/ Forside/ Karriere / Offentlige / Klageinstanser / Spørgsmål
10  rotw 300
vægtafgift på kassevogn
Fra : 190e
Vist : 921 gange
30 point
Dato : 17-02-10 14:09

min kone og mig har været heldige at være blevet miljø bevidste og fået en nyere diesel som ikke foopurener meget , bilen bliver kun brugt til PRIVATKØRSEL, alligevel koster den 19100 i vægtafgift
det syntes jeg er helt ude i hampen, kan det passe det er prisen for at tænke på miljø,et- konsekvensen er TILBAGE til en miljøsviner af format.

190e

Kommentar
Fra : 190e

Dato : 17-02-10 14:10

kassevogn er fra 7/2007.
190e

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 17-02-10 14:17

Hvorfor tror du, at der er nogen der gider at svare?

Din besvarelses statistik, ser ikke så godt ud!
Citat
Spørgsmål
- Ubesvarede 8
- Besvarede 1
- Annullerede 4
- Slettede 0
Ialt 13

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-02-10 14:38

Citat
alligevel koster den 19100 i vægtafgift
Nej den koster 4910 kr. i vægtafgift, herudover skal der betales 15000 for privat anvendelse.
Kilde: http://www.tjautomobiler.dk/3229.cms

og husk så at lukke dine spørgsmål.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 17-02-10 15:44

Spørgsmål
- Ubesvarede 8
- Besvarede 1
- Annullerede 4
- Slettede 0
Ialt 13

Du forfventer vel ikke et svar, men det får du alligevel.
Folk der har penegen skal selvfølgelig bare betale.

hawaii7

Kommentar
Fra : kj

Dato : 17-02-10 15:46

Prøv og se om du kan få den nedvejet, så sparer du 10.000 ved privat anvendelse.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 15 point
Dato : 17-02-10 17:59

Citat
Nej den koster 4910 kr. i vægtafgift, herudover skal der betales 15000 for privat anvendelse

ja, det er dyrt at køre privat i nyere gulpladebiler.

Citat
Prøv og se om du kan få den nedvejet, så sparer du 10.000 ved privat anvendelse.

Glem det....den regel/mulighed er fjernet, fordi staten begyndte at regne ud på, hvor mange penge de så ville gå glip af om året.

190e

Du skulle have købt en kassevogn magen til, blot fra 4. måned 2007, så havde den kun kostet 9910/år i vægtafgift

Eller en magen til, blot fra før 1997...så havde den kun kostet 4910/år i vægtafgift.....fordi:

Citat
kan det passe det er prisen for at tænke på miljø,et- konsekvensen er TILBAGE til en miljøsviner af format

Ja, det er prisen......og en "miljøsviner" sviner ikke nævneværdigt mere end en af de nye biler..så skift du blot med god samvittighed den "miljørigtige" ud..

Hvilket også er konstateret nu i forb. med sagen om partikelfiltre...de fleste argumenter for at skulle betale så meget er fis og blålys og dårlige undskyldninger....blot for at få flere penge i kassen...

Problematikken var nøjagtig den samme dengang med katalysatorerne...det blev bare tiet ihjel, at det ikke var bedre for miljøet, og at en evt. defekt katalysator var betydeligt værre mod miljøet end en bil helt uden.

Godkendelse af svar
Fra : 190e

Dato : 17-02-10 18:18

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 17-02-10 18:25

Hej dova, 190eer ikke særlig glad for dit svar - når han kun vil give det en *.
Jeg er bange for, at han ikke helt har fattet brugen af Kandu.

Hans 7 gamle spørgsmål - gider han ikke afslutte.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-02-10 18:35

Helt enig IBM760 - Det er ihvertfald een man ikke gider hjælpe mere, med det syn han har på Dova's svar. Utroligt at købe en sådan bil uden at sætte sig ind i omkostningerne