/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Ryger af nettet hele tiden!
Fra : Dennis-e
Vist : 869 gange
50 point
Dato : 25-01-10 01:34

Hej.. Igen..
Jeg var jo så heldig at få suveræn hjælp herinde sidst jeg havde et problem med mit netværk jeg ikke selv kunne løse.. Denne gang ligger problemet hos min kammerat, og vi er helt på bar bund

- Han har en 15 mbit forbindelse fra TDC.
- TDC måler forbindelsen uden problemer.
- Almindelig bredbåndsinstallation, med skillefilter, bredbåndsmodem og trådløs router.
- Der er 3 computere tilsluttet forbindelsen, 2 kablede og 1 trådløs.

Problemet er, at oftest når alle 3 computere er tilsluttet forbindelsen, går de "linkdead", dvs. de kan få disconnect i forskellige spil, de er mange forsøg om at loade en internetside osv..

Har forsøgt at skifte skillefilter, bredbåndsmodem, kabler og trådløs router, og kører nu med en ny Wireless Netgear WGR614 router på. Men uden held.

Har desuden prøvet at skifte LAN IP på routeren fra 192.168.1.1 til 192.168.2.1..

Vi står clueless, og aner ikke hvad vi skal gøre, så håber på hjælp herfra

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 25-01-10 09:12

Kommer problemet også når kun een computer er på?

Har samme problem her, og fik at vide af udbyder at der nogle gange kan være problemer med at forny ip-adressen når flere computere er på samtidig.(fik ikke at vide hvorfor)
Jeg skulle gå ind på hver computer og prøve at forny ip-adressen manuelt. Så nu sker det kun "et par" gange om måneden.

Kommentar
Fra : Dennis-e

Dato : 25-01-10 09:49

Er ikke helt med, hvad mener du med at forny IP-adressen manuelt?
Altså, gå ind og sige reparer på hver af de 3 netværksforbindelser?

Problemet opstår aldrig hvis kun 1 computer bruger netværket, det hænder at der kan komme problemer med 2 computere på, men dog ikke ofte.. Men med alle 3 på kan det kun gå galt

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 50 point
Dato : 25-01-10 13:15

Lad os lige starte med at sige det ikke har noget med TDC's forbindelse eller deres udstyr og gøre. Det eneste der kan gi' problemet er routeren eller computerne.

Har du prøvet og opdatere driveren til ALLE netværkskortene og opdatere firmwaren på routeren?

Kommentar
Fra : 270346

Dato : 25-01-10 21:10

TDC har haft et program som hed Netsupport,jeg ved ikke om det findes mere,men dette har jeg haft stort brug for.
Dvs.min ip adrs.hopper af i tid og utide,så her går jeg ind og fornyer min ip.adrs,men lader så programmet ligge nede på proseslinien.Der kommer godt nok et ikon op på skærmen,men det virker ikke ordenligt så hent det nede på p.linien.
Og luk kun ned i dvale,ellers skal du installer på ny.
Det er mugligvis virusprogrammet som laver nummer !

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 25-01-10 22:45

Citat
Problemet er, at oftest når alle 3 computere er tilsluttet forbindelsen, går de "linkdead", dvs. de kan få disconnect i forskellige spil, de er mange forsøg om at loade en internetside osv..

Netgear WGR614

Nu er det jo heller ikke verdens kraftigeste router, der skal ikke så meget til at jamme den, men 3 computere burde jo absolut ikke være noget problem medmindre de maskiner genererer meget trafik (f.eks virus/spyware der står og sender spammail ell. en af maskinerne kører newsleecher)

jeg ville scanne alle maskinerne med superantispyware (i fejlsikret tilstand) og så ellers følge webnoobs råd om at opdatere firmwaren i routeren

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 25-01-10 22:53

forny ip adressen således:

Start / kør / cmd

skriv så ipconfig / release og vent....
skriv så ipconfig / renew

dette vil forny din ip adresse.

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 27-01-10 11:42

Er der ikke noget man kun får adgang til internet på en maskine...man skal ellers købe adgang for de andre pc´ér?! Nu hvor det er TDC som leverer...en ip adresse pr hustand

Kommentar
Fra : Dennis-e

Dato : 27-01-10 11:44

Hej alle, tak for jeres svar.
Jeg vender tilbage meget snart når vi lige har prøvet de mange svar af, lige pt. har min kammerat og jeg lidt travlt så vi har ikke lige tid

sp4nker, tror ikke det er problemet, da de jo er tilsluttet en router, som giver 3 forskellige LAN ip'er

Vender tilbage snarest muligt, tak indtil videre

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-01-10 19:55

sp4nker både og, hvis du har en forbindelse uden router så vil du kun kunne få en pc på nettet, har man dynamisk ip med 4 ip'er så kan du få 4 pc'er på. Har du en router så kan du koble mange flere på igennem routeren med enten hubs eller switches.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-01-10 23:07

@ sp4nker: da det er tdc så har du som standard 2 dynamiske ip adresser ind i huset, dvs 2 computere kan være på på en gang.
men som det allerede er nævnt, her er der en router på så du kan have i tusindvis af computere på uden problemer. (dog ikke med den billige bilka router)

Godkendelse af svar
Fra : Dennis-e

Dato : 31-01-10 13:13

Tak for svaret webnoob.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 31-01-10 19:32

Det var så lidt, er altid glad for at hjælpe. Hvad løste problemet?