/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
hurtig genvej
Fra : timeglas
Vist : 571 gange
500 point
Dato : 08-02-10 18:40

Hej

Kender I det med at man kan skrive en hjemmesides navn i explore feltet (der hvor man skriver http://www osv.) men kun navnet og derefter rykker ctrl+return?
Jeg har det problem at ved nogle pcér så laver den automatisk dk efter site navnet og ved andre com.
Spørgsmålet er nu hvor indstiller man hvilket "efternavn" sitet pcén skal lave?

På arbejdet har jeg firefox og pludseligt laver den com istedet for dk. Så hvor ændre jeg det? Har prøvet alt i tools og options.

mvh og på forhånd tak timeglas

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 08-02-10 18:55

hæ hæ og derefter trykker og ikke rykker og resultatet af genvejstastningen er selvfølgelig at explorefeltet skriver hele ip navnet med wér og efternavn.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-02-10 19:09

Jeg synes da kun der kommer autoudførelse, ved de adr. jeg har skrevet en gang tidligere??

Har da aldrig oplevet, at den selv "digter"??

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 08-02-10 19:12

ja men tænker at IT afdelingen har opdateret browseren, så tænker hvor er det lige at man sætter den til at lave "efternavnet" henne?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-02-10 19:32

Sæt dansk sprog øverst som foretrukken sprog

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-02-10 20:15

Du skal ind i registreringdatabasen for at rette de forslag som den skal give .dk .com .org osv

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 500 point
Dato : 08-02-10 21:16

for at ændre det i firefox går du op i adresselinjen og skriver: about:config og trykker enter
så må du selv lige lede, jeg har ikke en firefox til rådighed her og kan ikke huske hvad indstillingen hedder, men du kan jo bare lede efter .com

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 08-02-10 21:23

@ Nordsted1: Det er en funktion mange glemmer (eller slet ikke er klar over)
i adresse linjen skriver du f.eks. emu dvs. at du ikke skal skrive www. og heller ikke .dk
istedet holder du bare CTRL nede mens du trykker enter, nu tilføjer den selv www. og .dk
på en engesk browser tilføjer den ikke .dk men derimod .com, en svensk browser tilføjer .se osv. osv.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-02-10 21:31

Her er der noget om Autoscan web adresser
http://support.microsoft.com/kb/182291

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-02-10 21:35
Godkendelse af svar
Fra : timeglas

Dato : 09-02-10 08:30

Tak for svaret EXTERMINATOR. Det virkede jo. Fandt value = .com og ændrede det til .dk

SUPERT SVAR