/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Snyder skat folk?
Fra : Kastop
Vist : 581 gange
85 point
Dato : 11-12-09 03:54

Jeg er vildt irriteret over at jeg pludselig ud af den blå luft får en regning på 14000 kr fra skat.
Især fordi jeg næsten fik det samme tilbage i skat et par måneder tidligere.
Når jeg så ringer og spørger, hvorfor jeg skal betale restskat, så får jeg intet svar. Selvom jeg har ringet 3 gange. Jeg ringer altid flere gange for at tjekke informationer, for at høre om man får samme svar fra forskellige medarbejdere.
Nu er jeg hverken jurist eller revisor, men jeg har været inde for at se hvad der er blevet indberettet og kan intet finde, eller også er jeg for dum.
Men enten er de 3 medarbejdere jeg talte med lige så dumme som mig, eller det er alt for svært at gennemskue skattesystemet, eller de er fuldkommen ligeglade med deres arbejde og ikke gider hjælpe med at opklare det, eller det hele er engang organiseret kriminalitet.
Er der en der sidder og skummer fløden derinde uden at nogen ved det?
Man ved jo aldrig når man ikke engang ved hvorfor man får restskat.

Skal jeg virkelig hyre en revisor for at finde ud af hvorfor jeg skal betale penge tilbage i skat?

Men det må da simpelthen være muligt at finde ud af det, siden de fandt ud af at jeg skulle have en regning.

Min intuituin siger mig at der er et eller andet galt her og den plejer at være nogenlunde rigtig og er iøvrigt slet ikke forbeholdt kvinder.

Accepteret svar
Fra : Luke2000

Modtaget 95 point
Dato : 11-12-09 04:09

Jammen, det er da ikke deres job at sige hvorfor du skal betale restskat - De får dine indtægter & Udgifter fra de forskellige steder som de så trækker skat fra.

Hvis du mener at de har ret til at trække noget fra eller andet som ikke er opgivet er det da ikke skattecenters skyld, det er din egen.

For for at give dig svar på dit spørgsmål, så ved De ikke hvorfor du skal betale restskat. De ved bare at ud fra De oplysninger som de har og som De har sent til dig? (Hvordan ved du at du skal betale restskat hvis du ikke har fået en opgørelse, ved jo ikke om de bare har sent et girokort uden oplysninger men tvivler), skal du betale mere. Hvis Du så har flere oplysninger er det dit ansvar at give dem, ligesom det er dit ansvar at alt indtægt er opgivet.

Lige til sidst, så ja hvis du ikke kan finde ud af det må du hyre en revisor det kan aldrig blive skattecenters ansvar alt er indberettet rigtig til dem, de tjekker bare og hvis det er forkert må du i fængsel eller betale en bøde.

Godkendelse af svar
Fra : Kastop

Dato : 11-12-09 04:59

Tak for svaret Luke2000.

Problemet er at det også koster penge at sidde i fængsel. Ellers havde jeg valgt den løsning frem for at betale.