/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Udskrive simpel ruteplan
Fra : ingelein
Vist : 2255 gange
30 point
Dato : 11-12-09 20:01

Hej
Jeg skal have udskrevet nogle ruteplaner fra x til Y - gerne med et kort over stedet, men ikke over landsdelen!
Jeg kan simpelthen ikke få udskrevet enten ruteplanen alene eller kortet med gaden.

Det er på Kraks jeg søger og har fundet, men gider ikke skrive flere Danmarkskort ud, når det nu er det lokale kort jeg gerne vil have + ruteplan

Hvordan gør jeg???

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 11-12-09 20:05

jeg bruger PrintScreen til at udskrive et kort over det nærområde jeg skal besøge

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-12-09 20:10

Måske du kan bruge denne side i stedet???

http://www.dk.map24.com/

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 11-12-09 20:13

Jeg har da ingen problemer med at udskrive et kortudsnit. Jeg bruget tit FDM vejviser.

hawaii7

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 11-12-09 20:14

Ingelein - hvis jeg forstår dig ret, ønsker du hele ruteplanen (teksten) og så kun et kort over slutpunktet (ikke hele kortet).

Hvis det er tilfældet, kan du jo bare Zoome-ind på dit bestemmelsessted, og derefter vælge udskriv.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 11-12-09 20:38

Hej IBM760
Næh, det går ikke, for lige så snart jeg trykker på udskriv i ruteplanen åbner et nyt vindue med et stort Danmarkskort øverst - uanset om jeg havde lokalkortet på skærmen før.

Hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 11-12-09 20:45

Der er flere steder, hvor der står udskriv.

Vælg punktet i højre side hvor der står:
Citat
"Udskriv" "Del med andre" "Link til kortet" "E-mail"

Så kommer der en nye side med det valgte kort udsnit og ruteplanen nedenunder!

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 11-12-09 21:03

Hej IBM760

Jeg håbede, men nej - uanset hvilken udskriv jeg vælger får jeg et åndsagt kort med ruten gennem Danmark.

Forklaring på hvad jeg gør:
Jeg søger: Bager Nielsen, Nørregade 40 Padborg
Når der kommer to adresser frem med vedkommende, vælger jeg den øverste og der kommer et ÅBN frem på skærmen. Den vælger jeg. Så kan jeg vælge KORT. Det går jeg. Der kommer et lokalkort. Derefter vælger jeg ruteplan og taster min afgangsadresse. Så kommer der en vejbeskrivelse. Når jeg nu vil udskrive, skifter skærmen til et stort Danmarkskort, med en linje for min Rute og SLUT. Nedenunder Danmarkskortet er så rutebeskrivelsen.

Fungerer det ikke sådan for Jer andre?????

Mange hilsner Ingelein - som godt kender vejen fra X til Padborg, men det var jo lokalkortet jeg gerne ville have, og det var jo også mit udgangspunkt.

Mange hilsner
Ingelein

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 30 point
Dato : 11-12-09 21:20

Jeg starter direkte ved at vælge ruteplan, og så indtaster jeg start og slut adresse - og trykker på Vis Ruten.
Så fremkommer rutebeskrivelsen i venstre side og på et danmarkskort vises så ruten fra Padborg til København.

Så flytter jeg slutpunktet "København" til midt på kortet, og derefter vælger Zoom funktionen i bunden af skærmen, indtil jeg er tilfreds (evt. centrering undervejs).
Og når jeg så har kortet i stor størrelse med Kbh's Rådhus - vælger jeg Udskriv. Så kommer en ny side - hvor kortudsnittet står først og derefter findes hele rutebeskrivelsen fra Padborg til København.

Det kan da ikke være så svært!

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 11-12-09 22:02

Tak for svaret IBM760.
Det var ikke faldet mig ind at man kunne manipulere kortet og zoome ind på det stadie.

Mange tak
Igen lidt klogere
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 11-12-09 22:05

Godt det lykkedes for dig