/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
OScommerce
Fra : Fknight
Vist : 790 gange
40 point
Dato : 28-12-09 18:58

Hjælp til Oscommerce!!
Når jeg logger ind i admin-panelet….
Under ”værktøjer” står der:
Fejl: Backup mappe findes ikke. Sæt venligst dette i configure.php.
I cache-kontrol:
Error: Cache directory does not exist. Please set this in configure.php.
Desuden, når jeg går ind I Kategorier/produkter kan billedet der hører til ikke vises.
Jeg går ud fra at nogle af stierne er sat forkert, men har ikke kunnet få de til at virke endnu, selvom jeg har prøvet forskellige ting, så jeg håber at én kan hjælpe med hvad jeg gør forkert?
Min configurefil ligger på denne sti: domæne.dk/admin/includes/configure.php
Min configure-fil ser således ud:
// define our webserver variables
// FS = Filesystem (physical)
// WS = Webserver (virtual)
define('HTTP_SERVER', ''); // eg, http://localhost or - https://localhost should not be NULL for productive servers
define('HTTP_CATALOG_SERVER', '');
define('HTTPS_CATALOG_SERVER', '');
define('ENABLE_SSL_CATALOG', 'false'); // secure webserver for catalog module
define('DIR_FS_DOCUMENT_ROOT', $DOCUMENT_ROOT); // where your pages are located on the server. if $DOCUMENT_ROOT doesnt suit you, replace with your local path. (eg, /usr/local/apache/htdocs)
define('DIR_WS_ADMIN', '/admin/');
define('DIR_FS_ADMIN', DIR_FS_DOCUMENT_ROOT . DIR_WS_ADMIN);
define('DIR_WS_CATALOG', '');
define('DIR_FS_CATALOG', DIR_FS_DOCUMENT_ROOT . DIR_WS_CATALOG);
define('DIR_WS_IMAGES', 'images/');
define('DIR_WS_ICONS', DIR_WS_IMAGES . 'icons/');
define('DIR_WS_CATALOG_IMAGES', DIR_WS_CATALOG . '../images/');
define('DIR_WS_INCLUDES', 'includes/');
define('DIR_WS_BOXES', DIR_WS_INCLUDES . 'boxes/');
define('DIR_WS_FUNCTIONS', DIR_WS_INCLUDES . 'functions/');
define('DIR_WS_CLASSES', DIR_WS_INCLUDES . 'classes/');
define('DIR_WS_MODULES', DIR_WS_INCLUDES . 'modules/');
define('DIR_WS_LANGUAGES', DIR_WS_INCLUDES . 'languages/');
define('DIR_WS_CATALOG_LANGUAGES', DIR_WS_CATALOG . 'includes/languages/');
define('DIR_FS_CATALOG_LANGUAGES', DIR_FS_CATALOG . 'includes/languages/');
define('DIR_FS_CATALOG_IMAGES', DIR_FS_CATALOG . 'images/');
define('DIR_FS_CATALOG_MODULES', DIR_FS_CATALOG . 'includes/modules/');
define('DIR_FS_BACKUP', DIR_FS_ADMIN . 'backups/');

Min anden configure fil der ligger i stien domæne.dk/includes/configure.php, ser sådan ud :
<?php
define('HTTP_SERVER', 'http://domæne.dk');
define('HTTPS_SERVER', 'http://domæne.dk');
define('ENABLE_SSL', false);
define('HTTP_COOKIE_DOMAIN', domæne.dk');
define('HTTPS_COOKIE_DOMAIN', 'domæne.dk');
define('HTTP_COOKIE_PATH', '/');
define('HTTPS_COOKIE_PATH', '/');
define('DIR_WS_HTTP_CATALOG', '/');
define('DIR_WS_HTTPS_CATALOG', '/');
define('DIR_WS_IMAGES', 'images/');
define('DIR_WS_ICONS', DIR_WS_IMAGES . 'icons/');
define('DIR_WS_INCLUDES', 'includes/');
define('DIR_WS_BOXES', DIR_WS_INCLUDES . 'boxes/');
define('DIR_WS_FUNCTIONS', DIR_WS_INCLUDES . 'functions/');
define('DIR_WS_CLASSES', DIR_WS_INCLUDES . 'classes/');
define('DIR_WS_MODULES', DIR_WS_INCLUDES . 'modules/');
define('DIR_WS_LANGUAGES', DIR_WS_INCLUDES . 'languages/');

define('DIR_WS_DOWNLOAD_PUBLIC', 'pub/');
define('DIR_FS_CATALOG', '/customers/domæne.dk/domæne.dk/httpd.www/');
define('DIR_FS_DOWNLOAD', DIR_FS_CATALOG . 'download/');
define('DIR_FS_DOWNLOAD_PUBLIC', DIR_FS_CATALOG . 'pub/');

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 28-12-09 21:22

Stor hjælp til andre, hvis du markerede fejl
Citat
med et citat
og ikke blandede alt sammen.

Har du PHP og MySQL på din netserver.
Ellers har du sat det totalt forkert op

Kommentar
Fra : lexusmerlot

Dato : 28-12-09 21:25

Hold da op hvor en usammenhængende smørre.....
Sorry

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 28-12-09 21:26

Lige uden at kan huske OScom, vil jeg mene at alle mapper skal være SKRIVELIGE =
de skal være sat til 777? så vidt jeg husker det = alle skal kunne læse og skrive til mapperne
Det kan du se, når du klikker på mapperne inde på din hjemmeside / under egenskaber for mappen

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 28-12-09 21:29

NB:
Du kan ikke bare lægge det script på en almindelig hjemmeside, uden først at skulle igennem en masse koder/ til din server + andet = og SÆRDELES GOD vejledning under installationen, så kan ikke rigtig forstå dit spørgsmål

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 28-12-09 21:30

NB2:

Du kan IKKE bare lægge det på din server som en almindelig mappe,
DET SKAL INSTALLERES, på din hjemmeside.

Kommentar
Fra : Fknight

Dato : 28-12-09 22:36

Jeg har installeret oscommerce og hjemmesiden er i luften. Men jeg har problemer med at indsætte billeder + banner.
Det er åbenbart meningen at man skal bruge Cms -systemet til at indsætte banner, men jeg har prøvet og det ser ikke ud til at det virker.

Kommentar
Fra : Fknight

Dato : 28-12-09 22:45

Jeg har PHP og MYSQL på serveren.
Min host er one.com

Accepteret svar
Fra : spam-free

Modtaget 40 point
Dato : 28-12-09 22:47

Citat
Men jeg har problemer med at indsætte billeder + banner.
Det er åbenbart meningen at man skal bruge Cms -systemet til at indsætte banner, men jeg har prøvet og det ser ikke ud til at det virker.

Øhhhh_ banner

Hvis ikke resten af din OScom_ virker, hvorfor så tænke på et BANNER????
INTET AF HVAD JEG KAN SE VIRKER PÅ DIN SERVER
Ommer, og gør som der står under install = RYD din MySQL server for din nuværende.

Bare denne, får mig til at TÆNKE

Citat
define('HTTP_SERVER', ''); // eg, http://localhost or - https://localhost should not be NULL for productive servers

PLUS alle de andre FEJL du ikke har rettet.
ALLE MAPPER SKAL VÆRE Cmodet? tror jeg det kaldes, til ALLE HAR RET/ eller 777

OG DE BURDE OVERHOVEDET IKKE VÆRE DER.
Hvis du har gjort det rigtigt.

Har du slette dine INSTALL/ TEMP filer/ eller omskrevet adgangen til dem.

FØLGER DU VEJLEDNINGEN, KAN INTET GÅ GALT:::?

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 28-12-09 22:49

Hvilken SERVER lægger du det skidtet op til

WEB 10/ andre_ eller en ????????? GRATIS side

Kommentar
Fra : Fknight

Dato : 28-12-09 22:59

OKay, jeg vil prøve a cmodde mapperne...
Jeg bruger one.com (ikke gratis).

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 28-12-09 23:26

Så burde du kunne installere det.

MEN har du lagt ALT RIGTIGT, i din database = MYSQL på samme.
Du har koderne til det, og burde kunne se dem.

Problemet kan være, at du under INSTALL, har omdøbt/ overskrevet din data-base
som du skal hedde det samme som DET OS com_ soger den burde hedde.

Eller log ind PÅ Mysql og slet ALT, og begynd forfra.

Hvis det er første gang du prøver OS, så skal det gå galt.

Har selv prøvet det, og jeg fik det ALDRIG til at virke, PÅ SAMME server _btw.
Jeg mener at huske, at der skal rettes ALT for meget, i selve scriptet
når det endelig er lagt op og eller klart til brug...

??????

Er det den UDGAVE, hvopr der er indlagt PASSWORDS, som du selv skal rette/ indstille
Så skal du se efter i den vedlagte (brugsanvisning).

Men som skrevet tror jeg du får MANGE problemer med det.
Prøv GUPPY, kræver IKKE PHP eller andet.
Du kan finde dem alle her

Og afprøve dem før du sel henter det ned
http://php.opensourcecms.com/

NB:
MED STORE BOGSTAVER.
aldrig brug din almindelige mail-adresse når du lægger en ADMINS mail ind,
DU BLIVER SPAMMET SOM BARE HELVEDET, OG BRUGERE OPRETTER KO´NTI´S andre steder
på/ med din mailadresse.
Har endnu ikke oplevet et RENT scipt fra disse sider, MEN.??