/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Valg af familie rejsemål
Fra : gwh
Vist : 637 gange
250 point
Dato : 29-12-09 01:35

Hej Vi er en familie på 6 voksne søstre + mænd alder 49 til 63 + frisk mor på 82 år. I alt 12 personer. Vi kunne godt tænke os, at rejse sammen 1 uge på ferie, vi er enige om at det skal være til varme, dog ikke så meget, at vi ikke kan ånde, kun nogen af af gider ligge på stranden dagen lang ( mig) så det skal være et sted, der er noget at tage sig til, ikke fysisk ,men noget at se på, hyggeligt og roligt, men gerne gåafstand til by. Men MEGET vigtigt, det skal være billigt både rejse og rejsemål, da ingen af os ,har særligt mange penge og vi skal spare op først, da vores "drøm" om at vinde i lotto ikke rigtig vil gå i opfyldelse, så måske kan det først blive i 2011.
Har i nogen forslag/ ideer ? findes der rabatter ved 12 personer ? Vi er ikke så rejsevante.
Glæder mig til at læse jeres forslag.
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 29-12-09 02:05

Jeg kan ikke svare dig fyldestgørende på dit spørgsmål, men jeg kan anbefale dig, at I selv søger hotellerne på nettet og derefter flyforbindelse. I sparer op til 40 % på den måde. I skal dog se jer for når I vælger flyselskab. Det er surt at købe billetter og derefter erfare, at de er gået konkurs.

Var selv 4 uger i Grækenland på den måde for et par år siden og vi var kun 3. Vi bookede hjemmefra 5 forskellige hoteller med klækkelige rabatter, og de skulle først betales ved afrejse.

God fornøjelse
Krummen

Accepteret svar
Fra : tararam

Modtaget 250 point
Dato : 29-12-09 08:30

Da flybilletter tit er det dyreste så prøv at slå op på Cimber air, eller Ryan air's hjemmeside.
Der kan i finde billige fly-destinationer henholdsvis når i flyver fra Billund eller Århus. Tjek byerne der flyves til, find på nettet guesthouses i samme byer og book i god tid. Spanien og Italien er gode "første gangs rejsemål)
Endelig kan i også ringe til et af de hjemlige rejsebureauer og bede dem lave en pakke til jer. Er i 12 personer er det helt sikkert i kan få noget rabat.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-12-09 09:08

I skriver ikke noget om hvilket tidspunkt på året, så jeg vil da foreslå et land i Europa lige uden for højsæsonen, men det kan være svært at få til at gå op hvis næsten I alle har job.

Selv er jeg så bidt af Irland at jeg har haft 7 ferier derovre på 12 år, der er noget for enhver smag, kun få badestrande, men et rigt kulturliv, historie og skønne landskaber.
Klimaet er lidt subtropisk idet Golfstrømmen snitter øen, faktisk kan der vokse palmer i den sydvestlige del, men man skal også være forberedt på regnvejr.
Jeg tager som regel en 10-12 dages tur, med fly og billeje 9-12.000 kr, men skal mange gange betale fuld pris for et dobbeltværelse, der smutter jo 100-150 kr pr døgn, Bed And Breakfast fås for 250-400 kr pr overnatning, men hotellerne er også rimelige da prisen starter ved 500 kr.

Vedrørende Irland kan jeg godt give udstrakt hjælp ned i detaljer.

Italen er også en mulighed, altså både med kultur og badestrande, og man kan nok bo billigt hvis man lige holder sig en kilometer fra de etablerede steder. Italien har også Bed & Breadfast, en rejseform der er bleve populær, også med nogle steder herhjemme.
Og så er der Østeuropa, men her skal I nok have input fra nogle der enten har taget en busrejse til Polen eller Tjekkiet, eller har camperet hvad der også er populært.

I vil jo nok helst undgå en pakkkerejse hvor folk bliver stuvet sammen i en bus og får en presset dag samt blive tvunget til at spise et bestemt sted, men også den friere rejseform kan rejsebureaurne hjælpe med.
Ihvertfald skal i nok kontakte et sådant hvis ingen af Jer har erfaring med at booke flybillet via nettet, man kan falde i dyre uoprettelige fælder, til gengæld er der mange penge at spare hvis man er flexibel med rejsedagen og booker et par måneder før, prisen for den samme rute kan svinge 1000 kr pr dag.

Kommentar
Fra : PeterLauridsen

Dato : 29-12-09 09:36

Vi havde en spændende og billig tur til Krakow i Polen for et par år siden. Det er en velbevaret middelalderby med flere seværdigheder rundt omkring.

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 04-01-10 13:29

@ PeterLauridsen

Vidste ikke at Krakow i Polen havde en strand hvor man kan ligge og dase

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 04-01-10 14:11

Hvem har sagt at Krakow har en strand??

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 04-01-10 14:20

Ja, PeterLauridsen foreslår en tur til Krakow

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-01-10 14:21

De har lavet en strand ved rensningsanlægget.

New Køge Bugt

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 04-01-10 14:23

@ LuffeA

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 04-01-10 14:25

Jaaaa det gør han, men han skriver ikke at Krakow har en strand bare at han havde en spændende og billig tur dertil

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 04-01-10 14:26

@ Krummen

Ha ja, men når nu spørgeren efterlyser strand så er Krakow måske ikke lige det bedste sted.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 04-01-10 14:39

Najjjj det kan jeg kun medgive dig, men man har vel lov at komme med alternative forslag

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 05-01-10 13:47

Så Så, lad være med at bruge mit spørgsmål til at rakke andre ned, ,som prøver at komme mig til hjælp med forslag til rejsemål, kom hellere selv med forslag ikk, fremfor at diskuterer andres hjælpsomhed. ALLE seriøse forslag er selvfølgelig velkomne.
Mvh. gwh

Kommentar
Fra : PeterLauridsen

Dato : 05-01-10 14:09

Der er ellers rigemuligheder for at svømme i Krakow:

http://www.krakow-info.com/swimming.htm

Mvh Peter

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 05-01-10 14:18

Yes...og der er sikkert meget andet godt i Krakow man kan svømme i, som man ikke blir solskoldet af

Godkendelse af svar
Fra : gwh

Dato : 09-01-10 19:05

Tak for svaret tararam.
Mvh. gwh.