/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Print server
Fra : k_m_s
Vist : 525 gange
200 point
Dato : 20-01-10 12:55

Hej

Jeg har kig på dlink DPR-1260

Jeg vil lige være sikker på at jeg har "forstået" den rigtigt.

Jeg kan koble dpr-1260 enten trådløst eller med kabel på min trådløse router og så sætte f.eks. 3 printere eller andet usb-udstyr, på med usb kabel (printerne kan ikke koble trådløst på dpr-1260)

Fra de pc'er der bruger min router trådløst/med kabel kan jeg så printe ud på en af de 3 printere.

Også selvom printerne ikke er netværks printere.

Hilsen
Kim

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 210 point
Dato : 20-01-10 13:01

Citat
Også selvom printerne ikke er netværks printere.
det bliver de jo når du sætter dem bag en printserver, så det er JA til dit spørgsmål

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 20-01-10 13:05

OK

Kom lige i tanke på om jeg så kan springe min router over og koble direkte på print serveren fra pc'erne?

Kim

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-01-10 13:08

Nu går du for vidt - så routeren skal jo dirigere print jobbet til den rigtige printer, hvordan har ellers tænkt dig

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-01-10 13:28

o.v.n.

Skal printserveren været koblet til routeren eller til den enkelte maskine? Jeg overvejer selv at anskaffe mig en.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-01-10 13:38

Print serveren skal kobles på routeren, men du kan jo bruge Delt printer hvis printerne er tilsluttet en computer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-01-10 14:17

Sådan kan det laves.

Computer > router > netværksprinter (tråd eller trådløs)

Computer > router m/pritserver > alm USB printer.

Alle comp. som kan snakke med routeren kan også printe, når der lige er installeret printerdriver og der er peget på printeren / navn / lokal IP adresse.

Printeren bør have fast lokal IP adresse tildelt af routeren evt. 192.168.x.100

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 22-01-10 12:28

Tak for svaret o.v.n..

Kim

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-01-10 12:34

Selv tak - det er en fin print server du har fundet, det gør vel ikke noget at du kan bruge den trådløs også?