/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Afsætning Minervamodellen
Fra : krcrlu
Vist : 1897 gange
100 point
Dato : 10-12-09 14:14

Jeg er igang med at skrive SRP(Studieretningsprojekt), og har fået til opgave at:
"Analyser 2 selvvalgte reklamer fra Carlsberg med fokus på sproglige virkemidler og afdæk med afsæt i minervamodellen hvilke(n) målgruppe reklamerne henvender sig til"

Den første jeg reklame jeg er igang med er denne:
http://www.imagedump.com/index.cgi?pick=get&tp=556202

Jeg kan ikke finde ud af hvor i minervamodellen jeg skal placere den og hvorfor.
Nogle forslag?

Derudover ville jeg hører om der var en der kunne fortælle mig hvor jeg kan finde ud af hvor store markedsandele de forskellige bryggerier har på det danske marked?.. har ledt og ledt men intet fundet

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-12-09 14:50

Her er lidt foskellige genveje til minervamodellen.

Der er også forklaring på hvordan man bruger minervamodellen.

http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=minerva+modellen&meta=lr%3Dlang_da&aq=0&oq=miner

Ellers må vil finde lidt flere

Granner01/lærer

Kommentar
Fra : krcrlu

Dato : 10-12-09 14:56

Jo men jeg har styr på hvad minervamodellen er osv.
Men jeg kan ikke finde ud af hvad den hører ind under?

Kommentar
Fra : krcrlu

Dato : 10-12-09 14:56

Altså reklamen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-12-09 21:12

Reklamen hører ind under traditionel, det er en gammeldags reklame og den tale til folk på en gammel traditionel måde. Ellers kan du sætte reklamen i centrum og så komme med argumenter for de forskellige retninger i forhold til reklamen.

Vælg denne genvej og vælg det første billede i den øverste række, den med klatter hvor grå er den midterste.

http://images.google.dk/images?hl=da&source=hp&q=minerva+modellen&lr=lang_da&um=1&ie=UTF-8&ei=uVQhS-frN8j4-AbvpZ28Bg&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=1&ved=0CBUQsAQwAA

Kommentar
Fra : krcrlu

Dato : 11-12-09 12:34

Altså jeg skal jo forklare hvilket segment i minervamodellen reklamen går efter?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-12-09 13:07

Ja og reklamen henvender sig til de kunder der vil købe øllen. I dette tilfælde yngre mænd.