/ Forside/ Teknologi / Udvikling / C/C++ / Spørgsmål
10  strarup 270
Html to pdf uden bruger input
Fra : 75653
Vist : 1024 gange
300 point
Dato : 07-01-10 05:14

Ikke helt sikker på om det er i den rigtige kat. at jeg smidder Q'et menhere goes.

Jeg leder/mangler/skal bruge en/et program der kan konvatere en given html fil til pdf.

Jeg har googlet og fundet massere af dem også i gratis udgaver, men fælles for dem alle er:
Enten skal man klare konvateringen online, eller også skal man bruge en GUI - det jeg skal bruge er en exe file, der uden nogen indblanding konvatere html til pdf, feks. ved konvater.exe /IndHtml.fil /Udpdf.fil

håber at der er en der kan hjælpe me at creaere en sådanne exe fil for mig, for ærligt så fatter jeg -af "rigtige" sprog, arb selv lidt i AutoIT men kan ikke håndtere dllcall og sådan (er sq for advancere til jeg stadig)

/Rex

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 07-01-10 06:37

Citat
Jeg leder/mangler/skal bruge en/et program der kan konvatere en given html fil til pdf

Masser af dem.
Citat
det jeg skal bruge er en exe file

Og hvad ska den kunne klare?????

Åbne pdf filen ----- eller lave html om til pdf ----- eller lave pdf filen til en exe

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 07-01-10 07:14

Nå men denne konverterer html til pdf, og er gratis
http://download.cnet.com/Free-HTML-to-PDF-Converter/3000-18497_4-10691753.html

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 07-01-10 07:33

Citat
Og hvad ska den kunne klare?????

Åbne pdf filen ----- eller lave html om til pdf ----- eller lave pdf filen til en exe

bare lave html filen til pdf, men via kommando linje, så filen kan køres fra andet program.

/Rex

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 07-01-10 07:36

Citat
Nå men denne konverterer html til pdf, og er gratis
http://download.cnet.com/Free-HTML-to-PDF-Converter/3000-18497_4-10691753.html

yes, men den kræver bruger input - og det jeg søger er til at køre fra endet prog via batch.

skal bare konvatere fra html til a4 pdf uden brugeren opdager hvad som skete :) intet andet :D

/Rex

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 07-01-10 07:39

Ok. er det den samme html fil der skal benyttes hvergang.

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 07-01-10 08:59

Citat
Ok. er det den samme html fil der skal benyttes hvergang.

Ja og nej, filnavnet kan godt svinge, men hvis nødvendigt kan det gøres statisk..

/Rex

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 07-01-10 09:46

Tror jeg er på for dybt vand her...
Skal filen absolut gemmes som pdf

Skal det bruges på en hjemmeside ?

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 07-01-10 11:13

Citat
Tror jeg er på for dybt vand her...
Skal filen absolut gemmes som pdf

Skal det bruges på en hjemmeside ?

Tror at jeg har en redningskrans liggende
Yes den skal gemmes som pdf.
Nope den skal bruges igennem et win32 program, som først generere html filen ud fra nogle bruger input men for at sikre korrekt udskrift mm. vil en pdf fil være det ultimative :)

/Rex

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-01-10 12:24
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-01-10 12:28

Citat
HTML2PDF995
OmniFormat includes HTML2PDF995, a utility for rapid, quality conversion of HTML to PDF and other formats. HTML2PDF995 may be called from other applications or run from the command line to quietly convert HTML to PDF.

herfra
http://www.omniformat.com/

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 07-01-10 14:20

@Klaudi
Har været forbi dem, og tilsvarende - fælles for dem alle er at de kræver at de er installeret og at de koster $$.

Det jeg skal bruge, er en exe fil der klare konvateringen - hvis der så bliver vedhæftet en dll eller 2 så skidt med det, dur bare ikke med programmer der koster $$ og skal installeres.

Det program hvortil jeg skal bruge det, skal køres fra noget server med begrænset install muligheder.

Og det prog spam-free linker til kan konvatere uden at der er installeret noget, så jeg ved at man kan - har detsvære bare ikke ekspertisen til at lave det selv.

/Rex

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 07-01-10 14:58
Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 07-01-10 15:02

Citat
Dette er købeprogrammer der muligvis kan hjælpe.
http://www.matchware.com/en/products/mediator/
http://www.cdmenupro.com/
http://www.dialogblocks.com/
http://www.tronan.com/macromachine/english/

Med andre ord, du kan lave dine koder? og lægge dem andre steder som exe fil, der så åbner andre programmer, eller hvam du eller har brug for
det fylder ikke meget og skal som sådan ikke installeres på din server.

Men selve programmet/ rne skal installeres for kunne lave disse exe filer.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 07-01-10 15:10

Freeware, med et af disse ? kodnings programmer indlagt
http://portableapps.com/suite

Og dette kan du selv lave dine portable programmer med, så de ikke skal installeres
http://www.everythingusb.com/thinstall_13891.html

Accepteret svar
Fra : spam-free

Modtaget 150 point
Dato : 07-01-10 15:12

Hvis noget af det kan bruges, må du gerne får det _gratis. PM

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 07-01-10 16:11

@Spam-free
Hov du misforstår

Det jeg skal bruge er en singel exe fil der kan ved eksekvering konvatere en html fil til pdf.

jeg skal ikke have lavet kode om til exe eller sådan noget

Jeg har lavet et program der generere et html dokument ud fra noget bruger input, dette html dokument vil jeg så have konvateret til pdf så jeg er sikker på udskriften uafhænig af internetbrowser / printer indstillinger.

Men for ikke at blande brugeren ind i denne process vil jeg have en fil jeg bare "kalder" fra mit program, og som så konvatere den html fil der er blevet genereret...

Mit problem er at jeg slet ikke er dygtig nok til at selv programmere en sådanne exe fil, eller at bruge dllcall til feks. http://libharu.org/wiki/Documentation/Usage.

håber at jeg har forklaret mig ordentligt denne gang

/Rex

Godkendelse af svar
Fra : 75653

Dato : 07-01-10 17:43

Hmm jeg har klaret den via dette link http://www.xhtml2pdf.com/

Men spam-free har virkligt arb. for det og derfor points den vej.

Og spam-free hvis du ved pyton, og evt kan kompile lib'en til mig hvor lib'sne er inkluderet i en zip fil kaldet *.dll istedet for zip ville det være cool

/Rex

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 07-01-10 18:15

Øhhhhhhh_ som jeg skrev, var der sgu lang til bunden

Og jeg kender intet til den slags kodning.
DOG

Kan jeg hjælpe dig med at pakke samtlige filer du har, til en EXE fil, der bare skal klikkes på ENGANG og så kører alle dine filer/ bibliotek som du nu, engang har fået ? til at virke.
Det kræver dog at du har programmet WinRar.

Om du kan få filen (OMDØBT) kræver sikkert lidt arbejde fra dig af.

Men her kommer det.

1 Læg alle vedrørende filer i en mappe/ navn ligemeget
2. Marker alle filer i mappen
3. Og så skal du have winrar installeret???
4. Vælg AD TO ARCHIVE/ vælg navn som EXE filen skal hedde
5, Vælg CREATE SFX ARCHIVE
6, Gå op i ADVANCET/ SFX options
7, Vælg hvilken fil der skal køres ved klik/ under setup
NØJAGTIG STI/ NAVN/ tilbage til menu´en
Klik OK/ Og Create,
syntes jeg mangler noget, men skal gerne lægge et par billeder på nettet, der forklarer det hele
til tider bedre end GODE ord, men som? syntes der mangler noget.

Icon og andet kan du ændre og så videre samme sted.
Og du kan vælge om det skal pakkes ud dom fil i samme mappe eller skjult/

Nå men jeg hører vel nærmere, meget simpelt at lave, når først man har prøvet det et par gange.

Prøv først med et par billeder eller lignende, så går det hurtigere, end hvis du har en masse filer
og skal rode med, MEN HUSK
Vælg hvilken fil der skal køres ved klik/ under setup
skal være nøjagtig = med filen.

Når alt dette er gjort, starter det du har lavet op, eller burde gøre det.

Venter lige og ser om du får gang i det, eller jeg har misforstået noget.