/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Hvorfor pokker er dette sp. annulleret?
Fra : Majormajor
Vist : 655 gange
50 point
Dato : 28-01-10 14:07

Citat
Hvad mener I om denne artikels budskab?

Overskrift:
Jan E. Jørgensen: Kunne det tænkes, at der er moderate muslimer i Danmark, som føler sig lige så langt væk fra selvmordsbomber, æresdrab, omskæring af piger og piskning af voldtægtsofre, som jeg som kristen føler mig fra de uhyggelige overgreb, der begås i Jesu navn på de såkaldte børnehekse i Nigeria

Artikel: http://www.berlingske.dk/kommentarer/langballes-heksejagt

Jørn

Spørgsmålet og malmins svar lægger sq da op til en vældig fin diskussion

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 28-01-10 14:08

malmins svar:
Citat
Meget interessant betragtning.

Det viser hvor vanskeligt det er, når der findes så mange religioner, der alle hævder at deres tro er den rigtige!!

Det viser også, at et religiøst spørgsmål har mange forskellige svar, selvom det ikke burde være sådan.

Førhen sagde man at religion var OPIUM FOR FOLKET, og sådan er det også idag. De der kalder sig kristne, viser en utrolig mangel på viden om, hvad der står i Bibelen, ellers ville de ikke opfører sig som der er beskrevet i den artikel du henviser til.

Muslimer kan heller ikke blive enige om hvad de skal tro på, og deres religion er også splittet op i mange retninger - ligesom dem der kalder sig kristne er også er meget splittet i deres måde at tro og tilbede Gud på. Jeg har arbejdet sammen med flere muslimer, der STÆRKT tager afstand fra selvmords bomber, æresdrab og omskæring af kvinder - som der forøvrigt ikke står noget om i Koranen.

Jeg tror på - som der er tale om i FN og andre "høje mænds betragtninger" at religionen vil blive for besværlig for det politiske at styre, så de vil prøve at afskaffe religionen.

Men hvad skal vi så gøre? De fleste mennesker er skabt med et behov for at give sig hen til noget der er større end dem selv. Et åndeligt behov - et behov for at tilbede noget. Ghandi, der ikke var kristen sagde en gang, at hvis vi mennesker kunne blive enige om at leve efter Bjergprædiken (Mattæus evangeliet kapitel 5-7) så ville der være fred i verden.

Så det skulle være muligt at leve sammen - trods forskellig kultur, hvis bare vi følger de grundlæggende ting der står i Bibelen og Koranen, som i store træk følger Bibelens lære op til Kristus. Hvis vi bare fulgte den "gyldne regel" Gør mod andre, som du ønsker at de skal gøre mod dig! Så ville alle de religiøse problemer ikke være der.

Måske - vi som kalder os kristne, og lever i et kristent land, skal lære lidt mere om hvad der står i Bibelen, før vi begynder at dømme andres tro???

Spændende artikel Jørn

Hilsen malmin

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 28-01-10 14:12

Citat
De fleste mennesker er skabt med et behov for at give sig hen til noget der er større end dem selv. Et åndeligt behov - et behov for at tilbede noget.
Efter min mening et kunstigt skabt behov, for at kunne "hjernevaske" og dermed holde styr på menneskene!

Hilsen Mm

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 28-01-10 14:17

Hej Majormajor -

Jeg annullerede det fordi jeg ville omskrive spørgsmålet.
Ikke andet.

Og måske syntes jeg også det var "provokerende", fordi jeg har spurgt om disse ting før -
Og jeg er altså ikke ude på at genere hverken Jesper Langballe, Dansk Folkeparti eller dem som enten er medlem af DF eller blot stemmer på DF.

Derfor blev det annulleret.

Men fint nok du tager det op igen m&m

Jørn

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 28-01-10 14:20
Kommentar
Fra : zorto

Dato : 28-01-10 14:23

Og det blev altså annuleret FØR jeg havde set at der kom et svar fra malmin, så det har ikke noget at gøre med at malmins svar var dårligt, vil jeg lige sige.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 28-01-10 14:25

Det er helt fin, Jørn . Og håber så bare, at andre også vil deltage i debatten .

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 28-01-10 14:31

Ja, det håber jeg så sandelig også!

De er meget velkommen - hvis de kan opføre sig sobert overfor andre Kandu.dk medlemmer.

Og nu holder jeg mig langt væk. Men siden det nu var mit spørgsmål, som blev annulleret, så var jeg jo nødt til at kommenterer, ikke?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 28-01-10 15:12

Citat
Og jeg er altså ikke ude på at genere hverken Jesper Langballe, Dansk Folkeparti eller dem som enten er medlem af DF eller blot stemmer på DF.

ØV!!!

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 28-01-10 16:15

Majormajor skrev >
Citat
Efter min mening et kunstigt skabt behov, for at kunne "hjernevaske" og dermed holde styr på menneskene!

Er det ikke nogenlunde sådan det forgår i militæret hr major ?

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 28-01-10 16:51

Helt sikkert. Og så er det altså fru Major

Accepteret svar
Fra : zorto

Modtaget 50 point
Dato : 29-01-10 07:06

Værs´go Frue ...

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 29-01-10 07:49

Jeg er i øvrigt ikke enig med Fru Major.

Jo, der er begået mange grusomheder i religionens navn (troens) -

Men de, som der ikke tror på en religion, men en ideologi har begået lige så store forbrydelser med menneskeheden.

Nazister - Kommunister - Maoister - PolPot - KKK - Asa tro - Gangstere, Bandemedlemmer - Ateister - hedninger - vikinger.

Og der er sikkert ingen, som slet ikke tror på noget som helst.

+ Dem som er troende på det ene eller andet er ikke nødvendig vis onde mennesker !!!

Jo, hvis de går med i voldelige "korstog" af den ene eller anden slags.

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 29-01-10 08:14

Pardon Fru Major.

Kan godt se, at jeg står for Majoriteten af indlæggene ...

Har jeg mødt Fru Major på et tidligere tidspunkt? De virker bekendt...

I Fremmedlegionen?

Jeg er en KlodsMajor. - Håber der kommer andre deltagere og kommenterer malmins svar, som var rigtigt godt.

Dog virker det, indtil videre, som om Fru Major ikke kan samle ret mange tropper til at diskuterer
dette spørgsmål.

Måske skulle Fru Major sætte nogle flere SuperPoints på højkant?

(Hvad man så ellers kan bruge den til)

Fortsat god dag til m&m

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 29-01-10 13:19

Kære Jørn.
Citat
Dog virker det, indtil videre, som om Fru Major ikke kan samle ret mange tropper til at diskuterer dette spørgsmål.

Desværre er det vist sådan med eventuelle "seere" af mit indlæg, at disse bliver skræmt bort, når de ser alle dine indlæg. Men selv om det er et kanon fint indlæg, du kom med kl. 07:49 i dag, vil jeg lukke ned nu, med en bøn om - næste gang jeg laver et nyt indlæg - at du da vil nøjes med bare en enkelt kommentar! Jeg er absolut ikke negativ over for dig, men du "fylder" altså nogen gange alt meget, hvilket åbenbart pisser nogle brugere helt af. Så PLEASE, fyld lidt mindre !

Hilsen fru Major .

Godkendelse af svar
Fra : Majormajor

Dato : 29-01-10 13:21

Tak for svaret zorto.

Hilsen fru Major

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 29-01-10 15:32

Tak. Ja, undskyld, og jeg skal nok huske hvad Fru Major sagde.

Dog forstår jeg ikke helt årsagen til at ingen andre, rigtigt ville kommenterer ...

For jeg er jo ikke nogen En-mands-hær ...

At folk måske ikke kan lide mig og mine synspunkter + mærkelige opførsel skulle jo, teoretisk set,
ikke forhindre de andre "rekrutter" og "generaler" i at deltage.

Men De har nok alligevel ret Fru Major.

Næste gang, *hvis* jeg deltager, så vil jeg tage camouflage dragten på og fylde væsentligt mindre.

Jeg har forstået Deres "Ordre", og adlyder.

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 29-01-10 15:58

Til de "soldater" som evt. har holdt sig væk *alene* på grund af mig vil jeg lige meddele, at jeg holder mig væk fra Majormajors spørgsmål, indtil videre -

Og så håber jeg at rigtigt mange vil deltage for eftertiden.