/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Kan ikke installere AVG, Avast, Antivir
Fra : Zofie
Vist : 2043 gange
300 point
Dato : 22-12-09 23:08

Hejsa.

Jeg er ved at få grå hår! Jeg sidder og bøvler med min kærestes pc, og jeg kan ikke installere et antivirus-program..

Ved AVG siger den, at jeg skal kontrollere proxy server indstillinger, men kæresten har bredbånd..
Ved Avast skriver den fejl ved server.
AntiVir kan slet ikke aktiveres, efter det er installeret.

Hvad pokker skal jeg gøre?
PCen er jo nok inficeret med en masse virus, så er det en formatering, der skal til?

//Zofie

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 310 point
Dato : 22-12-09 23:35

Der kan være noget med at du ikke kan installere sikkerheds software hvis computeren allerede er inficeret med bestemte virus, hvis ikke der er noget værdifuldt på computeren, så er det nemmeste at formatere drevet og geninstallere, hvis du gerne vil køre videre og måske også blive klogere på at rense inficerede computere + få nogle gode råd om at undgå fremtidige infektioner, så er det inde på http://www.malwarecheck.dk det foregår, og opret dig som bruger, det er gratis og det er eksperter i computer sikkerhed som hjælper dig og held med hvad du nu vælger

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 23-12-09 08:42
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-12-09 14:23

Hvis din kæreste har bredbånd så kan det være at udbyderen bruger et antivirus program. Og så kan hun måske med fordel abonnere på et antivirusprogram hos udbydere. Så inden du installerer, så ryd lige op, slet cookies og temp. internet files.

Hvilken udbyder har hun?

Kommentar
Fra : Zofie

Dato : 23-12-09 17:50

Så har jeg downloaded Ccleaner, men det hjælper ikke på problemet..

Min kæreste (som er en mand ) har ClearWire udbyder, og der skulle umiddelbart ikke være noget antivirus program fra dem.
Jeg har desuden ryddet op på hans pc..

Nu har jeg henvendt mig til Malvare Check, og så håber jeg på, at de kan hjælpe

Tak for hjælpen indtil videre og glædelig jul

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-09 18:16

Hos Malwarecheck er du i gode hænder en så inficeret computer begynder man ikke bare selv at rydde op på, der skal lidt ekspertice til

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-12-09 18:51

Læs lige her om installation af nyeste AVG ver. 9.00 (Gratis!):

http://www.spywarefri.dk/artikel/avg-anti-virus-free-edition-9.0-231009/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-12-09 22:33

Som dame kan jeg godt lide at en anden "dame" hjælper sin kæreste med hans PC: Vi kan godt!

Godkendelse af svar
Fra : Zofie

Dato : 27-12-09 00:52

Wow, de ved da vist, hvad de snakker om
Er allerede blevet hjulpet super langt, så jeg tror på, at det nok skal lykkes, selv om de nok er ved at få grå hår af mig

Tak for det o.v.n.

Og Granner - Jeg ved ikke, om jeg kan, men jeg prøver og bliver ved til det lykkes

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-12-09 01:03

Zofie -> DE?

Jeg går ud fra du taler om stl_s ???

Flinker fyr

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-12-09 01:39

Selv tak - ja du er i gode hænder og de bliver ikke trætte af nogen i det forum

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-12-09 01:43

Når du kører ComboFix bør du trække netkablet ud og lukke for antivirus programmer, de ser nemlig ComboFix som en virus