/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor flyttede de hen fra Vamdrup?
Fra : 2601
Vist : 1503 gange
450 point
Dato : 15-02-10 15:41

Jeg har en familie Sillius Christian Kanstrup og hustru Lodevica Theodora Wittrock der er blevet gift 5 november 1887 i Sankt Matthæus Kirke, Sankt Matthæus sogn i København, Københavns amt.
Ungkarl Silius Christian Kanstrup
Jernbaneassistent
Dannebrogade 11, st.
24 4/12 Aar.
Ugifte Lodovica Theodora Wittrock Dannebrogsgade 26 st.
22 4/12 Aar
Hvem Forlover er:
Skolelærer P. N. Kanstrup
Skivum pr Aars
Brudgommens Fader
og Murermester E. A. Wittrock
Dannebrogsgade 26. st.
Brudens Fader.
Anmærkninger:
1. Tillysning 9/10 87.
? Attest fra Skivum Sogneraad af 27/9 87.
Sankt Matthæus Kirkebog side 33 nr. 354. Opslag 35, 1887-1891.

5 maj 1897 får de en datter Gudrun Ester Edith Ellinor Kanstrup født i Vamdrup sogn i Anst herred, Ribe amt og døbt 28 juli 1897 i Vamdrup Kirke, Vamdrup sogn i Anst herred, Ribe amt.

Hun skulle være konfirmeret ca. 1911 - 12 i Vandrup men jeg kan ikke finde hende.

Mogle der kender familien. Jeg har set i Danske Jernbaner men kan ikke finde ham.

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-02-10 17:19

Prøv at spørge rektor Frode Kanstrup her hos Rosekamp:
http://www.rosekamp.dk/kbb_74_ALL/K.htm#KANSTRUP Frode

Han ved det sikkert...

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 15-02-10 19:44

Til svendgiversen

Han har samme efternavn, men hans forældre er ikke mine.

Han er heller ikke umiddelbart i familie med mine.

MEN tak for hjælpen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 17-02-10 11:05

fra DDA: folketælling 1870 +1880 men dem har du vel ?
senta
Samtlige personer i husstanden
Aalborg, Aars, Skivum, Skivum, Skolen, 27, FT-1870, B7717
Navn:Alder:Civilstand:Stilling i husstanden:Erhverv:Fødested:
Peter Nielsen Kanstrup34 GiftHuusfaderSkolelærerHillerslev sogn, Thisted Amt
Ane Marie Petersen43 GiftHuusmoderHjardemal, Thisted Amt
Silius Christian Kanstrup6 UgiftBarnSkivum, Aalborg AmtParmene Caroline Kanstrup4 UgiftBarnSkivum, Aalborg Amt
Karen Christensen14 UgiftTjenestepigeHenting, Thisted Amt

Samtlige personer i husstanden
Aalborg, Fleskum, Aalborg Købstad, Algade 272, nr. 50, Forhus, Stuen, 2, FT-1880, C4436
Navn:Alder:Civilstand:Stilling i husstanden:Erhverv:Fødested:
Johan Frederik Andersen70 GiftHusfader, ParticulierNørresundby
Henriette Roseth Jacobsen54 GiftHusmoderKjøbenhavn
Frederikke Magrethe Andersen29 UgiftBarnAalborg
Julie Christiane Caroline Sørensen23 UgiftHusjomfruAalborg
Selius Christian Kanstrup19 UgiftLogerende, KontoristSkivum Skole, Aalborg Amt

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 17-02-10 12:32

Til senta.

Først tak for din hjælp. Dernæst ja men det er også de eneste FT jer har på dem.

Jeg har søgt FT 1901 i Vandrup men ikke fundet dem.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 17-02-10 12:40

har du tjekket ao 1901 vamdrup for at finde familien ??
senta

fra dda thisted 1840+1845
senta
ser ud til peder nielsen kanstrup er sønnesøn
Samtlige personer i husstanden
Thisted, Hillerslev, Hillerslev, Store Hillerslev, et Huus, 22, FT-1840, C4475
Navn:Alder:Civilstand:Stilling i husstanden:Erhverv:Fødested:
Anders Thøgersen58 GiftHuusmand, lever af sin Jordlod
Ane Pedersen Kanstrup60 Gifthans Kone
Peder Nielsen Kanstrup10 UgiftSønnesøn

Samtlige personer i husstanden
Thisted, Hillerslev, Hillerslev, Store Hillerslev, Et huus, 31, FT-1845, C1404
Navn:Alder:Civilstand:Stilling i husstanden:Erhverv:Fødested:
Niels Kanstrup39 GiftHuusmand og daglejerHillerslev sogn, Thisted amt
Kirstine Christensen43 GiftHans kone [Niels Kanstrup]Skinnerup sogn, Thisted amt
Peder Nielsen Kanstrup15 UgiftDeres børn [Niels Kanstrup og Kirstine Christensen]Hillerslev sogn, Thisted amt
Anders Thøgersen Nielsen13 UgiftDeres børn [Niels Kanstrup og Kirstine Christensen]Hillerslev sogn, Thisted amt
Ane Nielsen11 UgiftDeres børn [Niels Kanstrup og Kirstine Christensen]Hillerslev sogn, Thisted amt
Jens Thøgersen Nielsen9 UgiftDeres børn [Niels Kanstrup og Kirstine Christensen]Hillerslev sogn, Thisted amt
Christen Kortegaard Nielsen7 UgiftDeres børn [Niels Kanstrup og Kirstine Christensen]Hillerslev sogn, Thisted amt
Anders Christian Nielsen4 UgiftDeres børn [Niels Kanstrup og Kirstine Christensen]Hillerslev sogn, Thisted amt
Ane Marie Nielsen1 UgiftDeres børn [Niels Kanstrup og Kirstine Christensen]Hillerslev sogn, Thisted amt

Kommentar
Fra : senta

Dato : 17-02-10 13:32

får kanstrup andre børn medens de bor i vamdrup
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 17-02-10 14:48

Til senta.

Ja en pige født ca. 2 år efter.

med venlig hilsen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 17-02-10 15:13

Til senta.

Undskyld, der er ikke født andre børn en Gudrun Ester Edith Ellinor Kanstrup født i Vamdrup sogn i Anst herred, Ribe amt og døbt 28 juli 1897 i Vamdrup Kirke, Vamdrup sogn i Anst herred, Ribe amt.

Jeg tog fejl, det må du undskylde.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 17-02-10 16:10

har du en ide om hvor/hvornår de evt. er døde?

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 17-02-10 18:22

Til senta.

Nej desværre. Det er det jeg gerne vil finde ud af.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 17-02-10 18:59

jeg har set i folketællingen 1901 for vamdrup by % resultat for familien ej heller under døde indtil 1901 ? er som du selv skriver hvor bliver de af .
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 17-02-10 21:34

Til senta.

Må jeg sige dig tak. Jeg var ved at tror at jeg måske havde overset dem.
Jeg har søgt i hele danmark via FT uden at finde dem. Det er også mærkelig at han ikke står i bogen om jernbanefolk fra 1905. Han er da kun 42 år gammel og på den tid plejede de at blive ældre.

mvh

Kommentar
Fra : senta

Dato : 17-02-10 22:06

? er hvor i danmark han er eftersom danmark først blev genforenet i 1919 derfor eftersom han er ved jernbanen er det vek kun de danske byer nord for den daværende grænse der er aktuel.
eller hvad ???
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 18-02-10 10:08

Til senta.

Vamdrup ligger nord for Tarp der var grænseby indtil 1919 så jeg vil mene at det var Dansk dengang.

Hendes fader Adolph Emil Wittrock dør 02 februar 1898 på Kommunehospitalet, Kommunehospitalet sogn i København, Københavns amt og begraves 06. februar 1898 på Sankt Matthæus Kirke Vester Kirkegård, Sankt Matthæus sogn i København, Københavns amt.
Moderen dør først 31. august 1914 i Nannasgade 18,2, Kingos sogn i København, Københavns amt og begraves 04. september 1914 på Vester Kirkegaard, Kingos sogn i København, Københavns amt.

Gud ved om der står noget i skiftet efter moderen????

Det har jeg ikke undersøgt.

MVH

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-02-10 13:12

det er den næste mulighed, du kan være heldig hvis der forefindes et skifte efter Adolph Emil Wittrock dør 02 februar 1898 +Moderen der dør 31. august 1914
har du evt. tjekket ao folketællingen 1906 + 1916 for at se hvem der bor Nannasgade 18,2,du kan være heldig de efterlyste bor der
bare en strø tanke
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 18-02-10 14:26

Til senta.

Det var dog en god strøtanke. Jeg skynte mig at se FT 1906 og 1916. Desværre var de der ikke, men jeg var lige ved at falde ned af stolen da jeg så FT 1916 og var kommet en side forlang for der stod regnskabsassistent i Statsbanerne, men da jeg gik en side tilbage var det en fremmed.. Ja en ulykke kommer ikke alene for nu sner det igen.

Vi skulle have været blevet hos min svigerrinde på Malta i stedet for de 14 dage var var på besøg for en uge siden. Der var det op til 14-15 grader og stille vær de fleste dage.

mvh

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-02-10 15:12

ja og her sner det også jeg forventer at se min græsplæne til juli så meget sne har vi fået.
der var en på dis danmark det foretog opslag i dsb protokoller for ca. 2 år siden kender eller har du ikke set der i hjælp til opslag? det kan være han ?[I] kan ikke huske hvad han hed beklager [/I]stadig hjælper.
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 18-02-10 15:21

Til senta.

Jeg er ikke klar over hvad "dsb protokoller" er

Jeg vil nu se dødeblade igennen for kbn. samt de sidste nyt politibladene også for kbn.

Mine havemøbler er helt væk i sne.

mvh

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-02-10 15:42

dsb protokoller" er
de fleste ansatte ?? ved dsb var tjenestemænd de er indskrevet i en form for protokoller eller andre bøger med oplysning om fødsel/død/ hvornår de er ansat der osv.
jeg kan ikke huske hvem det var der foretog opslag i dsb registre på rigsarkivet
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 18-02-10 16:00

Til senta.

Ja dem kender jeg godt. Desværre så er de ved at smide en hel del ud. Vil kun genne den der er født den 30 i en måned til brug for statistik har jeg hørt. De samme gælder for posten.

Mvh.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-02-10 16:54

prøv denne adresse på dis hvis du er hurtig hjælper han dig
http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?6,345812,page=1
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 18-02-10 18:09

Til senta.

Mange gange tak for tipset. Jeg har skrevet til ham så nu må vi se hvad der kommer ud af det.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-02-10 19:54

fandt lige denne er det ikke din Sillius Christian Kanstrup , der i folketællingen københavn 1885 bliver til Julius Christian Kanstrup 22 Ugift ?
senta
Dansk Demografisk Database

Samtlige personer i husstanden

København, København (Staden), Dannebrogsgade (Ulige numre), No. 15, Matrikel 58, lod 13, Stuen, 4, FT-1885, C9441
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Lars Christian Larsen 47 Gift Husfader Arbeidsmand Gilinge
Bodil Sofie Larsen 49 Gift Husmoder Tikjøb
Johane Jensine Larsen 15 Ugift Kjøbenhavn
Chresten Frederiksen 65 Enkemand Logerende Arbeidsmand Kjøbenhavn
Julius Christian Kanstrup 22 Ugift

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 18-02-10 21:45

Til senta.

Jo desværre har jeg den.
Tak for din hjælp.

mvh.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 23-02-10 15:04

Til senta.

Jeg har brugt tiden til endnu en gang at gå FT 1901 Vamdrup igennem og på Vamdrup Opslag 337 & 338. - må jeg erkende - fandt jeg dem. Nu fik jeg pluselig flere børn og dem har jeg også fundet.
Således som jeg læser pkt. 15 og 16 har de 5 børn og de to er døde. Jeg har kun fundet 5 børn, hvoraf de ene er død 2. mdr efter dåben i Randers.

Jeg mener ikke at der er 2 døde børn for de er født 1891-93,95,97 og 1898.
De fire er med i FT 1901.

Desvære bringer det mig ikke vidre for i FT 1906 er de der ikke og nu har jeg set den igennem 2 gange.

Der er ellers 2 drenge så dem kunne jeg finde i lægsrullen hvis de ikke blev optaget efter deres fyldte 16 år på dette tidspunkt (1901).

Jeg beklager at jeg først nu har fundet dem i FT 1901, men det er din skyld at jeg har fundet dem.

Det skal du have tak for.

Med venlig hilsen

Folketælling 1901.
Han er Trafikassistent ved Banen og de kommer fra Randers.
Der er 5 børn i ægteskabet og 2 døde børn
Huset de bor i er Vamdrup Matrikel Nr. 2x 2.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-02-10 08:47

har du prøvet at se i lægsrullerne efter kanstrup?? det kan være du evt kan følge ham til han får sin afsked
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-02-10 13:07

Vamdrup Anst Ribe Vamdrup 1902 1906
konfirmeret okt 1905 opslag 120 nr. ældste søn
har du tjekket om de andre børn er konfirmeret der
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-02-10 13:10

Vamdrup Anst Ribe Vamdrup 1907 1911
konfir..... piger 1907 ældste pige opslag 131 nr. 6

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-02-10 13:41

konfir..... piger 1907 ældste pige opslag 131 nr. 6
de skal være i folketæl... i 1906 eftersom pigen er konfirm... i 1907
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 24-02-10 16:16

Til senta.

Tak for din hjælp.

Jeg har nu fundet de personer du har nævnt. Han boede i Vamdrup indtil 7. april 1907 for der bliver som du skriver den ælste pige konfirmeret, men jeg har set efter den næste pige der skulle været konfirmeret 1911-12 men hun er der ikke. Jeg er ved at gennemgå døde for at se om hun skulle være det.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-02-10 17:06

de må være i folket... 1906 på ao , jeg kan bare ikke finde dem.
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-02-10 19:18

AO. folketæl....1906 opslag 75
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 24-02-10 22:24

Til senta.

Tak for din hjælp. Jeg har nu været igennem den 2 gange uden at finde dem så stor tak for din hjælp.

Jeg tror ikke vi kommer vidre før jeg har været på Rigsarkivet for at se om han er der.

Det undre mig dog at der ikke er nogle der har noget på navnet Kanstrup+slægt.
Navnet er da ikke så almindelig.

Med venlig hilsen

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 450 point
Dato : 24-02-10 22:28

er det en gren af dine aner hvis er der en slægtsbog om kanstrup
fra dis
http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?1,443294,443488,quote=1
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-02-10 22:31

prøv at sende en mail til Lokalhistorisk arkiv for Vamdrup, Hjarup og Ødis det kan være de evt. har lidt om din kanstrup
http://www.kolding.dk/data/0040141.asp?sid=20140&uid=22125
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 25-02-10 09:13

Til senta

Jeg har nu bestilt slægtsbogen samt skrevet til lokalarkivet.

Jeg tror ikke jeg kan komme vidre af denne vej.

Må jeg endnu en gang sige dig mange tak for din store hjælp.
Med venlig hilsen

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 25-02-10 09:14

Tak for svaret senta. Se min skrivelse.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-02-10 09:31

håber du finder din ane
og selv tak
mvh
senta