/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Postudbringning
Fra : jøjø
Vist : 7986 gange
100 point
Dato : 28-12-09 22:27

Bliver der udbragt brevpost torsdag den 31-12 - altså nytårsaftensdag?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-12-09 22:40

Nej og heller ikke onsdag d. 30/12 i følge linket her

http://postdanmark.dk/cms/da-dk/files/Indleveringstider.pdf

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 28-12-09 23:03

Dova, dit link omhandler vist kun adresseløse forsendelser.

Jeg tænker på almindelige "adresserede" breve, og jeg kan da umuligt tro, at de ikke bliver udbragt onsdag den 30. december?

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 28-12-09 23:29

Det undrer mig at der intet står om det på

www.postdanmark.dk

Under f.eks. kundeservice, man skulle da tro det ville fremgå der, for jeg tror da de fleste tror de får post og pakker ihvertfald den 30-12.

Håbede selv at jeg kunne nå at få en pakke den 30-12 som jeg har bestil over nettet i aften, men nu er det heldigvis ikke SÅ vigtigt at det ikke kan vente, men det kommer da helt sikkert som en overrakelse for mange.

Håber jøjø har ret

MVH
bantam

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-12-09 23:50

Jeg har også gennemlæst Post Danmarks hjemmeside, det er meget for dårligt, at det ikke står der

Men som jøjø er inde på vedr. Dovas link, så står der adresseløse forsendelser i overskriften,

Jeg vil tage det som en selvfølge at posten også kommer på onsdag, vi fik da post den 23.12, og den 30.12 er da ikke mere hellig en den 23

Du må ringe til PostDanmark og spørge

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 29-12-09 00:54

Det var næsten for besværligt at finde til at være rimeligt, men man bliver jo stædig:

PostDanmark oplyser på sin hjemmeside, at de omdeler post som normalt nytårsaftensdag, torsdag den 31. december - og posthusene har åbent som på lørdage.

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 29-12-09 06:14

Hej jøjø

Ja nu blev jeg også lidt stædig, og har igen ledt og ledt på www.postdanmark.dk , men jag KAN ikke finde noget om det

Kan du ikke forklare hvor det det står på deres hjemmside, tak

MVH
bantam

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-09 08:15

Jeg siger som Bantam

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-12-09 09:24

Der omdeles alm. forsendelser både den 30. og 31. december

Første omdelingsdag i det nye år bliver lørdag d. 2-1-10

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 29-12-09 09:58

Citat
Posthusenes åbningsdage og omdeling af post - jul og nytår
Vi omdeler breve og pakker til og med onsdag den 23. december. Posthusene har åbent som normalt på hverdage og lørdage til og med onsdag den 23. december. Første åbningsdag efter jul er mandag den 28. december.

Nytårsaftensdag, torsdag den 31. december, omdeler vi post som normalt, og posthusene holder åbent som på lørdage.

http://www.postdanmark.dk/contentfull.dk?content=/cms/da-dk/app/kampagner/jul/post_danmark_juleside.htm&menufile=

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 29-12-09 18:22

Ja, ans kom mig i forkøbet og viste de oplysninger, jeg også fandt hos PostDanmark.

Jeg opgav dog at finde dem på normal vis, ved blot at gå ind og lede på PostDanmarks hjemmeside,
men måtte gå en omvej, og google "postudbringning nytårsaftensdag" - og blev så ledt videre til kringelkrogene hos PostDanmark.

Som sagt: Alt for besværligt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-09 19:12

jøjø, sådan skrev jeg også i søgefeltet, hvor der så kom en del sider frem... bestille levering af post inden kl. 10 og jeg ved ikke hvad...

Jeg syntes PostDanmark burde have af vide,hvor svært det er at finde (for nogle) eller rettere for de fleste, for jeg kunne da også se på nettet at der havde være forespørgsler de øvrige år

Godt det lykkedes, men at det skal være så bøvlet er for dårligt

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 29-12-09 22:34

Dejligt at se ans, så ved man da hvad man kanr regne med, men det er da IKKE en særlig brugervenlig side Post Danmark har lavet

Der burde da helt klart være en henvisning til deres jul og nytårsudbringning, under punktet Kundeservice, eller de kunne skrive det på forsiden af hjemmesiden.

Med venlig hilsen, og godt nytår til alle på Kandu

bantam

Godkendelse af svar
Fra : jøjø

Dato : 01-01-10 22:18

Tak for svaret ans.