/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
luftgevær hjæælp
Fra : roland29
Vist : 2692 gange
30 point
Dato : 28-01-10 14:44

hej jeg har planer om at købe et luftgevær jeg har kikket på: gamo hunter 440 og gamo viper expres det skal bruges når krager kommer flyvene ind over mit hus og så kan jeg nemlig skyde dem ned er der nogle af jer der ved om et af de luftgeværer kan bruges til det??

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 28-01-10 14:58

Ingen af dem kan bruges-----man kan ikke skyde fugle i luften med et luftgevær, så er det i hvert fald ved et "uheld"
Og så er der jo lige det, med det lovlige, men det har du måske styr på?
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : roland29

Dato : 28-01-10 15:12

men gamo viper express er jo ligsom et haglgevær og afstanden i luften kommer højest til at vær 15 meter så det tror jeg alsår godt man kan

men kender du nogen der har et gamo viper express fordi så skriv lige om de syntes det er noget lort eller om det er godt..

på forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 28-01-10 15:29

Roland, du skal være opmærksom på flg.

Et haglgevær, som jægere bruger på jagt, sender op til flere hundrede hagl afsted, på en og samme gang - derved får du en stor spredning af haglene.

Et Gamo viper express sender et enkelt hagl afsted.

Kan du forskellen.?

Kommentar
Fra : roland29

Dato : 28-01-10 15:59

det er forkert fordi en gamo viper express bruger haglpatroner og i dem er der 20stk små hagl

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-01-10 16:03

Chancen er jo nok størst for at de får et hjertestop,ved lyden af denne ene hagl,der pifter forbi.
Måske kan der også midt i forvirringen,forventes en "mid air collision",mellem to krager.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-01-10 16:04

Om der er 1 eller 100 er jo ret ligegyldigt.....

Dit formål er ULOVLIGT - og den slags må Kandu ikke hjælpe med.....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-01-10 16:07

tror du skal have så'n en her

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 30 point
Dato : 28-01-10 16:10

man kan godt høre på snakken, at der ikke er nogen af svarerene der har erfaring med gamo luftgeværer. jeg har selv en gammel 880, som er identisk med 440. den skyder jeg blishøns med på op til 50 meters afstand og med dødelig udgang for kreaturet. du kan sagtens nappe en krage med den, men husk at tage hensyn til evt. naboer. den skyder faktisk ret langt. det er bedst at bruge spidshagl selvom de vist ikke er helt lovlige.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 28-01-10 16:14

Nu har jeg googlet viper'en.
Jo, jeg kan da godt se at du kan putte en haglpatron med 20 hagl geværet.
Men stadig, den kan da kun skyde et skud ad gangen - såvidt jeg har forstået.

Her skal vi have nogle erfarne luftbøsse-skytter ind og svare.

Har du jagttegn.?

Kommentar
Fra : roland29

Dato : 28-01-10 16:43

ja

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 28-01-10 16:52

Det var da dejligt, at der kom en på banen med erfaring på luftgevær

Men udsagn som disse;
Citat
jeg har selv en gammel 880, som er identisk med 440. den skyder jeg blishøns med på op til 50 meters afstand og med dødelig udgang for kreaturet. du kan sagtens nappe en krage med den, men husk at tage hensyn til evt. naboer. den skyder faktisk ret langt. det er bedst at bruge spidshagl selvom de vist ikke er helt lovlige.

At skyde blishøns på en afstand af 50 meter med et luftgevær, er ikke alene tåbeligt og dumt - det er direkte ulovligt.

-Og det er endnu dummere. at opfordre andre til gøre det samme.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 28-01-10 18:25

Send lige et link til de patroner der har 20 hagl, der kan passe i det gevær?
Hvis du snakker om at proppe 20 enkelt hagl og begynde at skyde på flyvende 'Vildt', så går snakken i dyr plageri. Om det er krager, præstans kat eller naboens unger, så kan de være nok så irriterende. Det er stadig dyr og skal ikke plages.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-01-10 18:34
Kommentar
Fra : dabj

Dato : 28-01-10 18:39

->PrivateDK
Som ønsket-----
http://www.sonos.dk/product.asp?product=412
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 28-01-10 19:04

Imponerende.
Hvordan virker det? Den har jo ikke en slagstift.
Det må være meget små hagl, omkring den størrelse der er i en haglpatron 9, som jeg vurderer ikke kan slå en krage ihjel, måske en due, men ikke en krage.
Kikkert behøver du heller ikke købe til når du skyder på flyvende krager.

Kommentar
Fra : roland29

Dato : 28-01-10 20:06

Der er en vidio inde på youtube hvor en mand man skyder en krage og den dør kragen er godt nok på landjorden men det er vel det samme

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 28-01-10 21:16

En kommentar. 'Jagt etiske regler'. Har dog på fornemmelsen at vi er uden for pædagogisk rækkevidde. Måske er jeg bare ved at være gammel og sur.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 28-01-10 21:58

Er det lovligt at skyde dyr i haven?
Skal man have jagttegn for at skyde dyr i haven?

Jeg håber at der er en behjertet person som anmelder den tumpe til politiet inden det går galt, for når man er så dum at man vil skyde fygle i flugt med et luftgevær - så vil det gå galt . . . i flg. Murphy's lov

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 28-01-10 23:27

Til dem der ikke ved hvordan geværet virker, her er en demo:

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 28-01-10 23:29

hmmm, er det bare mig eller minder de hagl her ikke ret meget om dumdum kugler?
http://www.iversen-import.dk/pi/Gamo_rocket_5_5mm_24313_.aspx

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 29-01-10 08:51

Citat
Giver en god ekspandtion,god anslags energi
Hmm, - mon ikke du har ret EXTERMINATOR? Det ligner meget, de er 'vist' ikke helt lovlige i Danmark , men fuglen dør sikkert når den er ramt rigtigt.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 29-01-10 14:15

Citat
fuglen dør sikkert når den er ramt rigtigt

Det tror jeg sgu alt gør.

Godkendelse af svar
Fra : roland29

Dato : 31-01-10 10:20

Tak for svaret trimare46.

Kommentar
Fra : GronneDK

Dato : 29-06-10 10:28

Hej

Jeg kan se at I diskuterer Gamo luftgeværer herinde.

Jeg har også kigget på en Gamo Hunter 440 5,5 mm, og har fundet en billig en med kikkert

http://www.lystfiskeren.dk/shop/luftv%C3%A5ben+tilbeh%C3%B8r/luftgev%C3%A6r/gamo/?g=68

Er der nogen der har erfaring med denne?
Skyder den hårdt nok til at kunne nedlægge krager?