/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Er jeg tungnem? Eller stavefejl?
Fra : histogram
Vist : 621 gange
100 point
Dato : 18-02-10 22:26

Jeg fatter ikke en brik af det her. Jeg skulle lige et øjeblik tænke over om jeg havde røget en joint, eller om det virkelig ikke giver mening, eller om det er fra et 200 år gammelt digt:

For Gud ved hvilken gang denne vinter daler sneen igen ned over Danmark.

Og det nøjes ikke med at farve det det danske landskab hvidt. Vinterkulden men den har også inviteret sig selv indenfor i de danske hjem.

http://politiken.dk/tjek/bolig/hjemmet/article904445.ece

Giver det mening?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 18-02-10 22:37

Det må vist være en der er meget træt efter en hel dags kælken, der har skrevet det sludder.

Jeg forstår godt hvad der menes, men det skal læses mere end en gang, dvs dette

Citat
Vinterkulden men den har også inviteret sig selv indenfor i de danske hjem.

forstår jeg ikke, vi har da mange opvarmningsmuligheder i DK

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-02-10 22:40

Der er mange gennem tiden, som er blevet berømt på, at skrive noget uforståeligt vås. Så er der nogle få, som forstod det med at sætte ordene sammen.

tungnem eller stavefejl ???

Det må være en tung stavefejl!

Kommentar
Fra : webm

Dato : 18-02-10 22:44

Citat
Danskerne sidder derhjemme og fryser

Folk i ældre lejligheder sidder hjemme og klaprer tænder.

For Gud ved hvilken gang denne vinter daler sneen igen ned over Danmark.

Og det nøjes ikke med at farve det det danske landskab hvidt. Vinterkulden men den har også inviteret sig selv indenfor i de danske hjem.

Ja, det er vist noget forvrøvlet sludder iblandt...

Jeg ville nok skrive: "Og den nøjes ikke med at farve det det danske landskab hvidt. Vinterkulden har også inviteret sig selv indenfor i de danske hjem.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-02-10 22:46

Jeg anede ikke at @JØRN .........arbejdede der

Kommentar
Fra : maafrandsen

Dato : 18-02-10 22:52

jeg forstår hva der menes.... problemet er jo at der er huse og lejligheder der ikke er bygget til at holde varmen inde og kulden ude.... og at der vist også steder mangler lidt isolering.... og vi er landet de siger om at vores guld er vores mursten...g så ja forstår godt hva du mener histogram. så kan det godt være der er mange muligheder men bla ældre, og unge på su, har jo ik de store muligheder...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-02-10 23:09

Citat
Vinterkulden men den har også inviteret sig selv indenfor i de danske hjem.

Det må stamme fra gamle dage, da man kunne få brændselshjælp hos kommunen!

Det kan også være den forbandede køter som skulle ind, og havde mast døren op. Den plejer aldrig at lukke efter sig. Så gid at køterens drikkeskål må bundfryse!

Kommentar
Fra : histogram

Dato : 18-02-10 23:13

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-02-10 23:14

Citat
Det kan også være den forbandede køter som skulle ind

Gravhunde er værst, de er så lange.. at de lukker alt varmen ud inden de er inde

Kommentar
Fra : histogram

Dato : 18-02-10 23:15

Hahaha

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-02-10 23:34

Som lærer har jeg haft mange spøjse oplevelser med aviser. Det er utroligt at journalister kan blive færdiguddannet og så ikke kunne skrive ordenligt dansk. Vi har haft mange gode grineture på lærerværelset. Og det er ikke det eneste, der er så mange stavefejl i aviserne. Det er utroligt.

Godkendelse af svar
Fra : histogram

Dato : 18-02-10 23:42

Tak for ale svarene