/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
citat-boks
Fra : webgun
Vist : 1152 gange
100 point
Dato : 12-12-09 01:18

Jeg har brug for at lære at bruge "sitatboxen" her på kd for nemmere at kunne presicere mini svar, kontra spørgsmål. men jeg har aldrig brugt muligheden og er i tvivl om hvordan man entlig gør?
kan i forklare mig det "step for step"??

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 12-12-09 01:19

mine svar, ikke minisvar, sorry

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 12-12-09 01:23

kopier den tekst du vil citere
indsæt teksten i beskedboksen
marker den
tryk på ikonet med papirsclipsen

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 12-12-09 01:58

Ja men hvordan laver jeg "markerboxem"???

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 12-12-09 01:59

undskyld..."markerboxen" ?

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 12-12-09 02:00

Arhh,,, ikke mere whiskey til mig i dag

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 12-12-09 02:04

Citat
markerboxen

hold venstre musseknap nede og træk hen over teksten, nu markeres teksten med blåt (med mindre du bruger et andet farveskema)

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 12-12-09 02:08

EXT...
jeg vil prøve det imorgen, om jeg kan få det til. få forhånd tak

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-12-09 02:51

Som EXTERMINATOR skriver så er det nemt i Internet Explorer, hvis du bruger Firefox så er du nødt til at klikke på Citat ikonen før du sætter dit indlæg ind mellem de bokse [citat.] og [/citat,] eller skrive koden selv, du skal ikke have kommaet , med den er sat ind ellers tror Kandu at og skal skrives i citatboks som herunder hvor jeg udelader den lille ,
Citat
og

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 12-12-09 03:55

ovn.
øhh fatter minus

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-12-09 09:28

Jeg gør følgende

Kopierer teksten ind så den er i musen (ctrl+c)- som Exterminator skriver, så teksten bliver blå og så kopier ind

Dernæst trykker jeg på papirclipsen (ikonet ved siden af smilyen)

Når jeg så får citattegnene frem, flytter jeg markøren indimellem de to tegn, og sætter teksten ind --tryk crtl+v

Inden du sender, kan du trykke på luppen oppe til højre - så kan du se om det ser rigtigt ud

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 12-12-09 11:04

hmmm

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-12-09 11:14

Denne tekst skal i boks.

Så skal teksten bare være inde i mellem de to citat.
[ci tat] Denne tekst skal i boks. [/citat]
..............ci tat skrives i et ord >citat.............
........ disse to laves sådan hold Alt gr tasten nede og tryk på 8[ eller 9]

Og nu bliver det sådan her:

Citat
Denne tekst skal i boks.

Eller du kan gøre sådan:
Marker din tekst med venstre mustast ved at trække hen og ned over teksten og slip musen.
Hold tasten ctrl nede og tryk på c
Stil dig nu i skriveruden og hold ctrl tasten ned og tryk på v
Marker igen teksten med venstre mustast
Klik på ikonet ved siden af den lille smiley

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-12-09 11:15

Citat
øhh fatter minus
jeg vrøvler om Firefox, se bort fra mit indlæg og gør som EXTERMINATOR skriver over mit indlæg, det er nemmere end du tror og du kan som Nordsted1 skriver om luppen, se resultatet før du klikker på Send

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 12-12-09 11:50

Når du skriver dit indlæg og gør som ovenstående har forklaret- kommer sætningen du vil have markeret til at stå med en klamme hvor der står citat i - på hver side af sætningen

Du kan bare ikke se farvemarkeringen, før du har sendt det ( dit indlæg er lagt på tråden)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-12-09 11:58

Citat
Du kan bare ikke se farvemarkeringen, før du har sendt det

Jo da - hvis man lige klikker på den lille lup oppe i højre hjørne af skrivefeltet

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 12-12-09 12:05

Oh- høj, så lærte jeg noget nyt

Men jeg var selv forvirret over det i starten og jeg tænkte at det måske var derfor webgun ikke forstod jeres svar- men OK så kom det sidste med

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-12-09 13:20

Citat
[ C I T A T ] D i n . . . t e k s t . . . u d e n . . . m e l l e m r u m ! [ / C I T A T ]

Citat
Din...tekst...uden...mellemrum!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-12-09 13:27

Ps. ...og man kan ikke indsætte fed tekst, understegninger, kursiv-tekst og 'aktive' link's:
Hverken; http:// ..eller; www.
...i en citat-box

..eller i en [ C O D E ] bla. bla. bla... [ / C O D E ] box. For den sags skyld

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-12-09 13:29

Hverken; http://adresse

..eller; www.adresse

..sku' det ha' været

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-12-09 13:32

..og heller ik' smiley's. Se selv:
Citat
Hverken; http://adresse

..eller; www.adresse

..sku' det ha' været :-Z

Kode
Hverken; http://adresse

..eller; www.adresse

..sku' det ha' været :-Z

..og så sku' den torsk vist være kogt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-12-09 13:49

Molokyle - kandu ikke printe det ud med din Kandugevinst.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-12-09 23:18

Eyvind ->Åehrrrkkk... Joeh.. , ..men jeg har ba'r ik' tid !!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-12-09 23:36

Molo indrøm det bare,din printer er løbet tør for blæk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-12-09 23:38

Nordsted1 -> Hvis bar' dét ..var problemet?

NOPE....
...min printer er DØD !!!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-12-09 23:41

Ps. Iøvrigt:
Jeg ka' ik' længere se... at der sku' vær' no'et som hedder:

MÅNEDENS PRÆMIE !

Hvis...? Så hvor..?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-12-09 23:44

Der er ikke længere -månedens præmie

http://www.kandu.dk/tip20507.aspx

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-12-09 23:46

Citat
...min printer er DØD !!!

SUK, sådan en er da ikke til at undvære..............så ved du hvad du skal ønske dig i julegave

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-12-09 23:48

Nordsted1 -> Fandt det ..2 sekunder FØR dit svar

..altså: http://www.kandu.dk/tip20507.aspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-12-09 23:50

..så mangler vi bare at dette bli'r effektueret: http://www.kandu.dk/Tip7539.aspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-12-09 23:52

Okay, vidste ikke at nogle kunne se sekunder på kanduuret... det må være super superbrugerne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-12-09 23:55

Min kusine ønsker sig en ny Porche ..og hendes mand ...et nyt Rolex.

Min mor en Gucchi taske ..min far ..øeh.. ..og min onkel; ...også en ny Porche

Såeh... jeg tror ik' der er økonomisk råderum med plads til en ny printer !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-12-09 00:01

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Min kusine ønsker sig en ny Porche ..og hendes mand ...et nyt Rolex.

Min mor en Gucchi taske ..min far ..øeh.. ..og min onkel; ...også en ny Porche

Hø hø, mon de får de ønsker opfyldt... jeg tror din chance for at få opfyldt et ønske er størst

Så må du gøre som min bror... hvert år bliver han så overrasket-- en gave fra julemanden - gad vide hva' det er

Gaven er selvfølgelig købt af ham selv

Et par gange har jeg taget fusen på ham, og også købt en gave og skrevet - fra julemanden på

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-12-09 00:08

Rolig nu.. Nordsted1

Printer?

Jeg spidset mine blyanter !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-12-09 00:10

..har..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-12-09 00:13

Mon spørger får svar på citat spørgsmålet mellem linjerne eller er der gået småsnak i den på grund af manglende tilbage melding

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-12-09 00:15

...har... ..i betydningen: haver

..at have (ha')
..jeg haver (har)
..jeg har
..jeg havde (ha'de)
..havende
..hav

..eller deromkring

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-12-09 00:18

o.v.n. -> Ingen præmie ??? ..kun smalltalk !!!

..eller:

Ingen arme ?

Ingen småkager !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-12-09 09:56

Du må aliere dig med en garfitti maler - og skrive på toget - så kan vi alle se det.
Min præmieprinter er også gået i stykker og sendt ud til de evige papirgange.