/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Børnepenge
Fra : banpet
Vist : 927 gange
100 point
Dato : 15-02-10 10:47

Jeg taler gennem Statsforvaltningen Hovedstaden til min ex da hun vil have flere børnepenge, jeg har på opfordring af Statsforvaltnngen Hovedstaden sendt min årsopgørelse og mine sidste 3 lønsedler, hvor jeg efterfølgende får et brev fra Stasforvaltningen Hovedstaden hvor de skriver at de har sendt en kopi af det hele til min ex?, mit spørgsmål går ud på om det kan have sin rigtighed at min ex må se mine personlige oplysninger såsom årsopgørelse og lønsedler? jeg har ikke sendt det til min ex men Stastforvaltningen Hovedstaden da de skulle bruge dem til deres udregning.

Hvad skal/kan jeg gøre ved det?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-02-10 10:50

Din ex har vel forlangt agtindsigt, og det har hun ret til.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-02-10 10:52

aktindsigt

Kommentar
Fra : banpet

Dato : 15-02-10 10:53

Nej det har hun ikke

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-02-10 10:54

De har sendt lønsedlerne til hende for at hun kan forstå at hun er urimelig. De har måske snakket med hende og vil så dokumentere hvad der ligger til grund for deres afgørelse. Og hvis din kone har bedt om agtinsigt. Så har ans ret.

Kommentar
Fra : banpet

Dato : 15-02-10 10:59

Det er squ nok rigtig men agtinsigt det er hun for dum til men nu prøver hun at udregne det selv og vil ikke tro på årsindtægten ........... kæft at spille sin tid på sådan noget ....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-02-10 11:39

Ingen er for dum til at få aktindsigt, når det omhandler bidrag.

Desuden er det Statsforvaltningen, der fastsætter bidraget ud fra de oplysninger, som du har indsendt.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 15-02-10 15:04

Det lyder mærkeligt, at de har vidersendt dine papir til din ex. Det er alene forvaltningen der træffer afgørelse ud fra sagens akter. Og det er forvaltningens opgave at meddele ex eller dig hvad resultatet er. Akt indsigt er i offentlige papir ikke i private papir!
Forvaltningen må have lavet en fejl - hvis det virkelig er sket!!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-02-10 16:20

alka

Det er noget værre vås du skriver.

Den, der søger aktindsigt i Statsforvaltningen får tilsendt samtlige dokumenter, som har med sagen at gøre (især hvis man er modparten)

banpet kan gøre det samme.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-10 18:51

Citat
alka

Det er noget værre vås du skriver.

Nej Ans - det er dig der "våser"

Kommunen (eller hvem det nu er) har INGEN - gentager INGEN ret til at udlevere private papirer fra modparten i en sag....

At kommunen får papirerne forelagt for at kunne tage stilling har INTET med aktindsigt at gøre - derimod skal de skrive i akterne at de har "set" papirerne og derudfra truffet en afgørelse... Dette kan videregives.....

Den slags ER OG BLIVER privat og det er sågar ikke engang alle myndigheder der kan kræve dem med mindre vi taler "kriminelle" handlinger....

Selv politiet kan ikke få et kontoudskrift fra din bank (heller ikke med din godkendelse) med mindre der foreligger en dommerkendelse og den får de KUN hvis der er begrundet mistanke om kriminelle forhold....

At "folk" oplyser den slags til "gud og hver mand" (f.eks. låneansøgninger) er en anden sag - ingen andre end myndigheder der skal bruge dem i sagsøjemed kan forlange dem - eller hvis du nægter træffe afgørelse der går imod dig - men VIDEREGIVE dem NEJ NEJ NEJ...

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 15-02-10 19:09

Lov om offentlighed i forvaltningen

§ 12. Retten til aktindsigt omfatter ikke oplysninger om

•1) enkeltpersoners private, herunder økonomiske, forhold,

Godkendelse af svar
Fra : banpet

Dato : 16-02-10 06:41

Tak for svaret refi. det var en stor hjælp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-10 19:46

Selv tak....

Jeg ville helt klart få en forklaring, fra omtalte myndighed, med hvilken ret de har udleveret det....