/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Udseende af menupunkt i hyperlinkpanel
Fra : Leo.pedersen
Vist : 715 gange
100 point
Dato : 09-01-10 12:11

Hej

Jeg bruger FrontPage 2003

Når jeg tilføjer en side i et hyperlinkpanel, så har jeg et problem.

I frontpage ser det pænt ud, men når jeg oploader så er udseendet af det nye menupunkt ikke med, dvs. der er en firkant med et rødt kryds og så står menupunktets tekst der.

Der er 6 valgmuligheder i menuen - men det virker fint når jeg går ind på den nye side "billeder" - men på alle andre sider er udseendet ikke korrekt.

Jeg har prøvet at ændre lidt på alle siderne og oploade dem, men det hjalp heller ikke.

Det drejer sig om www.dengamlebanegaard.dk

Jeg har ledt i opsætning m.m. - men kan ikke finde løsningen.

Håber der er en som har de vise ord.

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Leo Pedersen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-10 12:58

I frontPage er det nemmest at styre hvis du laver siden med nyt websted som ligger på din computer og så "udgiver" derfra. Så kommer hele strukturen med hver gang du tilføjer noget.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-10 13:00

Og du husker sikkert at opdatere din browser, så den ikke bare kigger på gamle sider.

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 10-01-10 02:48

du har ikke uploadet billedet der danner knappen så enkelt er det
hilsen Mad-Nuser

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 10-01-10 08:02

kan du have gemt din fil med et navn hvor Æ Ø Å indgår.

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 11-01-10 14:04

Hej Eyvind

Jeg er ikke helt med på hvad du mener med at ligge webstedet på min computer og så udgive derfra. Jeg bruger FrontPage til udgivelsen - ved at vælge menupunktet "Fjernwebsted" nederst på siden.

Jeg opdatere siden med F5 og har prøvet fra en anden maskine, med samme resultat. Du kan se det på www.dengamlebanegaard.dk

Jeg har ikke filnavne med Æ, Ø eller Å og har ikke mellemrum eller specieltegn i filnavne.

Jeg beder FrontPage om at synkronisere, og så burde den jo selv oploade de nye filer.

Når jeg på www.dengamlebanegaard.dk højreklikker på menupunkterne, så er de 5 "gode" menuer som GIF filer - men den "forkerte" står med ukendt filtype - på trods af at "efternavnet" er GIF.

Når jeg vælger menupunktet "Billeder" og kommer ind på den side, så står det pænt, dvs. "formatet" er oploadet, men de 5 andre sider kan ikke fange formatet.

Jeg håber der nu er nogen som har de vise sten.

Venlig hilsen

Leo

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 11-01-10 16:54

Hej

Jeg har selv løst det - men det er en nødløsning.

Jeg oprettede et nyt hyperlinkpanel med en "typografi" som jeg ikke havde brugt i forvejen - og så kopierede jeg den rundt på alle sider oven i det hidtidige hyperlinkpanel.

Det er en nødløsning, så hvis nogen kan give det helt rigtige tip til løsning at det oprindelige problem, så vil jeg blive glad.

Hilsen

Leo

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 11-01-10 17:17

Ok - jeg kender ikke FrontPage 2003 men har leget lidt med FP 2000
Der er nok alligevel større forskel på de to udgaver end jeg regnede med.

I FP 2000 lavede jeg et websted på computeren og lagde billeder i en mappe "image"
så indsatte jeg billede og hentede fra "image"
Css eller som FP kalder det "typografiark" holdt selv styr på hvad der var hvor på sitet.
Når jeg havde ændret så "udgav" jeg bare.

Det er dog et par år siden at jeg brugte det til min hjemmeside.
Nu bruger jeg dreamweaver MX 2004 og arbejder direkte på hotellet (web10)

Hjemmesiden bruger rammer.
www.hirsenet.dk/hirsebakken/index.htm

Godkendelse af svar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 21-01-10 20:05

Tak for svaret Eyvind.
Hej
Jeg har ikke fået et svar jeg direkte på bruge, men må hellere få lukket spørgsmålet.

Tak for jeres forsøg.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-01-10 20:27

Ok - men det er ærgeligt, at BentJuul ikke kom på banen for han ved en del mere om FrontPage.