/ Forside/ Interesser / Helbred / Allergi / Spørgsmål
10  metteto 200
Erfaring med softlaser?
Fra : Toupie
Vist : 1239 gange
200 point
Dato : 29-12-09 13:23

Glædelig jul

Er der nogen der har erfaring med om fx. denne softlaser http://www.lifetrack.dk/product.asp?product=30 har den virkning som der står beskrevet? ... altså heler eksem

Toupie

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 29-12-09 13:25

det virker, men kun hvis man tror på det.

m.a.o. det er noget lort. Ikke 10 Kr. værd.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 29-12-09 13:28

Brorteil, tak men har du erfaring med produktet?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 29-12-09 13:39

Hej Toupie... også glædelig jul til dig... eller det må næsten være godt nytår

Prøv engang at læse lidt på denne googleoversatte side, det ser desværre kun ud til at man får størrer porrer af dimsen (jeg ved ikke om de er helt ens), men jeg må nok sige, jeg syntes den lyder for go' til at det kan være rigtigt

http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://www.essentialdayspa.com/forum/viewthread.php%3Ftid%3D4079&ei=Nvc5S8GNH9OF-QbrhqGdCg&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CBsQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3DSoftlaser%252Btest%26hl%3Dda

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 29-12-09 13:51

Hej Nordsted

Hmm... svært.... jeg har nu læst alle kommentarene og nogle af dem mener godtnok det virker. Men jeg har det som dig, det lyder for godt til at være sandt. Men sønnike har fået eksem og det er godtnok ikke blevet tjekket endnu men det ligner psoreasis .... så noget skal gøres

Tak for linket

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-09 13:56

Jeg syntes at du skal få sønnen til læge, hvor han kan få en henvisning til en hudlæge

Så kan vi håbe på det ikke er noget kronisk... det x vi lige fingre for

Hvis det så fortsætter, ville jeg godt kunne finde på at prøve sådan en dims, men det var ikke det første jeg ville smide penge efter - nærmere hvis intet andet hjælper

Selv om solarium bliver frarådet, så kunne jeg altså godt finde på at tage et par ture, og se om det ikke kunne hjælpe.. vinteren kan være meget hård ved huden, hvor et par ture i solarium kan hjælpe.

Ikke at sønnen skal grilles, men bare en-to gange og se om der er en virkning

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 29-12-09 14:06

Nordsted han kunne ellers godt trænge til at blive grillet lidt måske det kunne få ham til at gå til læge

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-09 14:10

Så prøv med at få ham grillet, sæt solariet til lys hud, og så den korteste grillning der findes, så kan han få en lidt længere tur i næste uge, eller sårn, måske det er det der skal til

Han kan jo selv få lov at vælge... solarium eller læge

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 29-12-09 14:43

Ja den er svær Læge eller solarium

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-12-09 15:21

Hvor gammel er sønnen, en lokken med piger kunne måske få ham i solarium.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 29-12-09 16:02

Granner01 han er 20 så det skulle nok kunne lade sig gøre godt forslag

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-12-09 18:59

Sådan en laser er omtrent lige så effektiv som ....en lommelygte

..bare en smule dyrere

Mod mild eksem kan man på apoteket købe en (ret kostbar = 175 kr.) creme: Dexem.

Den virker

..men er eksemen stærkt generende skal en læge kikke på det.

Lægen kan udskrive binyrebarkhormon (hydrokortison) cremen/opløsningen: Locoid.

..men det er skrappe sager !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 29-12-09 19:38

Hej Molokyle

Jep netop, cremen er dyr og det er noget værre gift - også derfor jeg tænkte på softlaseren, den er billigere i længden, hvis den virker Har du erfaring med den?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-12-09 19:55

Jeg har erfaring med eksem ...og laser er IKKE svaret.

Dexem er ikke giftig (..man bør dog ikke spise cremen).

Den er kortisonfri: http://www.dexem.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 29-12-09 20:42

Molo du har altså ikke prøvet den? Jeg kender også selv til eksem, bare ikke lige den slags - men det jeg efterlyser, er folk der har prøvet laseren og kan fortælle om deres erfaringer med den

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-12-09 20:55

Lasere til konsum-markedet med en effekt der overholder dansk lovgivning på området, kan under INGEN omstændigheder have nogen som helst medicinsk effekt. De er alt for svage.

Drop det !

Medicinske lasere kræver speciel tilladelse og kontrol (..og koster i 100.000 vis af kroner.)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-12-09 20:59

Det du efterlyser svarer til, at spørge om der er nogen der har erfaringer med at gå på elgjagt
...med en vandpistol

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 29-12-09 21:10

Molo nu er det jo ikke ligefrem sådan at der er nogen der går og reklamerer med at gå på elgjagt med en vandpistol, vel

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-09 21:20

Hvis den laserdims var så effektiv, så kunne hudlæger/plastkirurger passe sammen, samt en del lægemidler ville være ude af billedet

Som jeg skrev tidlige, det var det sidste jeg ville smide penge efter, nærmere som et desperat forsøg på at sønnen kunne få det bedre, men der er da heldigvis andre muligheder

Han kunne også forsøge sig med noget økologisk til at vaske/pleje huden med... det kan da ikke skade, det kan til gengæld mange af de produkter de unge ikke kan leve foruden (de dufter nu også godt)

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 29-12-09 21:26

Nordsted det første ville jeg nyde

Det sidste SKAL han også når først han får af vide hvad det er

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-09 21:32

Hov, der skulle stå..pakke sammen

Jamen så skynd dig og køb den, og fortæl endelig om resultatet....så kan vi blive til teen-agere igen

Bruger han, alt muligt til at vaske sig med og dufte godt af, så kan det godt være det der giver ham eksem... i mine unge dage brugte jeg altid deodorant og parfume, men lige pludselig fik jeg eksem, så nu kommer jeg en sjælden gang kun et pift på tøjet, og ellers bruger jeg krystaldeodorant

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 29-12-09 21:34

Nordsted ja han bruger alt muligt (og umuligt) men hans eksem er på albuerne....
Nix, skynder mig ikke ud og køber den men håber på at der kommer nogen med erfaring inden jeg lukker tråden - men indtil nu er dit link det bedste bud

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-09 21:38

Jeg kender en der får nældefeber på albuer og knæ om vinteren.. det kommer simpelthen når frosten begynder, og forsvinder igen om foråret

Nu har du sagt spørgsmålet under allergi, sååå er han allergisk overfor noget i forvejen, så kan der være mange muligheder, men mit første bud ville ikke være psoreasis, med mindre andre i familien har det?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-12-09 22:33

Læs nu lige:

1.) http://huddoktor.dk/patient/Lysbehandling/1474.html (...der nævnes INTET om laser-lys !!!)
2.) http://eksem.astma-allergi.dk/medicinskbehandling/sologlysbehandling (..heller ikke her)
3.) http://www.videncenterforallergi.dk/Behandling-60.aspx (...eller her)
4.) http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/alle-temaer/eksem/eksem-(inkl.-haa;ndeksem-og-skaellende-eksem)-/ (..endsige her.)

Det er nok fordi laser INGEN medicinsk virkning har på eksem. Lysbehandling af eksem sker med ultraviolet lys (UVA / UVB : http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/alle-temaer/solbeskyttelse/solbeskyttelse/ )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-09 22:39

Jeg tror nu heller ikke den virker på noget som helst, men det ville have været rigtig dejligt om den virkelig du'ede på alt det den lovede

Toupie... jeg troede faktisk at sønnens eksem var i ansigtet... men jeg tror nu alligevel jeg ville grille ham bare lidt, og hjælper det ikke, så en tur til lægen, som så kan give en henvisning hvis han/hun ikke selv kan stille diagnosen... og så ud med det parfumerede vaskepulver/creme og hvad han nu bruger af lækkerrier

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 30-12-09 00:50

Nordsted han vil ikke grilles, siger han og creme mm får jeg ham nok ikke til at droppe. Vaskepulveret er som det skal være, for han vasker hos mig
Han har ingen tidligere allergiske reaktioner og ja det er i fam. Man siger at psoreasis springer en generation over men her er den så sprunget 2 generationer over, hvis det altså er det.

Jeg tror heller ikke på at softlaseren virker som de lover, men også derfor kunne det være rart hvis nogen havde prøvet den og kunne be - eller afbekræfte det

Toupie

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-12-09 00:51

Citat
..det ville have været rigtig dejligt om den virkelig du'ede på alt det den lovede

Hvad mener du? Hvis du læser det link (Google oversættelsen) som du selv er kommet med Nordsted1, så er der faktisk flere negative end positive indlæg. Brandmærker og hva' ve' jeg

Som der også står kommer det anmeldte apparat med en tilhørende hudplejeserie. Det kunne tænkes, at det var denne og ikke laseren som gav pænere hud til den som oprettede tråden.

Tjaeh... man læser hvad man forventer der skal stå ..ik'?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-12-09 08:36

Molo det var dette der godt måtte være sandt

Citat
Beskrivelse:
Anvendes laseren ved forkølelsessår når prikken opstår kan det hindre udbrud. Forkølelsessår heler meget hurtigere når udbrud er sket.
Heler psoreasis og eksemer i udbrud. Fjerner eller reducerer ar og mindre rynker.
Anvend laseren i ca. 10 minutter pr. behandling.
Laseren virker ved fotodynamisk terapi. Laserens lys, som har en bølgelængde er mellem 630-370 nm. tilfører cellen energi og mobilisere kroppens forsvarssystemer.

Godkendelse af svar
Fra : Toupie

Dato : 30-12-09 23:42

Hjemme fra arbejde og stadig ingen som har prøvet "vidunderet"...så Nordsted1 tak for linket