/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
2. juledag arrengement.
Fra : casper0606
Vist : 541 gange
75 point
Dato : 12-12-09 17:14

Hej Alle.

Jeg skal lave et anden juledag arrangement for min familie, jeg er løbet helt tør for ideer der er virkeligt meget der har lukket d. 26 dec.......

Jeg kan fortælle lidt om gruppen vi strækker os fra 1 til 70 år..... 4 ældre, 6 stk i 30erne og en enkelt tumling på 15 mdr. Det er vigtigt at det foregår i køre afstand fra kbh, men bortset fra det er jeg meget åben for forslag, bare det er åbent..... jeg havde forestillet mig noget med bowling, museum eller lign men som sagt er der virkeligt meget der er lukket...

Haber i kan hjælpe...

Casper

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-12-09 17:22

Tag en tur i skoven og saml kogler, bog, agern, kastanjer til næste års jul.

Eller en tur på strøget og kigge på juleudstilling. Det kan gøres mens de gamle sover middagssøvn.

Eller en tur til Carlsbergs gamle bygninger for at hilse på elefanterne (som nu bliver fredet).

Eller en tur til et af de nye centre (Fields). Jeg ved de har lukket, men der er varmt og nok at kigge på. Og bænke hvis i bliver trætte. Der er også Fisketorvet. Rødovrecentret. City2.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-12-09 17:29

Tivoli har åbent den 26.12

http://www.tivoli.dk/composite-3190.htm

Granner01... kan man gå rundt i storcentrene når forretningerne er lukket??

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 85 point
Dato : 12-12-09 17:30

Zoologisk have har også åbent

http://www.zoo.dk/BesogZoo.aspx

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 12-12-09 17:34

de er squ trætte efter ædegilde i to dage, lad dem slappe af i sofaen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-12-09 17:52

Ud og køre på kælk - det ligger sne til den tid

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-12-09 19:10

Ja de store centre her i Kbh. og omegn har åbent på alle helligdage men ikke hele døgnet. Kun om dagen.

Og hvis der kommer meget frost og biler ikke kan starte, så har Falck en aftale med den store centre med parkeringskældre. Der bliver bilerne kørt hen til optøning.

Kommentar
Fra : casper0606

Dato : 12-12-09 19:49

Uha..... mange gode forslag, jeg tror en tur i et lukket indkøbscenter ikke helt udfylder standarden.... I Tivoli var vi sidste år.... carlsberg har lukket..... Zoo er måske helt ok..... jeg lader den lige hænge lidt....

Casper

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-12-09 20:06

Måske der er en familiefilm i biffen?

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 12-12-09 21:30

Nøddebo Præstegård

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-12-09 00:52

Hvis det er bio, så liger bio trio i selve City 2. Så kan i kigge forretninger og gå i bio, og i den bio må man have cola og popcorn med.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-12-09 01:31

Citat
de er squ trætte efter ædegilde i to dage, lad dem slappe af i sofaen

Det er netop det der er skyld i at julen er usund, først julemaden, derefter ædegilde juledag, og så slå mave 2. juledag

Jeg holder mig ikke tilbage når der skal æææææædes i de to dage, men 2. juledag vil jeg €¤#&!! have noget motion og en kødfri dag.

Så, ud i skoven eller andet sted hvor man kan få et par timers travetur og få rørt mavemusklerne så der kommer røre i al den julemad.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-12-09 23:11

Vi har altid holdt 1. juledag hellig, aldrig haft gæster eller gået nogen steder. Børnene skulle have en dag hvor der var tid til at lege med julegaverne. Og selv om børn nu er voksne, så er 1. juledag stadig en slappe af dag. Lillejule aften, juleaften, 2. juledag, der kan vi have gæster eller skulle ud, men ikke 1. juledag.

Godkendelse af svar
Fra : casper0606

Dato : 07-03-10 20:54

Tak for svaret Nordsted1.