/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
ny pumpe
Fra : bublebee
Vist : 595 gange
100 point
Dato : 03-01-10 11:29

Jeg har et lille akvarie på 19,5 liter. Hertil vil jeg gerne have en ny bedre pumpe. Den der fulgte med til akvariet stopper super hurtigt til og er ikke meget værd syntes jeg.
I akvariet er yngel - sugemalle yngel og molly yngel. Så den må heller ikke være for voldsom.

Hvor søren er der en ordentlig pumpe til så lille et akvarie ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-01-10 11:59

Hos dyrehandleren, du siger hvor stor/lille dit akvarie er og han finder en som kan bruges, der er en skyder på de pumper jeg har haft som kan begrænse vandmængden, den skal du sikkert sætte på laveste indstilling, vil du hellere købe en uden at skulle ud i vintervejret?
http://www.akvarieforretningen.dk/product.asp?product=570
grunden til at pumppen så hurtig tilstoppes finder du i størrelsen af bassinet, det er svært af få balance i et så lille akvarie og du skal skifte vandet 3-4 gange hyppigere end i et større akvarie

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-01-10 12:15

Hmm, det enkle filter der blot bruger en luftsten.....er det helt yt ??
Men som beskrevet, 20 liter er meget svært at holde.

For mange år siden så jeg en Georg Gearløs der vha slanger og nips havde koblet "vuggestuen" til det store så der ikke skulle skiftes vand hos babyerne, det kræver vist hjerne for at undgå overløb, eller at de små svømmer igennem slangerne.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 03-01-10 12:35

Den pumpe du har fungerer udmærket, ellers ville den ikke suge skidt til sig så den stopper.

Problemet er ikke pumpen, men at akvariet er for beskidt, overfodret o.s.v. sådan at pumpen skal renses for ofte.

Og det vil en anden pumpe ikke hjælpe på

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 08-03-10 12:36

Tak for svaret dova.