/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Klikke ind på Jobnet ugentlig - i udland
Fra : gladston
Vist : 1935 gange
500 point
Dato : 17-01-10 00:30

Jeg skal en tur til Thailand - på dagpenge.
Når jeg klikker ind på jobnet en gang om ugen, kan det så ses hos AF, at jeg ikke er i DK?
Kan jeg evt. bruge en proxy/anonym server?

gladston

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 17-01-10 00:34

Jeg vil ikke anbefale det!
Du kan risikere, at få brev fra dem - at du skal komme til møde.
Hvis du bliver opdaget, kan du risikere at miste dagpenge for en længere periode!

Var det ikke smartere, at melde ferie?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-01-10 00:35

Det største problem er sikkert ikke, at du logger på jobnet fra en anden IPadresse end vanligt, det tror jeg ikke de gider koncentrere sig om når det blot kan konstateres, at du har været logget på.

Men større problem er det såfremt de skulle finde på at ringe efter dig eller skrive at du skal møde, så har du sgu problemer

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 17-01-10 00:38

Havde du også tænkt dig, at udfylde dit dagpengekort i Thailand?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-01-10 00:53

Hvorfor har du 2 tråde om det samme?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 17-01-10 00:56

Tilbagebetaling og sanktion
Se http://www.adir.dk/sw15304.asp
her kan man se hvilke sanktioner man kan blive udsat for, hvis man bliver afsløret!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-01-10 01:11

Kort sagt DU SKAL IKKE en tur til Thailand på DAGPENGE du snyder systemet og hvem er systemet så? Det er os alle og vi vil ikke betale for dit snyderi

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-10 07:39

Velkommen på kontanthjælp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : gladston

Dato : 17-01-10 07:41

Jeg forstår ikke, at jeg skulle snyde systemet ved at hæve mine dagpenge i Thailand - det er da det samme antal kroner som i Danmark?

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 17-01-10 07:49

Citat
Jeg forstår ikke, at jeg skulle snyde systemet ved at hæve mine dagpenge i Thailand - det er da det samme antal kroner som i Danmark?

For at få dagpenge skal man stå til rådighed for arbejdsmarkedet med DAGS VARSEL!! Det vil sige du ka få brev i dag om at du skal møde til job/kursus/møde ved jobnet/A-kasse i morgen formiddag!

Ergo du er ikke tilrådighed... DU snyder....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-10 08:09

..og så kan det også ske, at du bliver standset og afsløret ved et rutinecheck i lufthavnen, når du vender hjem fra rejsen. Toldmyndighederne har pligt til at indberette. Dette skete for en af mine bekendte. Han røg ud af fagforeningen med fynd og klem. Nu er han på kontanthjælp.

..og dermed er det jo så ligegyldigt om du har 'klikket' dig ind eller ej

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 500 point
Dato : 17-01-10 10:15

Eller hva' nu hvis du kommer til skade derude??

Jeg kender en der blev indlagt efter en ulykke på en vandscooter... hans "ferie" blev forlænget med 5 uger

Selv om du har opbrugt dine feriedage, så meld dig helt fra i ferieperioden, så er du på den sikre side

Godkendelse af svar
Fra : gladston

Dato : 17-01-10 12:24

Tak for svaret Nordsted1.
Jeg tror, vi hellere må slutte nu...