/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Turen går til phuket og så
Fra : dhmoelsted
Vist : 949 gange
200 point
Dato : 06-02-10 17:13

vi er et par unge der er blevet gamle ... impulsivt rejser vi til phuket omr patong , er det helt ved siden af .er der på falderebet noget vi absolut må vide ... vi har aldrig været i thailand , er der noget man skal se i dette omr . er der nogen fiduser valuta mv hører jeg gerne
go wee

Kommentar
Fra : journey

Dato : 06-02-10 17:57

Vi har været der en gang, det er både første og sidste gang.
Thainerne smiler til dig og når du vender ryggen til, griner de af dig.
Men det var trods alt en smuk og stor oplevelse, men vi kommer der ikke mere.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-02-10 18:15

Det lyder da dejligt med en pause fra det kolde Danmark

Der er en del informationer her

http://www.gaths-rejseside.dk/Phuket/phuket.html

Og endnu flere her

http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=turen+g%C3%A5r+til+phuket&meta=&aq=f&oq=turen+g%C3%A5r+til+phuket&fp=4d9c36a486e9ac48

Jeg har ikke selv været der, men en i min familie har været i Thailand rigtig mange gange, så det kan nok ikke være så slemt som journey skriver, - det håber jeg da ikke

Rigtig god ferie- flot gjort af jer at tage på impulsiv ferie

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 06-02-10 18:58

Hejsa,
Sikke dog noget vrøvl som "Journey" kommer med !!
Vi har været i området 9 gange over 10 år- dog ikke Phuket men Krabi / Ao Nang og hvis du vill have nogle "fif" så send mig en mail

Bluesky

Accepteret svar
Fra : tararam

Modtaget 200 point
Dato : 06-02-10 23:00

ok, Phuket er jo et rimeligt førstegangs sted. Men absolut ikke normen for Thailand. Sørg for at komme ud og se lidt via et af de mange travel agencies der er der. Pas på med at vise mange penge, sig endelig i har været der mange gange før, - så er chancen for at nogle prøver at tage røven på jer mindre. Prut priser hvor i kan, der er 2 priser - jeres og thaiernes, som er 4-5 gange mindre. Skræddere - brug dem guider anbefaler ( også selv om guiderne får returkommision ) og når skrædderen spørger hvornår du skal hjem, så sig een uge før den virkelige dato. Så kan du nå at få rettet evt. fejl på tøjet. Det kan ikke rettes hvis du får tøjet dagen før du skal hjem, som er det de stiler efter. Så skal du have skræddertøj, så gør det de første dage.
Besøg de små øer tæt ved Phuket f.eks Naka Noi og Naka yai, Coral eller PhiPhi. Har i god tid, så tag en taxa de 180km op til Ranong og sejl over til Burma (40 min) Fed oplevelse.
Der er tusind ting at lave. I behøver jo ikke blive det samme sted. Og husk - at i Thaiers øjne er faranger dumme og nemme at snyde. De smiler - men der tænkes hele tiden penge.

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 07-02-10 15:27

Tak for svaret tararam. vi damber af mandag så tak til alle