/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
vedr HF
Fra : huelya87
Vist : 578 gange
49 point
Dato : 19-02-10 19:39

Hej, jeg vil gerne søge ind på HF på vuc men jeg har 9 klasses eksamensbevis, hvad skal jeg gøre. jeg har gået på avedøre gymnasium, men er holdt op med at gå der. Kan jeg ikke bruge det, for at komme ind på vuc?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-02-10 19:46

Prøv engang at læse optagelseskriterierne her

http://hf.vucnordsj.dk/pageflip/default.html

Der er et par muligheder mere end blot 10 klassetrin

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-02-10 19:47

Du skal bladre om til side to, oppe i venstre hjørne

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-02-10 21:04

Selvfølgelig kan du komme på HF på VUC. Du skal ringe til VUC og bede om at få en tid hos en studievejleder. Så er du klar til at starte til august.

Tidl. lærer på VUC

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 20-02-10 08:41

Det kommer nok an på hvor længe du har gået på gymnasium. Det kræver normalt 10 klasse at gå på HF.

Kun studievejlederen der hvor du ønsker optag, kan sige noget med sikkerhed.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 49 point
Dato : 20-02-10 08:51

Hvis man ikke har ti'ende klasses afgangseksamen er der andre prøver der kan give adgang til HF studiet, men det står alt sammen i mit link

Godkendelse af svar
Fra : huelya87

Dato : 21-02-10 00:00

Tak for svaret Nordsted1.