/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Gøre WEP-nøgle synlig
Fra : Ysseven
Vist : 2449 gange
100 point
Dato : 20-02-10 17:29

Hej derude...!

Ja, så har jeg gjort det igen:

Glemt at skrive en kode ned - eller i al fald glemt, hvor jeg har gjort det...!

Jeg skal logge en bærbar mere på et trådløse netværk, og kan godt se længden af WEP-nøglen, men ikke jeg kan huske den, eller hvordan jeg kan gøre den synlig...!?

Er der nogen herinde, der har et rapt lille svar i fingrene?

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-10 17:37

En lillebitte mulighed er at SIW kan finde den, prøv det er gratis når programmet åbner så gå ned og klik på Secrets, du bliver overrasket over alle de koder den hitter frem i lyset:
http://www.gtopala.com/

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-02-10 17:39

HVis du ikke kan huske din kode, kan du resette routeren ved at trykke på den lille næsten usynlige tast bag på routeren, hold den inde i 10-15 sek og du nulstiller routeren. Bagefter logger du ind på den igen og opsætter det trådløse igen. For at gøre det, skal du have et lan kabel i bag i routerens lan udgange. I din browser taster du http://192.168.1.1 alt afhængig af hvad for router du har og opsætter hermed dit trådløse igen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-02-10 17:41

Godt tip fra o.v.n

kan du ikke logge ind via http://192.168.1.1 er der her et lille program der kan fortælle dig dit brugernavn og adgangskode til din router http://www.routerpasswords.com/index.asp

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-10 17:46

Du har glemt at fortælle hvilken styre system der på computeren, Ubuntu kan synliggøre nøglen som den bruger til at logge på, det har jeg ikke kunnet få Windows til, men dermed ikke sagt at det ikke kan lade sig gøre.
Ellers er der Reset knappen bag på routeren og du skal sætte den op en gang mere, skriv så nøglen ned eller lad Windows oprette og gemme nøglen for dig, så kan SIW nemlig finde den en anden gang

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-10 17:48

Fijala en del af sikkeheden er at ændre standard koden, så der er vist ikke mange som kan bruge dit link

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-02-10 17:51

o.v.n det er blot for at logge ind i routerens menu og ikke netværksnøglen

Vågn op makker

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-10 17:54

Jeg er helt vågen og jeg kan altså ikke logge ind på min router med standard koden, den er ændret så andre heller ikke kan gå ind og ændre min opsætning, det er en del af sikkeheden og der hvor jeg har sat en router op (vistnok 5-6 stykker) dur dit forslag ikke

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-02-10 17:56

Nu var det jo altså lige efter reset, det skulle bruges ikke. Det var jo det der var hele pointen, og kunne man så ikke huske hvordan man kom ind så kom det jo til hjælp.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-10 17:59

Det står da i manualen - hvor svært kan det være en hjælp til dem som arbejder med mange forskellige routere - måske

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 20-02-10 18:16

Hold da op, I er da ikke så længe om så lidt...!!!

Det er en maskine med Vista - og routeren hedder Level One, WBR-3408.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-02-10 18:20

så logges ind via http://192.168.0.1 og har du ikke selv lavet et password så skal der ikke indtastet en adgangskode. Enter og du er inde.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-02-10 18:21

og her er manualen

internet.natm.ru/attachments/062_WBR-3408_v1.pdf

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 20-02-10 18:31

--> fijala:

Det var fint med linket til routeren - men kræver også det password, som jeg ikke kan huske...

Og manualen fandt jeg på CD, men har endnu ikke funde svaret.

Suk.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-02-10 18:34

Så er der kun en vej og der er en nulstilling af routeren, tryk på den lille bag på eller sluk routeren i en halv times tid. Så starter du forfra

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 20-02-10 18:55

Øv.

Det er da møg-irriterende, at man ikke bare kan gøre den forbistrede kode synlig!!!

Vista min bare!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-02-10 19:03

Har du prøvet med SIW som o.v.n nævnte

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 20-02-10 19:25

Hej

Prøv evt. programmet snadboy: http://www.snadboy.com/

OM:
http://www.softsea.com/review/SnadBoy-Revelation.html

/// C a i N e

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 20-02-10 19:56

Jeg har ikke prøvet SIW, for jeg kan ikke finde knappen "secrets"...!

Men nu tror jeg bare, at jeg nulstiller skidtet, og håber at jeg ikke laver ulykker...!

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-02-10 20:09

hvad med at prøve et af de gode programmer fra nirsoft
http://nirsoft.net/utils/wireless_key.html

den burde kunne vise din wep kode

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-02-10 20:47

Det er som om de skarpe knive i skuffen, er begyndt at miste skæret!

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-02-10 21:03

ku man få en oversættelse BM eller er det bare mig der er skæv og vind af fuld

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 20-02-10 21:16

Øv, øv og mere øv...!!!

Nu har jeg aktiveret reset-knappen - og nu er skidtet usikkert, fordi jeg ikke kan komme ind på routerens hjemmeside!!!

Hvis jeg bruger den adresse, som sår i brugsanvisninge, så beder den om bugernavn og password, men det i anvisningen oplyste vil den ikke acceptere.

Så jeg er igen modtagelig for gode råd, for nu kan jeg kun komme på med kabel eller på den usikre måde.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-02-10 21:19

Du kunne jo også begynde at skrive alle dine koder ned og så gemme dem i en fil på computeren.

Jeg har skrevet alle mine adgangskoder ned i en tabel og jeg har dem alle liggende på en nøgle, og den nøgle har jeg altid med mig.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-02-10 21:34

Citat
Nu har jeg aktiveret reset-knappen - og nu er skidtet usikkert, fordi jeg ikke kan komme ind på routerens hjemmeside!!!

Citat
Hvis jeg bruger den adresse, som sår i brugsanvisninge, så beder den om bugernavn og password, men det i anvisningen oplyste vil den ikke acceptere.

hvis du kun trykker på knappen genstarter den bare, hvis du derimod holder knappen inde til "internet" begynder at blinke laver du en reset.
en reset nulstiller OGSÅ adgangen til routerens hjemmeside

husk også at den kræver kabel for adgang til routeren hjemmeside

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 20-02-10 21:54

--> EXTERMINATOR:

Jeg har holdt og trykket og slukket og startet - alt som beskrevet i instruksen...!

Men der må være noget galt, for den vil ikke acceptere de koder, som også står i instruksen.

Jeg er snart ved at fortvivle, for det er ikke engang min egen forbindelse...

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-02-10 22:05

Citat
slukket og startet

???????

men en ting er helt sikkert, hvis det er en WBR-3408 som du skrev, så nulstiller den også password.
derfor er det helt sikkert at du ikke har fået den resettet.
så prøv en gang til og husk at du skal holde knappen inde til lampen "internet" begynder at blinke igen. det tager ca ½ minut, måske længere

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 100 point
Dato : 20-02-10 22:25

fik lige kigget lidt nærmere på manualen, et sted skriver de at den springer direkte til forsiden efter en reset, et andet sted skriver de at standard indstillingerne er:
Username: admin
Kode : password

hvis den stadig kommer med en login skærm og du har prøvet ovenstående så prøv at angive admin som brugernavn og undlad at skrive noget i kode

prøv også det modsatte, altså: kode = password og intet brugernavn

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-10 22:27

Citat
så prøv en gang til og husk at du skal holde knappen inde til lampen "internet" begynder at blinke igen. det tager ca ½ minut, måske længere
det er nemlig korrekt EXTERMINATOR men du klarer dig uden min hjælp og det var slet ikke for suplere dig at jeg gik ind igen nu,
det var for at fortælle at mit praleri med Ubuntu kom i god tid, lige nu er jeg på med kabel forbindelse, den skide computer nægter at logge på og beder hele tiden om nøgle
jeg har nøglen og alle mine bruger navne + koder i en tekst fil på computeren som Granner01 foreslår, det er nemlig en god ide - også selvom Ubuntu ikke vil godkende min nøgle for første gang nogensinde og nøglen er rigtig (gad vide hvad der er sket, jeg har forsøgt en gang mere efter en genstart)

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 20-02-10 22:28

Okay...

Jeg havde læst på nettet et sted, at jeg skulle tage strømmen fra, trykke på reset og sætte strøm på igen. og når det så blinker, så kunne jeg slippe. så det gjorde jeg.

Men skal det gøres på en anden måde? For det er tydelig ikke OK, men på den anden side så duer den oprindelige trådløse forbindelse heller ikke mere...

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-02-10 22:31

du skal IKKE tage strømmen fra

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-02-10 22:37

@ o.v.n. : jeg har en A-nøgle du kan låne, det hjælper om ikke andet på humøret (til dem der ikke ved hvad en a-nøgle er, det er en 5kgs forhammer)

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 20-02-10 22:51

jeg kom i øvrigt til at tænke på noget mere:

Den har skiftet navn fra det, som den havde fået til "WBR 3408"... har den så kun resettet det halve???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-10 22:51

Citat
og kan godt se længden af WEP-nøglen

Så er her løsningen

http://www.lostpassword.com/asterisk.htm

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-02-10 22:57

Citat
Den har skiftet navn fra det, som den havde fået til "WBR 3408"... har den så kun resettet det halve

så går vi ud fra at den er resettet.
så er det du skal lege med brugernavn/password

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-02-10 23:00

sorru refi men den ville ikke virke, den kan kun vise passwords windows kender.
den kan trods alt ikke gætte hvad nogle prikker betyder

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-10 23:05
Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 21-02-10 08:29

Egentlig burde jeg lukke denne tråd og starte en ny - for problemet har jo ændret sig efter reset...

Nu er jeg trådløs på en usikker forbindelse, men kan ikke komme ind og ændre det. Måske hænger det sammen med, om man prøver fra Vista eller Windows 7 (som min jo er)?

Ifølge den mvedlagte anvisning fra LevelOne er beskrivelsen til XP (!), og ifølge den skal jeg bl.a. starte med at angive en bestemt IP-adresse, og så gå på 192.168.2.1

Jeg har fulgt instruksen slavisk på begge maskiner, men det virker altså ikke.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-02-10 10:07

Ok i har vist fået snakket en del siden i går.

Når du loger ind på routeren hvad skriver du så. Du skal skrive http://192.168.0.1 og når den nu er nulstillet skal der IKKE bruges nogen koden men blot tastes på Enter

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-02-10 10:12

Nøjagtig hvordan du resetter ser du på side 10 i manualen.

Logge ind på routeren er på side 14 og læs endelig videre på side 15 og frem omkring opsætning af det trådløse, der er det rimeligt beskrevet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-02-10 10:14

Den IP adresse du skriver, det er ind i routeren og du ændrer derinde med en kablet forbindelse, har du overvejet at lade Windows lave opsætningen for dig, og så skrive den ind på de andre computere eller du kan overføre indstillinger fra computer til computer med en usb hukommelses stik, hvis routeren har et usb stik så kan opsætningen også overføres til den

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-02-10 10:16

En tip til at kunne huske sine koder er at lave en sætning og hvad det er man vil ind på. Så kan man vælge at tage fx. alle de første bogstaver i ordene, eller de sidste eller mixe første og sidste. Sådan har jeg det med password og det fungerer fint for mig. Man kan jo ikke huske på alt.

Der blev foreslået at man oprettede en liste med alle sine password og gemte den på sin pc. Den ide bryder jeg mig ikke om, for hvis man skulle være så uheldig at få hackere ind på sin pc, (det sker selvfølgelig aldrig, vel) så har man jo serveret alt på et sølvfad. Min mening selvfølgelig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-02-10 10:47

Nu må du ikke slå mig Ysseven men Windows 7 og sandsynligvis også Vista viser netværksnøgle, bare sæt markering i Vis nøgle, det er for sent nu du har nul stillet routeren men hvis du vil bruge samme nøgle til din nye opsætning, så er det bare at lure den og skrive over i routeren.
Lidt flovt men jeg havde kun adgang til en XP i går og den kan vist nok ikke vise nøglen
den tekstfil jeg har mine nøgler og koder i, hedder ikke noget som helst som kan lede tanken hen på hemmeligheder, der er et par tusind tekstfiler gemt på computeren, der er kode ord på kontoen, så kom bare an Hr. hacker det vil tage et par timer at finde min nøgle, det betragter jeg som sikker nok

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 21-02-10 11:14

Hurra for Kandu-brugere, Google og selvstændig tankevirksomhed...!!!

Nu er alle på igen - men alene ved fælles hjælp og affødte tanker...

Det har altså vist sig, at de oplyse IP-adresser i quick-guiden IKKE var korrekte. Og heller ikke passwordet, for den sags skyld.

Jeg skulle på 192.168.0.1 og password efter reset er ikke 1234, men "password"...!!!

Find 5 fejl, LevelOne!

Nå - men i al fald er jeg efter mange timers knoklen igen trådløs på nette med begge maskiner, og nu vil jeg se, hvor jeg gør af mine point.

Og i øvrigt så har jeg alle mine koder mv godt gemt, så jeg altid har tjek på dem - men her var altså kikset noget, men det er jo heller ikke min forbindelse.

Godkendelse af svar
Fra : Ysseven

Dato : 21-02-10 11:17

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Jeg fandt selv svaret, og så først bagefter, at du allerede var kommet med et "tæt på rigtig"-svar!

Men tak for hjælpen allesammen - og så tror jeg, at jeg vil skrive et par ord til LevelOne og tilføje den nye kode mv til min samling!!!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-02-10 11:28

Hurra for det trådløse. Vi kan sagtens blive enige om at det til tider kan drille men godt du løste dit problem.

Fortsat god snevinter. Hilsen her fra Nordjylland