/ Forside/ Interesser / Helbred / Motion / Spørgsmål
10  ans 380
Vurdering fra uinteresserede
Fra : helge.t
Vist : 811 gange
100 point
Dato : 24-01-10 23:16

Det var da en negativ holdning med de tyndbenede vurderinger

Det er åbenbart bedre at sidde på sin flade røv bag PC'en og være negativ, end at at dyrke lidt motion.

http://www.kandu.dk/tip20639.aspx

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-01-10 23:36

Men det er jo præmissen når man lægger tips op.

Jo mere specialiserede de er, jo færre gode vurderinger opnår man.

For selvom det ikke er obligatorisk at bedømme, så vil mange hellere give nul stjerner, end erkende, at de ikke ved noget om eller interesserer sig for emnet.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-01-10 23:53

Generelt er det en kedelig ide at skulle dyrke cykling i stuen, jeg går og cykler ude i disse dage og hvorfor skulle jeg anskaffe mig en cykel for at cykle om kap inde i min stue? Det synes jeg er langt ude.

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 24-01-10 23:58

Hvis man ikke interesserer sig for emnet eller ikke har grundlag for at vurdere et tip, synes jeg at man bør afstå fra at vurdere.

I det her, og mange andre tilfælde, gider man ikke engang gøre sig den ulejlighed at skrive en kort begrundelse for sin vurdering (det skyldes måske at man ikke har nogen).

Men vi er enige, Kortoververden, mange vælger den nemme vej, desværre.

Man kan bare håbe at der er nogle der alligevel får gavn af tip'sene, udover dem som "bedømmer".

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 24-01-10 23:59

Citat
Det er åbenbart bedre at sidde på sin flade røv bag PC'en og være negativ,

Hvem siger dog at man er negativ fordi man sidder bag PC'en??

Et godt råd lyder:
Gå en tur med din hund HVER dag
og hvis du ingen hund har:
Så gå med den alligevel

Selv har jeg ingen cykel
og:
Jeg ønsker mig heller ikke nogen!!!

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 25-01-10 00:06

Det mest tragiske er nu dem som på deres profil skriver -altid 5 *er.
Og aligevel giver mindre.

Nå men det jo "snart" jul. Så kan det være der kommer nogle stjerner der.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-01-10 00:06

Det er hvad man risikerer med tip, nogle tror det er en pligt at bedømme tips og bedømmer værre end vinden blæser
Citat
Hvem siger dog at man er negativ fordi man sidder bag PC'en??
det er helt tydelig negative brugere som ikke selv kunne drømme om at lette røven, der bedømmer det omtalte tip

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 25-01-10 00:08

Det er da rigtigt at det kan være kedeligt at cykle hjemme i stuen, men som der står i tippet, kan det være et alternativ når vejret er helt umuligt.

Og, granner01, du gi'r jo netop her en begrundelse eller mening til kende, som jeg synes jeg mangler i bedømmelsen af tippet.

Vi er ikke alle ens, og skal ikke være enige altid, men jeg mener bare man som minimum skal begrunde sin bedømmelse.

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 25-01-10 00:32

Asbjørn2, man behøver heller ikke være negativ når man sidder bag PC'en.
Men det var åbenbart tilfældet her.

Heldigvis gives der også gode begrundelser for tippene, også selv om de ikke altid er positive.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-01-10 00:32

Jeg har ikke bedømt det tip, jeg bedømmer kun tip hvis jeg interesserer mig for emnet og jeg vil ikke bedømme bare for at bedømme.

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 25-01-10 00:34

... jeg mente selvfølgelig gode begrundelser for bedømmelse af tippene.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 25-01-10 00:54

Citat
Asbjørn2, man behøver heller ikke være negativ når man sidder bag PC'en.
Men det var åbenbart tilfældet her.

Citat
Men det var åbenbart tilfældet her.

Overhovedet ikke, men jeg mener bare at motion kan dyrkes på flere planer end at det absolut skal være på en cykel, med eller uden hjul, eller i en romaskine for den sags skyld, og derfor nævner jeg turen med eller uden hund.

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 25-01-10 04:53

Jeg syntes tippet var OK. At jeg ikke selv ville bruge det er noget andet.

Hellere cykle på en almindelig cykel ude i naturen eller på Nørrebrogade.

At jeg så gav 5 ***** var måske lidt i overkanten. (3 var måske mere rimeligt)

Men det var fordi jeg havde på fornemmelsen at tippet ikke ligefrem ville give +25 i slutfasen.

En slags "støtte-aktion" til Tippet, altså.

Men kort og godt. Hellere følge tippet, end slet ingen motion overhovedet.

Kan I nu alle have det godt ude på romaskinerne og på gåturen i formiddag.

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 25-01-10 04:59

P.S
Hvis man får en lige så god figur, som profilen der sendte tippet, så var det måske værd at afprøve tippet i virkeligheden.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 25-01-10 08:00

sure idiot

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 25-01-10 08:07

Ja, brorteil, det behøver du ikke fortælle, at du er, for det ved vi godt i forvejen

Og hvad har det så lige med helge.t´s spørgsmål at gøre?

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 25-01-10 08:18

Øh, du er sikkert ikke en idiot, men sur det er du. Hold dog op med det

Og kom ud og få noget motion, som denne tråd handler om

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-01-10 10:23

Tippet er jo som sådan ikke henvendt til "hvem som helst" og jeg må indrømme, at efter jeg holdt op med at cykle på konkurrence plan, så er det svært at finde motivationen til at stille hjemetræneren op.

Men for den seriøse rytter (motionist eller konkurrence) er det altså den bedste træningsform der findes næst efter en tur på landevejen.

Sagen er bare, at de fleste brugere herinde IKKE er cykelryttere, og tippet derfor ville høre bedre hjemme i andre fora, men i de fora hvor cykelryttere kommer, er tippet værdiløst da alle kender til det i forvejen

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 25-01-10 19:14

Jeg har selv brugt en hjemmetræner... elller turbotræner, som det hed dengang.
Det er ikke verdens mest spændende træningsform, men det er et løbebånd eller en romaskine nu heller ikke. Imidlertid gi'r det mulighed for at udføre træningsbelastningen nøjagtig som man lyster, og det er jo, som også nævnt i tippet, et alternativ til den "ægte vare", når forholdene ikke indbyder til at køre på landevej eller i skoven.

Nu er det heller ikke det, om man mener at tippet er godt er dårligt, jeg blander mig i, men mere det at man ikke har fundet ud af at der faktisk er bogstaver på tastaturet, så man har mulighed for at skrive hvorfor man bedømmer som man gør.
Hvis man ikke engang kan finde ud af at skrive en kommentar, synes jeg heller ikke man er kompetent til at bedømme, og så må det sgu da være nemmere bare lade være med at bedømme pågældende tip overhovedet.

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 25-01-10 19:59

Citat
så må det sgu da være nemmere bare lade være med at bedømme pågældende tip overhovedet

Det er vist en kendt "tradition", at der sidder folk parat til at jorde selv det bedste tip og give det 0 *er.
Enten fordi de ikke kan lide profilen, eller fordi de selv føler sig som overmennesker, hvis de lige kan få bedømt negativt.

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 25-01-10 20:49

Citat
Jeg har ikke bedømt det tip, jeg bedømmer kun tip hvis jeg interesserer mig for emnet og jeg vil ikke bedømme bare for at bedømme.

Jeg tror du misforstod mig.

Jeg ved godt at du ikke bedømte tippet. Mente bare at en kommentar som du skrev her i denne tråd, ville være en god begrundelse hvis du nu havde bedømt det omtalte tip.

Citat
Generelt er det en kedelig ide at skulle dyrke cykling i stuen, jeg går og cykler ude i disse dage og hvorfor skulle jeg anskaffe mig en cykel for at cykle om kap inde i min stue? Det synes jeg er langt ude.

Håber du forstår hvad jeg mener...

Accepteret svar
Fra : zorto

Modtaget 100 point
Dato : 26-01-10 04:43

Noget man godt kunne ønske sig som "Tipper" - Altså den person, tror man kommer med et brugbart tip, er at man kunne svare på kritik og spørgsmål - efter at tippet var lukket, hvad man, som bekendt ikke kan. Nogle siger, eksempelvis: Hvordan virker det? Hvad mener du med det tip?
Og så kan man jo ikke uddybe og forklare, hvorfor man lige satte dette tip på. Det var måske praktisk nok - frem for at man skal oprette et spørgsmål for at fortælle hvad ens tip gik ud på, og svarer de personer, som stillede spørgsmål til noget i tippet.

Jørn

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 28-01-10 18:57

helge.t

Er du selv "uinteresseret" i dit spørgsmål ?

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 29-01-10 00:25

Nej, jeg er skam interesseret i de kommentarer som kommer frem her.

Der har bare ikke været så meget tid de sidste par dage til at være "på".
Alt andet lige er der jo et liv uden for kandu som også skal passes

Jeg synes at din ide med at "tipperen" kan svare efter tippet er lukket, lyder godt.
Det er vel rimeligt at "tipperen" får det sidste ord i sit tip. Eventuelt ved at "tipperen" får mulighed for en afsluttende kommentar efter tippet er lukket for vurdering.

Måske skulle kandu så samtidigt kassere de kommentarer hvor der ingen tekst er...

Godkendelse af svar
Fra : helge.t

Dato : 01-02-10 23:45

Tak for svaret zorto.

Du får point'ene, fordi jeg synes det er en god ide med en afsluttende kommentar fra "tipperen".

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 02-02-10 07:01

Tak

helge.t

På den måde kunne man jo "forsvarer/forklare" sig mod tumpede/relevante bemærkninger og spørgsmål, hvad man, som bekendt ikke kan nu.

Jørn