/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ændriing af AVI filer til TV
Fra : 1991
Vist : 2178 gange
500 point
Dato : 14-01-10 13:55

Jeg har hentet en del avi filer (f.eks. 12 stk winrar - AVI filer) = en film.
Jeg aktiverer den første og alle pakkes ud - OK.
Men det er en AVI fil og jeg ville gerne have den brændt til en DVD
som jeg kan se på TV.
Men hvad hedder den fil så - er det MP4 eller hvad ????????
Jeg bruger Ashampoo Burning Studie 9 - kan jeg gøre det der ??
Eller skal jeg have et specielt program.
Jeg prøver i øjeblikket Prism Video Converter - men er i tvivl.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 14-01-10 14:00
Kommentar
Fra : kivi

Dato : 14-01-10 14:08

prøv med convertxtodvd deb er god men langsom

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-01-10 14:09

Du kan bruge Ashampoo Burning
Vælg Brænd film og foto > opret en video DVD
klik på tilføj film og find din AVI
klik på næste osv

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-01-10 14:10

Jeg har selv lige brændt en DVD, hvor jeg havde en AVI fil på knapt 1 GB.
Her brugte jeg en ny version af NERO, som brugte nogle timer med at tykke på denne store mundfuld, og de sidste 10 minutter brændte den en perfekt DVD skive.

Tilsyneladende skal den bruge meget tid på, at konvertere filen til noget brugbart, så det skal nok forgå på en maskine, som får lov til at passe sig selv med denne fil.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 14-01-10 14:14

check om ashampoo kan lave dvd video

det er ikke mp4 filer men derimod mpeg2 (selve filerne hedder .vob)

hvilket styresystem?

Windows 7 kan gøre det direkte, xp og vista kan gøre det via moviemaker hvis ashampoo ikke har mulighed for det

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 14-01-10 14:17

jeg skal lade være med at arbejde mens jeg skriver her
Klaudi har det rigtige svar

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 14-01-10 14:43

Klaudi
Jeg kan godt se at det skulle kunne gøre i Ashampoo med AVI filen
men den skriver at filformatet måske ikke understøttes ???
Men det er avi filer som jeg har pakket ud.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-01-10 14:54

AVI er en filbetegnelse som bruges på flere forskellige komprimeringsformater for videofiler.

DVD er ikke bare en bestemt filtype men en helt speciel opbygning og placering på en dvd skive.
Hvis du bare. Selve filerne er i mpg2 format, med en speciel opløsning. en del dvd afspillere kan dog klare det selv om skiven ikke er helt efter standarden.

Du skal derfor bruge et program, som er beregnet til dvd fremstilling. Selv foretrækker jeg Power director,som er mere fleksibelt og klarer flere formater end Nero; men flere andre kan bruges.

Du må prøve dig frem om dit program kan med dine AVI filer. Det er der ingen hos kandu, som kan svare sikkert på, når man ikke ved hvilken slags AVI det er.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-01-10 14:55

Kan du se AVI filen med Media Player, hvis ikke mangler du et codec
Her er en codec pakke
http://www.filehippo.com/download_klite_codec_pack/

Kommentar
Fra : dk

Dato : 14-01-10 14:56

ellers er dvdsanta din ven, hurtigt, nemt og ligetil.

http://www.dvdsanta.com/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-01-10 15:05

Du kan også vælge at konvertere AVI filen,
her er et par gratis programmer der kan klare den opgave

Any Video Converter 3.01:
http://www.filehippo.com/download_any_video_converter/

min foretrukne er Format Factory:
http://formatoz.com/

Super som heller22 linker til:
SUPER v2010 build 37
http://www.filehippo.com/download_super/

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 14-01-10 15:49

Jeg kan ikke se AVI filen med Media Player.

Men hvad skal formatet være til en DVD til TV
der må da være en standard ???
Prism jeg har installeret kan ændre til:
mpg, wmv, asf, 3gp, mp4, mov, fly, avi.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 14-01-10 15:58

Hent denne:

http://danish.ilsc.org/lv/group/view/kl36229/AVS_Video_Converter.htm

- smid din avi-fil ind og efter et stykke tid spø'r den om den skal brænde din film...

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 14-01-10 16:11

Konverter til mpg DVD Pal

I menuen til venstre i Format factory under Video vælges
Alle til MPG
i vinduet der åbner, klik på Output indstillinger og vælg DVD Pal Large
klik Vælg film og Output mappe, klik OK

så er du på hoved siden igen, klik start

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-01-10 16:17

Citat
Jeg kan ikke se AVI filen med Media Player.

Så kan du heller ikke konvertere den til DVD....

Med 99% sikkerhed er det en eller anden "torrent" du har hentet.....

Den kan både være "låst" - det kan være en "fupfil" eller den er komprimeret med et "ukendt" codec....

Den eneste løsning er at prøve dig frem med div. programmer og codecs...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-01-10 17:31

Mange forslag er kommet og for at gøre en lang historie kort, så hent og installer codecs pakken som Klaudi lægger link til, bagefter kan du lave din DVD med enten Ashampoo eller Nero, Nero har du måske allerede den følger tit med når man køber en brænder, ingen grund til hente mange forskellige programmer når det som er nødvendig kan klares af en codecs pakke og dit brænder program, du har sikkert en brænder program og den hedder sandsynligvis Nero, eller kan Ashampoo hentes gratis:
http://download.cnet.com/Ashampoo-Burning-Studio-Free/3000-2646_4-10776287.html

Kommentar
Fra : journey

Dato : 14-01-10 17:55

Jeg bruger ConvertXtoDVD ligesom "kivi" det virker hver gang:

http://www.convertxtodvd.dk/

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 14-01-10 17:57

Mange DVD afspillere kan afspille avi filer direkte.
Står der divx som et af de formater din DVD afspiller kan afspille?

Kommentar
Fra : Piet_P_Hein

Dato : 15-01-10 01:45

Kommer an på din DVD afspiller = INTET ANDET
mpeg1
mpeg2
kvcd
vcr
+
TS
-------
Du kan ikke ummidelbart afspille AVI som ikke er understøttet af DVD codecs.
Dog findes der et par smuthuller, men kan ikke se at andre IKKE kan give dig dem.

MPEG4 er en format som er ret ny__og ikke lige kan afspille PÅ /FRA DVD.
Du kan heller ikke afspille MKW filer, medmindre du HAR EN MEGET dyr afspiller.

Du kan afkode dem til Ovennænte formater med (GRATIS programmer)
Formatoz, Googleeeeee
det konveter ALLE filtyper til noget brugbart på en DVD

Jeg ville bruge
mpeg2
kvcd
vcr
Da det altid kan afsplles på en DVD afspiller, snakker af erfaring, IKKE af andres POINTS

Kommentar
Fra : Piet_P_Hein

Dato : 15-01-10 01:49

Citat
Men det er en AVI fil og jeg ville gerne have den brændt til en DVD
som jeg kan se på TV.
Men hvad hedder den fil så - er det MP4 eller hvad ????????

MP4/ MPEG4 er en viseo fil dre er særdeles GODT komprimeret,
og som du ikke kan afspille på en almindelig DVD/ se under MKV/ Matroska_ filer

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-01-10 10:04

Du kan med VideoInspector finde information om din film,
hvilke codecs der er brugt og opløsning mm

Mere info
http://www.kcsoftwares.com/index.php?vtb

Download
http://kortlink.dk/kcsoftwares/7c2w

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-01-10 11:09

Beklager, der er ADWARE i VideoInspector...

Her skulle være en uden
Info
http://www.headbands.com/gspot/

Download
http://www.headbands.com/gspot/v26x/GSpot270a.zip

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 19-01-10 14:43

Jeg kan godt afspille AVI på min DVD afspiller - men den er noget uklar.

Så har jeg har installeret Format Factory som Klaudi anbefaler og har
sat den op som han skriver - meget meget bedre billede, super.
Det er gamle danske film som sommetider er svære at forstå, men
kan man også få tekst med på filmen ?????

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-01-10 14:59

Det blir' nok svært at finde undertekst til gamle danske film

Der hvor du vælger Output type DVD Pal Large,
nederst er et punkt med Undertekster,
her kan du sætte undertekst filen ind,
men hvordan det bliver ved jeg ikke!

Her er et par sider
http://www.opensubtitles.org/da
http://www.findsubtitles.com/
http://subscene.com/
http://www.divxsubtitles.net/page_subtitles.php

Godkendelse af svar
Fra : 1991

Dato : 19-01-10 15:47

Tak for svaret Klaudi.

Det er det bedste forslag ud af mange gode.

Jeg troede bare at der var en tekst, skjult på de gamle film.

Men kvaliteten af filmen er rigtig god.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-01-10 16:07

Velbekommen