/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Betinget formatering
Fra : JoachimAAA
Vist : 365 gange
20 point
Dato : 30-01-10 17:35

Hej derude

Håber i kan hjælpe med nedenstående.

Hvad skal jeg foretage mig, hvis jeg skal benytte betinget formatering til at farve celler på baggrund af cellens reference/værdi. Det er altså ikke det der står i cellen med den underliggende reference som man skal lave en betingelse på. F.eks. A1 = =INDDATA!A1

Håber det giver mening.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-01-10 17:42

i 2007
Har du fået en knap der direkte giver adgang til betinget formatering,

Hvis du vil læse om betinget formatering trykker du F1 og søger på betinget.

Jeg syntes det er lidt svært præcist, at se dit problem.

vh ben

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 31-01-10 01:27

Citat
man skal lave en betingelse på. F.eks. A1 = =INDDATA!A1

Håber det giver mening.

Nnnnæææeee, øhhh nej, jeg er ikke helt med.
Er det i excel???

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 31-01-10 04:02

Jeg har et link liggende du måske kan bruge.

http://office.microsoft.com/da-dk/excel/HA011366161030.aspx

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 02-02-10 20:15

Du kan ikke bruge reference til et andet ark i din betingede formatering.
Så skal du bruge nogle hjælpeceller i arket og referere til dem.

Kommentar
Fra : JoachimAAA

Dato : 03-02-10 20:19

Hey igen

Jeg bruger 2007. Jeg er bevidst om hvordan man bruger betinget formatering, men kan bare ikke finde ud af hvordan man betinger på baggrund af en given celles formel.

Forestil jer, at i sende et dokument til en person - den person skal med det samme se, hvilke celler der refererer til andre ark i dokumentet. Vi har ark 1, ark 2, ark 3. Jeg står i ark 2, men der er data der refererer for måde ark 1 og ark 2, det vil jeg kunne se ved hjælp af farver - istedet for at stille mig på de forskellige celler en efter en.