/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
D vitamin
Fra : vedikkealt
Vist : 1210 gange
100 point
Dato : 15-12-09 19:37

Hej med jer.

Jeg har efter en blodprøve erfaret, at jeg er faldet uden for tabellen med mit D vitamin.

Men hvad skal man vælge...?

Mest er jeg til et naturprodukt, som de godt ved hvad de vil have sig betalt for.

Og så er der den lægeordinerede version, hvor jeg bliver kompenseret 100 % via Danmark, da jeg er i dyrerste gruppe, så dermed er det "gratis"...

Er der overhovedet nogen forskel på de præperater...???

Bedste hilsner og til alle

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 15-12-09 19:47

Citat
Og så er der den lægeordinerede version, hvor jeg bliver kompenseret 100 % via Danmark, da jeg er i dyrerste gruppe, så dermed er det "gratis"...

http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=d+vitamin&meta=&aq=f&oq=

Eller bare læg dig ned og dø___

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-12-09 19:50

Lidt udenfor emnet, men kan dine d-vitaminer købes i håndkøb??

Dette fra sygeforsikringes hjemmeside med refusionstakser

Citat
I øvrigt ydes ikke tilskud til medicin, som kunne være købt uden recept

http://www.sygeforsikring.dk/Default.aspx?ID=352

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-12-09 20:09

Vi køber kalk med D vitamin i håndkøb.

Hvis lægen ordinerer får vi penge tilbage fra Sygesikringen Danmark.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-12-09 20:18
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-12-09 20:19
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-12-09 20:26

Ret dig efter lægen, få en recept på D vitamin og når du er færdig med kuren så køb kalk med D vitamin, så forebygger du både kalktab i knoglerne og du holder dine depoter for D vitamin fyldte.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-12-09 20:46

Teil

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Vi køber kalk med D vitamin i håndkøb.

Hvis lægen ordinerer får vi penge tilbage fra Sygesikringen Danmark.

Det er din læge der laver en fejl... men det behøver du jo ikke fortællel hammed mindre lige præcist det præparet kun kan købes på recept

Apoteket inberetter ikke til Sygeforsikringen "danmark" hvilke præparater der bliver købt, kun beløbet for købet, så "danmark" kan ikke afvise refusionen

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 15-12-09 20:46

PAS PÅ FØLGE ? sygdomme, mangler du D? mangler MEGET du andet, som følge.
ELLER OGSÅ TABER DU FOR MEGET FEDT får for meget vinter sol/ kunstigt
Hvis du kommer fra en Læge ?

FØLG VEDKOMMENDES RÅD.
Hvor STUPID kan ???? ---- være
alt andet er at GAMBLE med natur´ens egne love

VS: ØJEBLIKKELIG BEHOV

Men ikke første eller sidste gang man ser disse spørgsmål________
i et skide FORUM, der består af ignoranter og andre BASTARDER.

Læs mere om Tarantinos nye på IMDB

Flere midler mod VÆGT-TAB__ SE UNDER GOOGLE/ HITLER.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-12-09 20:53

Disken... jeg tror lige du skal lukke katten ud

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 15-12-09 21:02

ER BLEVET ANBEFALET D-SUN.

VENLIGST
AG112

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-12-09 21:04

Citat
Det er din læge der laver en fejl... men det behøver du jo ikke fortællel hammed mindre lige præcist det præparet kun kan købes på recept

Vi har flere præparater som findes i håndkøb, men vores læge skriver gerne en recept.

Hvad han ved eller ikke ved har jeg ikke spurgt om.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-12-09 21:05

Teil, det er jo heldigt for dig... så lad du bare som ingenting, ellers skal du bare tilbagebetale refusionen

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 15-12-09 21:13

Citat
Hvad han ved eller ikke ved har jeg ikke spurgt om

HVOR FINDER MAN DEN dyre Læge?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-12-09 21:26

spam-free

Gå en tur og gå så i seng når du kommer hjem. Og bliv liggende indtil jul.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 15-12-09 21:40

Citat
Gå en tur og gå så i seng når du kommer hjem. Og bliv liggende indtil jul.

Hvorfor F______ det.
Har været på Apotek? efter en skide Treo ?

Samme sted, kommer der en skide? patient / 10 med forkølelse og vil smitte mig_____
MED DADDI /O OG RESTEN AF FAMILIEN.

OG FUCK mennesker der har lært at HAKKE lige UD i LUFTEN + MIG
Jeg er kommet over samme influ`med høreskade, men fuck mennesker er siger ?
Gå en tur og gå så i seng når du kommer hjem. Og bliv liggende indtil jul

TROR DU, virkeligt, at der kommer en Fucking dyrelæge til min kat/ MIG
JEG er og bliver et NUL_ der bare skal OVERFØRES TIL NÆSTE ÅR´S BUDGET..................?

Hvis tumpen havde fået ZAR´s eller lignende? hvorfor fanden møde op, når FAMILIEN kan klare det for ham????????????????????????????

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 15-12-09 21:43

Og det var en GOD undskylding_____til hvad

PIS på andre__ ikke sidste GANG

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 15-12-09 22:33

Tak for mange fine indlæg ... indtil nu...

Men er der forskel på dem fra håndkøb og så dem lægen kan ordinerer...??

Fabrikat...pris m.v, og så selvfølgelig det aktive indhold af D vitamin.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-12-09 23:57

Hvis du vil have et naturprodukt med D vitamin . Så er det levertran. God fornøjelse .

Det kan også fås ved at spise rigeligt med fed fisk.

D vitamin er fedtopløseligt og fås og optages kun sammen med fed mad.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 16-12-09 01:15

Citat
spam-free

Gå en tur og gå så i seng når du kommer hjem. Og bliv liggende indtil jul.

Uha-uha, bliv endelig liggende noge længere. jeg bevilger hermed gerne liggetid til maj måned.

Citat
Vi køber kalk med D vitamin i håndkøb.

Den slags indtager jeg også, og derudover de små runde D-PEARLS. Om D-PEARLS er de bedste ved jeg ikke, men de er da i hvert fald ikke større end at de glider ned uden problemer.

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 100 point
Dato : 16-12-09 15:19

--Du skal måske nok starte med nogle, der er stærkere end de gængse.
Jeg tager nogen med 35 mcg D-vitamin (Matas "D"), --ud over den daglige vitaminpille, der indeholder 5 mcg D-vitamin.
Og så tager jeg et gram kalk daglig.

Jeg fik også konstateret D-vitaminmangel for et års tid siden.

Først forsøgte jeg med torskelevertran --ud over de rigelige mængder af fisk, som jeg spiste.
Det gav et forhøjet kolesteroltal..
--Så nu passer jeg på fedtstofferne og holder mig til pillerne.

Jeg kan helt klart mærke en forskel fra sidste vinter, hvor jeg var ekstremt træt hele tiden.
I år kan jeg endda glæde mig til jul.

Jo, der ER forskel på pillerne. Der kan være stor forskel på, hvor meget D-vitamin de indeholder.
Kalktabeletter med d-vitamin indeholder ofte ikke ret meget D-vitamin, måske 5-10 mcg

Men hvis det er lægen, der har konstateret din D-vitaminmangel, så er det da nærliggende at spørge ham om hvor stærke piller, du skal tage.

Din alder, hudfarve job osv kan spille ind.

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-01-10 20:53

Tak for svaret Birgitta.

Nu tager jeg 3 stærke om dagen, efter lægens anbefaling en 3 måneder.

Jeg købte dem på apoteket, de samme som lægen ville kunne anbefale.

Og så findes der ikke D-vitamin på markedet, som ikke også kan købes i håndkøb, hvilket betyder - uanset om lægen skriver recept eller ikke, så er der ingen tilskud, men OK nu koster de jo heller ikke en bondegård.

Jeg har så ikke mærket nogen forskel på helbredet.

Bedste hilsner fra vedikkealt