/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Skal PET fortælle hvor mange de overvåge
Fra : tararam
Vist : 582 gange
50 point
Dato : 03-01-10 21:32

Synes det er utroligt at man nu vil have PET til at være åbne om hvad de går og laver.
En organisation som PET der efter min mening bl.a er CIA's forlængede arm i Danmark handler helt sikkert efter egne regler og love. De dirigeres rundt i manegen af CIA og uønskede personer de mener udgør en trussel for Danmark fjernes da uden offentligheden får noget at vide. De gider ikke det bøvl med et langsommeligt restsystem men lader dog sikkert en lille del gå igennem retssystemet for at få det til at se regulært ud.

Hvordan kan man tro de vil fortælle om hvor mange de overvåger her i landet.
De kan jo slynge et eller andet tal ud i luften og sige lige hvad de vil.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 03-01-10 21:42

Hvad får dig til at kalde dem CIA's forlængede arm?

Det er vel meget naturligt, at politi fra forskellige lande arbejder sammen om at løse problemer der bevæger sig over landegrænser.

Iøvrigt arbejder de jo i sagens natur efter den lovgivning der gælder på deres specielle arbejdsområde, og naturligvis er der en kontrol instans, men det kommer vel ikke hele befolkningen ved, eller du vil måske have navne på alle der overvåges før du er tilfreds?

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 03-01-10 21:57

Jeg vil ikke have navne på nogen som helst.
Jeg synes bare det er for åndsvagt at tro at PET på noget tidspunkt vil fortælle sandheden som visse politikere ønsker de skal gøre.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-01-10 22:05

Selvfølgelig skal PET ikke fortælle alt, men når man i såvel UK som Frankrig kan oplyse antallet på mulige terrorister de overvåger, er det svært at se hvorfor det ikke kan gøres i Dk.

Hvis det, som en eller anden nævnte i TV, kun drejer sig om ca 200, er det da en beroligelse for dem, der tror alle mørklødede er terrorister, drejer det sig om mange tusinde, er det et andet problem.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 03-01-10 22:11

Citat
Synes det er utroligt at man nu vil have PET til at være åbne om hvad de går og laver.

SIEG HEIL

Hvis og alt andet.

Kendte Tyskland hitler/ eller andet + havde det været NU OMDAGE
Skal det SKJULES = NEJ

PET er en følge af KRIG og har/ BØR ikke have de beføjelser som de har.
Men kan dog sammenlignes med
http://www.antipiratgruppen.dk/
seneste metoder_____TRÆKKE SIG FRA ALT +
som ikke kan arbejde UDEN PET eller andre DK myndigheder.

Men stikkere som en skide HA´r kan få såkaldt straffefrihed.
Eller en anden skiderik på TÅLT OPHOLD, skal have 2/ 3 betjente som VAGT &
skiderikken stadig kan RENDE LIGE FORBI DEM OG hvad
Krig og kærlighed_________PIS OF

KÆRLIGHED VINDER ALTID, også til det Danske system

DET ENESTE DETTE OG MANGE ANDRE AF SAMME STIL/ SPØRGSMÅL VIRKER PÅ
er at flytte HADET til / særdeles USKYLDIGE mennesker, der IKKE vil have deres MØJUNGER
i seng med Bin _laden////// eller klumme

VÆLG SELV_ hvor svært at det

Og når den DAG kommer _ skyder du ham mellem benene, eller mellem ØRENENE
Hader disse udtalelser, som kommer fra de tJEG kalder respekterede brugere herinde.

Men kan da KUN skrive__ håber ALDRIG jeres tur kommer.

SS

Og bortset fra det, HVOR MANGE gange skal man så IKKE høre over jeres EVIGE BROK
over SKAT, men hvem er jer betaler FOR LIDT i skat..?

Sociale NASSERE er der fandme mange af__jeg er en af dem.
DER ALDRIG fik hjælp for 30 år siden. men blev VENLIGST SMIDT dud på et
såkaldt SKRÅPLAN/ Social-hjælp + DOG uden en hjælp.

Jeg syntes PERSONLIGT at mennesker herinde brude skamme sig over deres udtalelser over for
mennesker DE IKKE har mødt/ snakker med

Men SÅDAN er DAnmark

ORDET ER FRIT_______________lige tiil lkumme skal STEMME

STRAM JER AN _______ OPRUP, ELLER HAVD FANDEN DER SÅ STOD PÅ DEN FLYVE-SEDDEL

Men giv PET ret TIL ALT`

og godnat LILLE Stolte Danmark

Og for ALT __ pas nu PÅ, nu bliver jeg sgu sikkert anmeldt TIL SAMME_""""""""""""
for at sige min mening.

Men HUS FORBI...

YÆNK FØR i pisker en stemning OP, SOM SIKKERT kun er på TV, eller bare er herinde af et FÅTAL

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-01-10 22:14

Jeg syntes ikke PET skal fortælle noget som helst, vi skal vide de er der og så er den ikke længere

Selv om nogle måske kan blive beroliget ved at vide at det forhåbentlig ikke er så mange, så tror jeg ikke man bliver mere rolig af at få et antalt, uanset hvor lille det er

Alm. politi og militær fortæller heller ikke noget og de ved da også temmelig meget som ikke kommer offentligheden ved

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 03-01-10 22:17

Kan ikke se jeres KLAGER andre steder_ men så oplys mig hvilket forum i skriver jeres debat

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 03-01-10 22:37

spam-free LOOOL Totalidiot

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 50 point
Dato : 03-01-10 23:21

Citat
Skal PET fortælle hvor mange de overvåge

NEJ NEJ NEJ

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-01-10 23:43

tararam du spørger
Citat
Skal PET fortælle hvor mange de overvåge
Nej, overhovedet ikke - og jeg er ikke enige i dine betragtninger om at PET er CIA's forlængede arm. Men at de samarbejder er kun en fordel, set med mine øjne i det DK vi lever i.

Citat
De dirigeres rundt i manegen af CIA
Det ville være rart med en dokumentation på den påstand.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 03-01-10 23:57

Hvis efterretningsvæsenerne i DK samarbejder med de amerikanske , så må det være FET og CIA + PET og FBI. De 2 første er de militære efterretningsorganer. De 2 andre er politiets efterretningsorganer. Derfor kan PET ikke være CIA´s forlængede arm. Så der er vist en smule begrebsforvirring i spørgsmålet.

Og da vi endnu ikke har haft de helt store terrorhandlinger endnu her i DK, skyldes det helt sikkert, at disse organisationer samarbejder fint med hinanden. Sammen med efterretningsorganerne i resten af EU, Canada, Australien osv. Hvis jeg var religiøs, ville jeg sige: Tak du min Gud og skaber for det gode samarbejde!

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 04-01-10 00:00

Selvfølgelig skal PET ikke sige noget som helst om, hvem eller hvor mange der bliver overvåget. Lad PET (og FET) få fred til at passe arbejdet, så kan vi andre få fred til at være i live!

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 04-01-10 00:25

Citat
Det ville være rart med en dokumentation på den påstand.

Enig! Og tak du bare PET for, at det holder de gale fanatikere under observation.

Mvh Chris

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 04-01-10 00:47

Undskyld spam-free

Citat
seneste metoder_____TRÆKKE SIG FRA ALT +
som ikke kan arbejde UDEN PET eller andre DK myndigheder.

Men stikkere som en skide HA´r kan få såkaldt straffefrihed.
Eller en anden skiderik på TÅLT OPHOLD, skal have 2/ 3 betjente som VAGT &
skiderikken stadig kan RENDE LIGE FORBI DEM OG hvad
Krig og kærlighed_________PIS OF

Aldrig har jeg læst magen til uforstående vrøvl, ævl, dårlig dansk, dårlig formulering osv. osv. osv.
Sig mig en gang, har du tømmermænd fra nytåret endnu
eller
er du på speed
eller
er du på LSD og har et dårligt trip
eller
er du bare dum
eller
er du bare en ensom sjæl der trygler om opmærksomhed
eller
er du bare et vrøvlehoved, for så kan du da godt få lidt medlidenhed.
En ting er jeg dog sikker på, og det er at du er en stakkels

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 04-01-10 00:52

Hej Asbjørn2.

Lad nu spam-free være og fortæl i stedet for, hvad din mening om spørgsmålet er .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 04-01-10 01:57

Citat
er du på speed
eller
er du på LSD og har et dårligt trip
eller
er du bare dum
eller
er du bare en ensom sjæl der trygler om opmærksomhed
eller
er du bare et vrøvlehoved, for så kan du da godt få lidt medlidenhed.
En ting er jeg dog sikker på, og det er at du er en stakkels

Sandt alt sammen

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-01-10 10:28

Majormajor

Du tager lidt fejl.

FBI er forbundspolitiet svarende til Rigspolitiet, og CIA er politiets efterretningstjeneste.

FET hedder i øvrigt ikke længere FET men kun FE.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 04-01-10 11:02

Kortoververden
Citat
CIA er politiets efterretningstjeneste.
CIA "bor" i Pentagon, og Pentagon hører så absolut til Forsvaret. Den må du lige checke af igen.

At FET havde taget navneforandring til FE, vidste jeg ikke, så tak for den .

Hilsen Mm

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 04-01-10 11:08

Der er flere der tager lidt fejl, man kan ikke sammenligne CIA og FBI med de danske efterretningstjenester.

FBI er dels den føderale efterforskningstjeneste i USA, dels en intern efterretningstjeneste i USA, der kun må operere indenfor USAs grænser. http://en.wikipedia.org/wiki/Federal_Bureau_of_Investigation

CIA har ingen politiopgaver, og er en efterretningstjeneste primært rettet mod udlandet

http://en.wikipedia.org/wiki/Cia

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-01-10 12:12

Har kigget lidt på det og har taget fejl, men det har flere, som nævnt

The Central Intelligence Agency (CIA) is an independent US Government agency responsible for providing national security intelligence to senior US policymakers.

De arbejder således på tværs af politimæssig og militær efterretning og har nationens sikkerhed for øje.

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 14-03-10 06:51

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-03-10 12:56

Selv tak.