med urent mel i posen og også denne gang. Han skal naturligvis også overholde de regler der er gældende for alle borgere i Danmark, men forsøger at smyge sig udenom og nægter at have gjort noget forkert - men lille Nathue: Du skal nok få din sag for, vær sikker på det !

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-02-10 21:41

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 23-02-10 22:17

Sig ikke Knudsen ikke overholder det han har lovet, nemlig at han ikke ville debattere med de herre klaphatte mere, Dette har han også overholdt ind til videre, ved han på sin pattebarn metode kun har lavet ansigt. Ellers er det fordi at de omtalte klaphatte har sat ham så eftertrykkelig på plads, ved de har fanget ham i et net så han hverken kan bruge arme eller ben. Er det ikke det der er hele sandheden.
Tag nu bare tude kluden Knudsen og list ind i seng, at du ikke yderligere kommer til at fremstå som et gammelt latterlig skrog.

Fido

Godkendelse af svar
Fra : HFranzen

Dato : 23-02-10 22:35

Tak for svaret Sandhedsvidnet.