/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Diskus - Akvarie 425 liter
Fra : sadolinlarsen
Vist : 661 gange
40 point
Dato : 15-12-09 21:09

Hej allesammen

Vi skal ha Diskus i vores akvarie på 425 liter

I forvejen er der 3 scalare, 3 kongotetra, 1 rosentetra, 4 regnbuefisk og en lille og stor malle.

Mit første spørgsmål er om vi kan flytte vores 20 neon fisk (ca. 2 cm) over til scarlare og vores nye discus unger?

Dernæst vedr. DISCUS:

1. hvor gammel bliver de?
2. hvor mange kan vi købe til denne størrelse akvarie?
3. kan vi købe 3 slags eks. brilliant tyrkis og red marlboro kan de gå sammen?
4. hvis man køber unger på 5 - 10 cm - er der så nogle der kan fortælle mig hvorfor de er så billige i forhold til de helt store - er de svære til at få til at vokse?
5. pasning?
6. har i evt. nogle sider hvor jeg kan suge info til mig vedr. discus, så man er klædt godt på

På forhånd tak

Heidi

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 15-12-09 22:46

Har en skide (inter-aktiv) CD med ?
masser af INFO ? Discus.
Citat
kan vi købe 3 slags eks. brilliant tyrkis og red marlboro kan de gå sammen?

Du mener vel en SMØG OG ELLERS EN GANG BILLIG TJAL
...
Citat
så man er klædt godt på

hÅBER DE HAR DET MERE varmt END MIG

Har en cd med noget fra http://www.google.dk/search?hl=da&q=SERA+akvarium+DISCUS&meta=&aq=f&oq=

der omfatter Discus + meget andet

Pm, jeg er her, INDTIL KL 23,59,59 OG SVARER IKKE DEREFTER

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 15-12-09 22:49

NB:
forvejen er der 3 scalare, 3 kongotetra, 1 rosentetra, 4 regnbuefisk og en lille og stor malle.
De fisk er også med på cd´n

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 40 point
Dato : 15-12-09 22:50

Diskos er svære at holde og kræver meget plads.

Og de kræver mere varme end de arter du nævner der kan leve under

http://www.discusforum.dk/

http://www.discusforum.dk/index.php

http://www.discus-dummies.dk/

http://www.soehesten.dk/akvarie/discus-akvarier.htm

Kommentar
Fra : akle

Dato : 15-12-09 22:54

Du burde anskaffe dig nogle bøger om Diskus fisk. De er nemlig ikke helt nemme. F.eks. skal de have en helt speciel vandkvalitet, hvor du skal bruge de såkaldte "Ani og Kati" for at blødgøre vandet. Postevand duer nemlig ikke. De trives heller ikke så godt med andre fisk.
De voksne fisk er dyre, bl.a. fordi der er en del arbejde, fodring tid, før de bliver så store, desuden kan de voksne yngle, farven på den enkelte er også af betydning hvad pris angår.
De kan blive flere år gamgle.
Hvorfor har du ikke fået mere at vide om denne flotte fisk, der hvor du køber dem?
Det sjoveste ved Diskus, er at få unger med dem, men det er et stort arbejde, og dyrt i foder.
MVH Akle

Kommentar
Fra : sadolinlarsen

Dato : 15-12-09 22:54

hvad er det lige du snakker om, der er vist ingen grund til at du skriver herinde

Kommentar
Fra : sadolinlarsen

Dato : 15-12-09 22:55

det var til dig spam-free..

Kommentar
Fra : sadolinlarsen

Dato : 15-12-09 22:57

akle: vi har ikke købt dem endnu.. vi vil først vide mere om dem :)

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 15-12-09 23:05

Citat
hvad er det lige du snakker om, der er vist ingen grund til at du skriver herinde

Fuck OFFFFFFFFFFFFFF
Har en cd med noget fra http://www.google.dk/search?hl=da&q=SERA+akvarium+DISCUS&meta=&aq=f&oq=

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 15-12-09 23:06

hvis du ikke selv kan finde SKIDTET__Altså hvorfor så brokke sig
Af mennesker lærer man ANDRE / edioter at kende, men ikke mig..

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 15-12-09 23:08

Citat
Diskos er svære at holde og kræver meget plads.

Og de kræver mere varme end de arter du nævner der kan leve under

Vrøvl og gammel skole Dansk, men gerne 28*

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 15-12-09 23:09

Pisser af i svinget, DER VAR GLAT_ selv herinde.

Kommentar
Fra : sadolinlarsen

Dato : 15-12-09 23:11

godt så... :) er der nogle der har noget praktist at sige, for ham her er vist lidt mærkelig... :) ha ha

Godkendelse af svar
Fra : sadolinlarsen

Dato : 26-12-09 23:51

Tak for svaret dova.