/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Uploade en læsbar opskrift til en blog
Fra : ingelein
Vist : 523 gange
50 point
Dato : 13-01-10 18:41

Hej
Indimellem er jeg så kreativ at jeg lover at lægge en opskrift ud på en af mine blogge.
Det har hidtil fungeret godt nok med at jeg har scannet opskriften og sat den ind som billede. Ved klik på billedet bliver det forstørret, så man kan læse opskriften.

Jeg har en program installeret, som kan konvertere Word dokumenter til JPG, men ikke uden at der kommer en tyk meddelelse ovenpå om at det er freeware og en TRY - version. Det duer selvfølgelig ikke.

Jeg kunne måske konvertere til en PDF, men hvor kan man lægge en PDF fil op på nettet - helst endda i min egen blog. Men kan man det?

Den opskrift, jeg har lagt på min hjemmeside kan man ikke klikke på, så den bliver større. Det kan man med alle andre billeder. Og jeg har tidligere gjort det med en tekst, som blev fin.

Nogen med et par gode "input".

www.self-made.blogspot.com

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-10 18:53

Jeg vil tro du kan bruge denne side, og så linke til den i din blog??

http://www.megaupload.com/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-10 19:09

Eller denne side

http://www.imagehost.org/

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 13-01-10 19:11

Hej Nordsted1
Tak for svaret - men jeg vil gerne holde mine ting på mine egne sider - og finde en metode.
Lige nu har jeg scannet til BMP i stedet for JPG - og det virker tilfredsstillende. Men jeg vil gerne spare omvejen med at skulle scanne.

Jeg har tidligere omdøbt en .doc fil til en html. fil - og har uploadet den, men det kunne jeg ikke få min blogger til at acceptere.

Hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-10 19:15

Okay, jeg hopper ud af tråden igen... øv at de ikke vil accepterer din metode,

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 13-01-10 19:15

Angående konvertere af Word dokumenter til jpg/jpeg billede fil, kan du i stedet for bruge
Microsoft PowerPoint til at kopiere med. Bruge knapperne Ctrl-Alt_Print Sceen og "sæt ind" i PowerPoint. Herefter gemmer du billede.

Du tager et billede af skrivebordet på denne måde...
I dette tilfælde skal du bare tage et billede af Word dokumentet...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 13-01-10 19:28

Hej McBobo
Sorry, Blogger accepterer ikke ppt formatet. Så den gik heller ikke.
Hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-01-10 20:43

Citat
Jeg har en program installeret, som kan konvertere Word dokumenter til JPG, men ikke uden at der kommer en tyk meddelelse ovenpå om at det er freeware og en TRY

Brug PAINT...

Du afmærker bare alt det du har lavet i Word - trykker kopier - går i Paint - trykker indsæt og gemmer det i JPG....

Voila

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-01-10 20:44

Citat
i JPG....

SOM jpg - selvfølgelig

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 14-01-10 05:41

ingelein... du skal ikke gemme det som powerpoint dokument, men sætte det ind i powerpoint. Herefter markere du billede, højere klikker på musen og gemmer som billede...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 14-01-10 22:15

Hej McBobo

Hm.... print screen printer "fotograferer jo også en masse andet, altså både menubar og proceslinje, og det ´lægger sig på mit dokument, når jeg sætter det ind i Power Point. Jeg har husket at ændre sideopsætning osv. Men jeg kan ikke komme til at markere kun min tekst fra dokumentet. Jo, jeg kan trække det langt og bredt, men det går jo ud over opsætningen af dokumentet.
Hilsen Ingelein.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 14-01-10 23:38

Hej refi
Jeg kan ikke få det til at blive en normal A4 side, selvom jeg sætter sideopsætningen til A4. Der hænger et stort hvidt felt ekstra udenpå. Jeg fandt ikke en rigtig metode til at beskære "billeddokumentet" så det ser ud som en A-4 side.

Det er meningen at folk skal kunne printe opskriften ud.
Hilsen
Ingelein

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 15-01-10 08:02

Hvis du har markeret/klippet det ud i Word (A4) og kopieret det ind i Paint er det NØJAGTIG som det var i Word....

Paint ændrer INTET, hverken opsætning eller andet, så den forstår jeg ikke helt......

Det må være din Paint-opsætning der er større/mindre end A4.....

Dit "tomme" startbillede (baggrund) i Paint SKAL være mindre end det du sætter ind - den retter sig selv til i størrelse.

Er den derimod STØRRE end det du sætter ind - ja så bliver billedet også større end det oprindelige.... Og du må så "klippe" igen på Paintbilledet...

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 03-02-10 20:33

Tak for svaret refi.