/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel - automatisk slette rækker
Fra : kondivand
Vist : 808 gange
50 point
Dato : 18-02-10 16:38

Kan man sætte Excel til automatisk at fjerne bestemte rækker, som f.eks. alle de rækker hvor der indgår "*" i ? - den skal luge de uønskede rækker ud.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-02-10 17:00

Ex det skal du nok gøre cel

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-02-10 17:35

det kan den sagtens, du kan lave en makro der gør det
men jeg kan ikke hjælpe lige i øjeblikket, jeg har ingen office til rådighed

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 25 point
Dato : 18-02-10 18:16

Citat
Kan man sætte Excel til automatisk at fjerne bestemte rækker, som f.eks. alle de rækker hvor der indgår "*" i ? - den skal luge de uønskede rækker ud.

Selvfølgelig kan det gøres via en makro!
Men hvor tit har du behov for det - eller er det bare en enkelt gang, hvor du ønsker at rydde op?

Hvis det kun er en enkel gang, vil jeg foreslå at du benytter filterfunktionen - og så viser du kun de rækker hvor den pågældende kolonne indeholder din "*". Så er det meget nemt, at slette de respektive rækker.

Og hvis det skal bruges ofte, kan du jo bare indspille en makro medens du udfører ovenstående sletning - og så gemmer du denne makro til næste gang!

Godkendelse af svar
Fra : kondivand

Dato : 19-02-10 12:17

Tak for svaret IBM760.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 19-02-10 15:52

Synes du virkeligt, at svaret var så dårligt - at det kun fortjente 1 * ?