/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
er der en der kender en go slankekure
Fra : huelya87
Vist : 2324 gange
20 point
Dato : 20-01-10 19:15

Hej, jeg vil meget gerne tabe mig hurtigst muligt.. Er der en der kender eller kan anbefale mig en god slankekure?

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 20-01-10 19:20

æd mindre

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 20-01-10 19:20
Kommentar
Fra : shazrd

Dato : 20-01-10 19:33

hvidkåls suppe kur, hjælper med godt resultat

Kommentar
Fra : huelya87

Dato : 20-01-10 19:35

ja den vil jeg meget gerne prøve.. Er det ikk hospitalskur du snakker om, ja den sku være rigtig go

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 30 point
Dato : 20-01-10 19:35

Spis sundt og få noget motion ude i den friske luft.

Godkendelse af svar
Fra : huelya87

Dato : 20-01-10 19:36

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : shazrd

Dato : 20-01-10 19:43

Jeg har ikke hørt at den hedder hospitalssuppe men hvidkålssuppe. Hvis man kommer lidt chilli pulver i sætter det virkelig kan i maven. Vil ikke anbefale det hvis man ikke kan tåle stærk mad

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 21-01-10 20:24

Åh, nu har jeg lige skerevet en side, som den åd, mens jeg laver den igen, får du lige denne pep-talk fra nettet :

Spiser når du er sulten, og KUN når du er sulten - og kun så længe du er sulten.
Spiser det du har lyst til, når du har lyst - så længe du blot vælger blandt de sunde fødevarer.
Fokuser på det du gerne må spise og skal spise mere af – frem for det du skal undgå.
Glem alt om bestemte kostplaner, diætplaner, slankekure mv. Lær noget om sund kost og lær at spise sundt, men kun når du er sulten. Det vil hjælpe dig godt på vej.
Der kan naturligvis være psykiske aspekter i det at spise (eller hvis man fx af og til får ædeflip), som ikke nødvendigvis kan rettes op med kosten, selv om en MEGET sund kost ofte mindsker eller efterhånden helt fjerner unaturlige ”behov” for at spise i utide.
Et lille trick, du kan prøve, er at dyrke motion HVER gang du har lyst til at spise et eller andet, selv om du egentlig godt ved, du ikke er sulten. Det kræver en vis portion selvkontrol, men kan du først gøre det til en vane vil du opleve, at motion kan være meget effektiv til at fjerne falske sultfornemmelser eller behov for at spise af ”psykiske” grunde.

Under alle omstændigheder er det vigtigt, at du ikke sulter dig selv, da det – efter nogen tid – giver kroppen den opfattelse, at der er mangel på mad, og stofskiftet begynder at falde.
Med venlig hilsen
John Buhl

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 21-01-10 20:41

Mål din talje, vej dig.
Tag evt andre mål, skriv dem ned.
Mål og vej dig ca. hver anden morgen.
Du kan have et målebånd med over alt på Kloden !

Spis normalt i morgen og skriv alt ned, du indtager.
Regn ud, hvor mange kg det er !
Klamt ?

Find enten et foto, hvor du er fed - eller et, hvor du er lækker.
Hæng det op på køleskabet !

Det er nemmest, når man er to eller flere på kur sammen. kender du ikke andre, som har rygrad til at ændre deres vaner, må du kæmpe selv - fortæl vidt og bredt om det og få respekt, når du modstår dine fortabte venners tilbud om fristelser.
DU KAN GODT !

Lav del-mål :

F.eks. en udflugt med indbygget motion, hvor du f.eks, får en lille kage, et glas vin el. noget andet, du har drømt helt vildt om - når du har tabt 5 kg -10 - kg - 15 kg- 20 kg -25 kg- osv.

Uden motion får du slatten hud, bliver træt og opgiver.
Motion øger forbrændingen så du taber dig (og der vil være mange affaldsstoffer, du geren vil af med i en fart), giver bedre humør, fast hud faste muskler, selvtillid.

Først får du den sjove, kortvarige

Bil-fri week-end kur

Du må frit spise grønt, dog ikke avocados, ærter, majs

Morgen

1 glas tør hvidvin og
1 hårkogt æg

Frokost

2 glas tør hvidvin og
2 hårkogte æg

Aften

1 lille tør-stegt bøf

resten af vinen

Du taber dig, men på dette tidspunkt er du ligeglad og har heldigvis lyst til at danse, hvad der øger forbrændingen.

Generelt

Spis grape /pomelo og hvidkål i vilde mængder.

Nupo eller Vita wellness Molke (+ vitamin-piller) er fint til at give proteiner og mæthed.

Når du spiser hos andre, skal halvdelen af tallerkenen være fyldt op af grønt.

Du véd alt det med at spare på fedt og sødt, men véd du, hvor mange kalorier, de enkelte fødevarer indeholder ?

http://www.kalorietabel.dk/

Hen ad vejen, vil du have nogenlunde styr på energi-indholdet i de forskellige fødemidler. Det vil gøre det lettere for dig, at holde din fine nye form.

Rigtig god kamp !

Kommentar
Fra : Victoriawild

Dato : 08-10-12 09:50

hej søde.

jeg har været lidt i samme situation.

kontakt ham her på www.mikawilliam.dk

han kan kun anbefalles og koster ikke meget.