/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Knivloven og straffeattesten
Fra : Kortoververden
Vist : 1090 gange
100 point
Dato : 15-12-09 17:55

Bødestraf i forbindelse med "knivloven" står IKKE på straffeattesten, da straffeattesten udelukkende indeholder oplysninger om overtrædelse af straffeloven og narkotikaloven (loven om euforiserende stoffer) knivloven er en udvidelse/ændring af våbenloven og overtrædelser er dermed kun at finde på strafeattesten til politi og offentlige myndigheder, og står altså IKKE på den attest du kan få udleveret på politistationen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-12-09 17:57

Hvad så med den udvidede straffeattest som flere bruger?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-12-09 18:01

Hvem er flere?

Den kan KUN benyttes af politiet og i særlige tilfælde offentlige myndigheder

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-09 18:06

Hvad med frifindelse og straffeattest, TRODS tiltale og rettergang....

Det har jeg aldrig set noget om

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-12-09 18:06

Ja ved ansættelse i offentlige stillinger, og dem er der en del af. Samt alle vagtfirmaer og alle der har med sikkerhed at gøre.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 15-12-09 18:06

Citat
Den kan KUN benyttes af politiet og i særlige tilfælde offentlige myndigheder

Og vagtfirmaer/sikkerhedsfirmaer.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-12-09 18:09

Vagtfirmaer og sikkerhedsfirmer har ikke adgang til den, men den kan såt i vejen for en godkendelse hos politiet.

De forskellige firmaer indstiller en ansat til godkendelse og får ja eller nej, de får ikke begrundelsen

I tilfælde af frifindelse er straffeattesten naturligvis blank, både den private og den offentlige

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 15-12-09 18:15
Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-09 18:15

Citat
både den private og den offentlige

Men IKKE politiets

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-12-09 18:33

Politiets er det samme som den offentlige

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-12-09 18:47

Krummen har igen revet for meget i kødfløjten, og de få resterende hjerneceller er åbenbart skyllet ud med resten af det plumrede mosevand han ophober i sin fordrukne krop.

Han har simpelthen formået at vehæfte et link på hans usaglige angreb, som dokumenterer at han IGEN har taget fejl, og ikke nok med det, han er for dum til selv at læse det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-09 19:00

Så så - rolig nu

Citat
Politiets er det samme som den offentlige

Om straffeattesten til politi og offentlige myndigheder

Straffeattesten til politi og offentlige myndigheder indeholder oplysninger om de afgørelser, der er registreret i Kriminalregisteret. Det vil sige, at den indeholder oplysninger om samtlige domme, bøder og sager, der har ført til tiltalefor overtrædelser af straffeloven

Dermed halter det også lidt.....

For Politiet har stadig sager på frifindelser (incl. fingeraftryk og DNA)

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-12-09 19:12

Du har ret, jeg missede lige detaljen i din påstand og forvekslede det med tiltalefrafald

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-12-09 19:29

hvordan hænger det sammen med at institutioner der arbejder med børn kan få oplysninger om personers straf/tiltaler i pædofilisager.

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 15-12-09 19:36

Citat
Han har simpelthen formået at vehæfte et link på hans usaglige angreb, som dokumenterer at han IGEN har taget fejl, og ikke nok med det, han er for dum til selv at læse det.

Ja han var ikke så heldig med det link han tog med som dokumentation. Og så viste det sig endda, at både Brian Mikkelsen og du alligevel er klogere end Krummen. Mit gæt er, at det kommer til at tage ham lang tid at komme sig over.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 15-12-09 19:55

God aften Kortoververden.

Uden for emnet, men:

Det er en anelse tarveligt at skrive negativt om en bruger, som du har blacklistet, således at vedkommende ikke kan tage til genmæle. Nu skal vi så se frem til et nyt indlæg fra den "anklagede", hvor du så får på puklen . Og så er vi tilbage i den gamle stil igen .

Forslag: Løslad vedkommende fra din bl-liste og tag kampen op her .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 15-12-09 20:02

Citat
Det er en anelse tarveligt at skrive negativt om en bruger, som du har blacklistet

Er du ironisk?

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 15-12-09 20:12

Citat
Er du ironisk?
Nej da. Jeg er altid seriøs . Så mit indlæg var derfor også seriøst. Jeg håber blot, at det vil blive modtaget i positiv Kandu-ånd !

Mvh Chris

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 15-12-09 20:42

Citat
Det er en anelse tarveligt at skrive negativt om en bruger, som du har blacklistet, således at vedkommende ikke kan tage til genmæle.

Enig. Det er en simpel fremgangsmåde. Bliver desværre praktiseret af mange. Det siger mere om dem der blacklister end de blacklistede.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-12-09 21:17

Cathcart

Du tager forhåbentlig gas på mig ??

Først og fremmest så blacklistede Krummen og jeg hinanden synkront, og for det andet, er mine udgydelser om den svagpissende nar intet at sammenligne med hvad han har formået at få sine småfedtede fingre til at formulere omkring mig og min person, forskellen er, at jeg har ventet med at svine ham i et par år, mens jeg stiltiende har fundet mig i hans rådne galde

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 15-12-09 21:26

Kode
Nej da. Jeg er altid seriøs

Ok. Men så synes jeg da, at du skal videregive det samme råd til Krummen. Måske vil han modtage budskabet i en positiv Kandu-ånd?. <---- (Det var en joke )

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 15-12-09 21:44

Hejsa Kortoververden og No1Here

For hulen da, det kan i altså ikke være bekendt. I var sgu lige ved at slå mig ihjel.
Citat
svagpissende nar
mm. Og videregive noget til den omtalte person . At få "det" til at forstå en ski, er lige så svært, som at få stormen til at stoppe i den vildeste efterårsstorm .

Jo seriøs er jeg, men også hulens naiv . Og så kendte jeg ikke årsagen til kontroverserne mellem dig, Kortoververden og "det der unævnelige". Sorry .

Mvh Chris

PS! Og nu skal jeg i bad for at få vasket sveden af efter det sunde latteranfald .
Og nu venter jeg så på en ordentlig skideballle fra "det", og det har jeg så sandelig også prøvet før .

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 15-12-09 21:53

Og Kortoververden, det var nok utidig indblanding i din tråd. Men det var ikke meningen, at det skulle optage så meget plads. Derfor sorry endnu en gang, og så lister jeg helt ud igen.

Mvh Chris

Kommentar
Fra : Jør-n

Dato : 16-12-09 07:41

Til spørgsmålet: Det jeg jeg ikke noget konkret om.

Angående "hobby-knive" "fiske-knive", som folk er blevet dømt for, så er det ren og skær proportionsforvrængning. I stedet for at gøre noget ved de virkelige våben problemer.
Og det var jo ikke det spørgsmålet handlede om.

Blacklisten er beregnet for kujoner, og bruges af bangebukse , som godt kan svine andre til på alle leder og kanter, samt sladre, med bliver stødt, hvis man giver igen med samme mønt eller siger dem nogle "sandheder" eller bare er uenig med dem.
*******************************************
Typisk for disse folk - de kan ikke tåle deres egen medicin.
*******************************************

Blacklisten er en dårlig opfindelse.

Men jeg kan alligevel godt forstå den bruges.

For der sidder smålige personer, som kun venter på at jorde gode tip, som skrives af "outsidere" som får -25 points for tip som "insidere" får +25 points for.

Dog er blacklisten omsonst, da mange jo har flere profiler, som bekendt, og bare kan bruge en anden til at "jorde" et tip med, som ikke kommer fra "vennerne".

Ja, undskyld mit lange sludrer-indslag , men Chris og Smokei har ret

Hav en fortsat god dag, som de siger i Netto.

Jørn

Kommentar
Fra : Jør-n

Dato : 16-12-09 07:44

Citat
Det jeg jeg ikke noget konkret om.

ØV - Der skulle stå:
Det ved jeg ikke noget konkret om

Jørn

Kommentar
Fra : Jør-n

Dato : 16-12-09 07:49

Jør-n, du har følgende muligheder
Din profil er blevet udelukket fra dette spørgsmål af Krummen, du har derfor ikke rettigheder til at kunne tilføje nogen kommentar eller på anden måde deltage i denne debat.
****************
Så ikke et ord om Brian

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-12-09 16:12

Jør-n

Hvis du er utilfreds med funktionaliteten her på Kandu, så kan du henvende dig til rette vedkommende, eller lave din egen tråd.

At du bruger min tråd (eller andres for den sags skyld) til at advokere for dine holdninger, som intet har med spørgsmålet at gøre er decideret dårlig stil.

Og lad så iøvrigt være med på nogen måde at tro, at du ved hvorfor og hvordan andre benytter blacklist muligheden, at du indirekte kalder mig en kujon tyder jo blot på at du selv slås med nogle fordomme, som absolut ikke hører hjemme her

Kommentar
Fra : Jør-n

Dato : 16-12-09 16:28

Undskyld Kortoververden.
Kan godt se, at jeg slet ikke skulle have skrevet som jeg gjorde.
Du er sikkert heller ikke en kujon, men en person, som er blevet alvorligt træt af Klummen.

Og det er også ham jeg hentyder til (mest!).

For jeg kender jo vedkommende. Berømt/berygtet og hader at nogle "tør" sige ham imod.

Har jeg indtrykket af.

Undskyld igen og jeg mener det!

Kommentar
Fra : Jør-n

Dato : 16-12-09 16:29

Krummen som også hedder Klummen + et par andre ting.

Slut med det !