/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Frysepizza vs købe-pizza
Fra : Nik_
Vist : 4726 gange
50 point
Dato : 14-02-10 19:22

Hvad er "værst" eller mest usundt? Ingen tvivl om at ingen af delene kan anbefales, men hvis man nu skal synde, hvad er så det "bedste" valg?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-02-10 19:28

Pest eller kolera?!?!??

Tror du kan få både godt og skidt..... At dømme dem bedre eller dårligere ud fra de kriterier går vist ikke.

Når vi en sjælden gang køber pizzaer, tuner vi oftest en fryse-ting, med bacon og masser af ost (til det formål går resterne af skæreost). Men umiddelbart er købepizzaerne almindeligvis nok bedst, lidt afhængig af smileyer og hvor mange golden retrievere der forsvinder i bydelen!

Bon appetit.....

Læg mærke til levetiden på en pizzaria ejer er tre moms indbetalinger. Den første klarer vi, næste gør ondt og tredje gang lukker vi, og sælger til fætteren.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-10 19:28

Det kommer KUN an på hvad du vil betale

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-02-10 19:33

Tror det var i Fredericia, hvor der forsvandt temmelig mange hunde!!!!!!!!

(og pizzaerne var billige).

Ellers plejer den slags forretninger at beskæftige ganske få medarbejdere, hvorimod der er et hav af folk der bare lige hjælper, eller tilfældigvis er ansat samme dag (når told og skat spørger) . Vi kan i vores erhverv konstatere en ganske uhyggelig ulyst til at betale regninger.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-02-10 19:36

At de dyre er gode og de billige er rent sludder fra Refi's side. Som alt andet kan kuppes godt både det ene og det andet sted. Og generelle anbefalinger vil være russisk roulette.

Accepteret svar
Fra : sejko1234

Modtaget 60 point
Dato : 14-02-10 19:36

Da der er stor forskel på hvilke købe pizzaer du vælger, er dette ikke 100 % korrekt, men det her er fra et stykke peperoni pizza, på cirka 100 g
1 stk alm. peperonipizza:

Dejbunden:
100 gram mel = 333 kcal
20 gram olie = 180 kcal
Vand = 0 kcal
Salt = 0 kcal

Grundbestanddelene:
25 gram tomat purré = 25 kcal
150 gram revet 45+ ost = 520 kcal

Fyldet:
20 gram peperoni = 53 kcal
60 gram hakket oksekød = 97 kcal
1/2 løg = 15 kcal

Samlet kcal ca = 1214 kcal

frysepizza
næringsstoffer per 100g
jeg har søgt lidt på internettet og funder en masse kcal værdier fra forskellige frysepizzaer og fundet gennemsnittet, som er = 959,5 kcal

så umiddelbart vil jeg sige at en frysepizza, ville være bedst, men det kommer jo også an på smagen

Hilsen Sejko

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-10 20:23

Citat
At de dyre er gode og de billige er rent sludder fra Refi's side

Du kan IKKE lave de bedste Pizzaer ef DÅRLIGE/BILLIGE varer

Så deraf PRISEN....

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-02-10 20:29

Ævl

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-02-10 20:34

Ali Bin Uhæderlig og Ali Ben Tyveknægt's priser adskilles kun af hvilke girokort de ikke betaler og hvor meget der skal "på lommen".

Når man køber frysepizza, har man i det mindste en anelse om hvad der er i! En pizza fra Superbest's delikatesse, ville jeg nok vare mig for at købe. Uanset pris og deklaration.

Godkendelse af svar
Fra : Nik_

Dato : 14-02-10 23:49

Tak for svaret sejko1234.