/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
rådgiver?
Fra : Rosalil
Vist : 680 gange
200 point
Dato : 30-01-10 17:36

Jeg overvejer seriøst at starte på en ny uddannelse, som jeg selv skal betale. Men synes det er lidt uoverskueligt at se hvordan det vil påvirke en langsigtet økonomiske situation.

Kender du/I en økonomisk rådgiver, som jeg kan konsultere i den forbindelse?

Er der en autorisations mærkning, som fortæller at vedkommende er optaget i en forening som garantere at vedkommende har påtaget sig et ansvar?

ja ja man kan altid gå i banken, men de er jo ikke uvildige.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-01-10 17:43

Du kan prøve arbejdesformidlingen.... De ved en del om forskellige job....
vh Ben

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 30-01-10 17:48

Benjamin er det en joke?

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 30-01-10 17:54

Måske har jeg forklaret mig uklart.

Jeg har brug for at en uvildig rådgiver kigger på min økonomi for at se om der er noget jeg kan gøre anderledes for at økonomien bliver bedre. Og hvordan den nye udgift kan påvirke min fremtid.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-10 18:02

Hva' med en revisor??

Flot at du har mod på endnu en uddannelse

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 30-01-10 18:08

Ja måske er en revisor en mulighed, men hvormeget ved en revisor om de forskellige muligheder der findes og kigger revisoren også på den private økonomi?

Ja jeg vil vildt gerne have en ganske særlig uddannelse, som jeg også kan anvende når jeg kommer op i pensionsalderen. Hvis jeg er god nok.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-10 18:11

prøv at kikke på www.ug.dk hvis din uddannelse er med på siden, står der gerne om lønningerne og fremtidsmuligheder

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-01-10 18:12

Nu ikke for et være fræk, men var det ikke det vi lærte i skolen?

Du kan jeg starte med at lægge et budget.

Eller som andre foreslår at du betaler en reviser for den ydelse.

vh Ben

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 30-01-10 18:20

Hvad mener du med at selv skulle betale?
Vi alle betaler da selv vores uddannelser.
Skal du ud og låne penge til din uddannelse?
Du skal vide hvor mange penge du skal bruge og hvad dine månedelige udgifter er. Ud fra det laver du et budget- Du skal da ikke bruge fagfolk til det.

hawaii7

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 30-01-10 18:20

Benjamin

Nej man lære ikke noget om hvordan man kan omlægge lån og hvilke lån der bedst kan svare sig og hvordan det vil se ud når man får pensionen udbetalt.

Ja jeg kan jo henvende mig til en revisor, har du hørt om uvildige økonomiske rådgivere?

Det er ikke et spørgsmål om at se hvordan mulighederne er for at få job og hvad man kan tjene ved denne uddannelse. Det handler om måske at kunne blive ved med at arbejde, efter pensionsalderen med et fag man har lyst til.

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 30-01-10 18:24

Det er rart med sådan nogle velmenende formodninger om hvad jeg sagtens lige kan klare. Tak for det.

Jeg har i den grad bare brug for at tale med en professionel økonom om situationen. Fordi det er et meget stort ønske. Og ja jeg skal låne pengene til det, og den er ikke su-berettiget, så det vil ikke være muligt at låne der.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 30-01-10 18:29

Du kan få samtaler i forskellige banker, men ha' i baghovedet at de er bankrådgivere og ikke kunderådgivere

En revisor, er fuldstændig neutral, så sådan en ville jeg tage en samtale med

Du kan også søge legater og fonde, det hjælper alt sammen

http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=legater+og+fonde+til+studerende&meta=&aq=0&oq=legater+og+fonde

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-01-10 18:29

Hvis den ikke er SU berettiget, kan det jo være svært at estimere hvad du kommer til at tjene.

Jeg syntes det lyder som noget din bank ikke vil låne dig, fordi udannelsen er tvivlsom.

Men jeg kan jo tage fejl.

Men hvordan lønudviklingen ser ud på sigt kan være svært at gætte på - og hvor god du er til at sætte din løn er jo endnu svære.

Men god fornøjelse....

vh Ben

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 30-01-10 18:46

Benjamin
Du behøver ikke at gætte på noget. Jeg kan sagtens låne i banken, men banken er ikke uvildig.

Jeg spørger efter viden om økonomiske rådgivere.

Tak for det. Ja man må jo søge sine drømme, har du også en eller anden drøm du kunne tænke dig at udleve. Jeg kendte en mand der gerne ville sælge ford mustanger, han har fundet en måde. Fantastisk ikke, hvorfor ikke kigge på mulighederne.

Nordsted
Jeg er ikke en ung kvinde. Har de første 2 uddannelser og et godt job. Jeg vil bare gerne udbygge den ene af mine uddannelser, og blive bedre til mit job, samtidig med at jeg måske kan få mulighed for at arbejde på et andet feldt også. Som i længden også kan udsætte pensionen lidt, eller måske gøre pensionen lidt lettere.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-10 19:22

Jamen Rosalil, du kan da sagtens søge legater og fonde uanset alder... nu synes jeg det er endnu mere flot, at du ønsker en ny uddannelse... godt gået

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 30-01-10 19:47

Nordsted

Jamen tak tak, er fonde og legater ikke for mindrebemidlede. Ikke fordi jeg er godt stillet, så er jeg jo ikke ligefrem mindrebemidlet.

Under alle omstændigheder så er det ikke nok med fonde og legater, uddannelsen koster MANGE penge.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-10 20:04

Da jeg søgte (for en del år siden), blev der ikke spurgt til indtægten, men om hvorfor jeg følte jeg var berettiget

Godkendelse af svar
Fra : Rosalil

Dato : 18-02-10 20:56

Tak for svaret Nordsted1.