/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Vedr Timeløn som tandklinikassistent
Fra : huelya87
Vist : 1980 gange
50 point
Dato : 25-01-10 22:10

Hej jeg har et spørgsmål, vedr timeløn som uddannet tandklinikassistent? Jeg ved det simpelthen ikke.. Har været til en jobsamtale, og blev spurgt om det, ku ikke svarer på det, da jeg ikke vidste det.Er der en der kan informere om det???

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 35 point
Dato : 25-01-10 22:13

næh, men du har vel en fagforening du kan spørge om den slags ???

det er jo ikke til at vide for kandu´er hvad "markedsprisen" og overenskomsterne siger p.t.
man kan selvfølgelig søge på google, men dem som ved bedst er jo dem som er vant til at lave aftalerne

Godkendelse af svar
Fra : huelya87

Dato : 25-01-10 22:15

Tak for svaret smuller54.

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 25-01-10 22:16

hmmm, ok

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-01-10 22:25

Den gennemsnitlige begyndelsesløn pr. måned (2008)

Privat
Kommune

Klinikassistent,
Tandklinikassistent
21.748 kr.
24.467 kr.

Kilde: Danmarks Statistik

Det blev noget rod, så prøv selv at se her

http://www.ug.dk/job/sundhedomsorgogpleje/tandklinikarb/tandklinikassistent.aspx

Jeg ved godt tråden er lukket, og at du muligvis ikke ser det,... samtidig med at det er satsen fra 2008

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 25-01-10 22:33

Ja, ogggg

så er vi der igen

hvem er med til at sikre at der sker en min. aflønning og nogle gode arbejdsvilkår ??

og hvordan skal de kunne agere og lave dette arbejde ??

det sker hvis der er nogen til at betale til at der en fælles organisation, som kan kæmpe for rettigheder og bla. for at der er et sikkert og godt arbejdsmiljø for eks. tandklinikassistenter, som af og til er ude på herrens mark, hos en privat arbejdsgiver. Som ikke - hvis det stod til dem selv, havde sikret diverse miljømæssige foranstaltninger. Som af og til er meget hurtige og kan være yderst ubehagelige, når det er en til en uden andre kolleger. og jeg kunne blive ved og ved
Så hvis man ikke har brug for sin fagforening- så søg dog selv på google og klar dig selv