/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Trådløst internet virker ikke
Fra : LarsSimoni
Vist : 5039 gange
95 point
Dato : 09-12-09 11:22

Hej

Jeg er nu flyttet i lejlighed i Aalborg, og har derfor bestilt såvel Stofa internet som TV - der hvor jeg boede før, havde jeg Yousee. Da jeg oprettede Yousee i sin tid, købte jeg også en trådløs Netgear router (den som de altid sælger)
Der hvor jeg havde Yousee, der var denne router sluttet direkte til stikket i væggen, hvorfra jeg så benyttede den både med kabel og trådløst.
Efter jeg er flyttet, og har oprettet Stofa, fik jeg både et modem og en switch med i købet. Modemmet skulle tilsluttes stikket i væggen, og herfra skulle der så gå et kabel til switchen, således at jeg kan modtage TV-signal, da der også skal sluttes et netværkskabel fra switchen til Zaptor-boksen. For at få trådløst skulle jeg så tilslutte en router til switchen - alt dette har jeg gjort!
Men problemet er at jeg ikke kan komme på nettet trådløst. Det virker fint med kabel, både fra switch til computer, eller fra router til computer.
Jeg har Vista, og inde i Netværks- og delingscenter står der også at den godt kan finde mit tråsløse netværk (A763KAd7), men den kan som sagt ikke gå på nettet. Der er et rødt kryds på linjen mellem A763KAd7 og Internet, og når jeg trykker på det kryds, kommer den med meddelelsen:
'Der er muligvis opstået et problem med konfigurationen af DNS-serveren (Domain Name Server) Windows kunne ikke finde den kendte vært "www.microsoft.com" ved hjælp af DNS. Serveren er muligvis nede.'
Med det samme jeg så tilslutter et netværkskabel, så virker det hele fint igen.

Hvordan kan det være?

Modemmet er et Motorola, og switch er en SMC. Routeren er som sagt en Netgear.
Jeg har haft ringet til Stofa, men de mener det er min egen router det er galt med, så de vil ikke hjælpe. Abonnementet hos Yousee har jeg opsagt, så de vil heller ikke. Netgear har jeg haft ringet til flere gange, men det er åbenbart ikke muligt at få teknisk support på dansk.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 09-12-09 11:38

Det skal måske nævnes at min telefon godt kan forbinde til det trådløse netværk - ved ikke om det gør nogen forskel?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-12-09 11:55

det er lidt forvirrende og læse dit spørgsmål, du bruger både trådløst internet og modem. Jeg går ud fra at du ikke kan forbinde til et WLAN netværk, er det tilfældet så er det din router så skal kigges efter i indstillingerne.

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 09-12-09 11:59

Ja, modemmet er tilsluttet stikket i væggen - der er kun én port i modemmet, så derfor er der tilsluttet en switch hertil, således at jeg har flere porte (skal min. bruge en til TV og en til comp.) For at netværket så kan være trådløst, så har jeg tilsluttet en router til switchen.

Jeg kan godt forbinde til netværket via kabel, og tilsyneladende også trådløst, men jeg kan bare ikke bruge det trådløse til at komme på internettet. Den kan som sagt godt finde den trådløse forbindelse.
Både modemmet og routeren står og lyser orange i stedet for grøn, så ét eller andet er der i vejen..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-09 12:14

Forstår ikke helt din sammenkobling....

Hvad skal switchen ????

Du har da separat stik til TV og RADIO - det skal da ikke gennem dit modem ?????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-09 12:15

Dit vægstik indeholder vel 3 tilslutninger ????

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 09-12-09 12:16

Switchen er sluttet til, således at der er flere stik end blot det ene i modemmet.
Når man bestiller TV hos Stofa, og får en Zaptor boks, så skal denne også kunne forbinde til internettet. Man tilslutter derfor switchen til modemmet, således at man har plads til mere end det ene kabel der er plads til i modemmet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-09 12:20

Væg - modem - switch - Zaptor+Router

Er det rigtigt forstået

Zaptor virker men IKKE router (trådløst) men den virker med kabel....

Er det rigtigt forstået

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 09-12-09 12:22

Ja, det er helt korrekt refi :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-09 12:27

Så vil jeg umiddelbart give Stofa ret

Der er noget galt med din Router eller den trådløse del af den.... (den virker jo på kabel - så HUL til nettet er der)
eller den er forkert opsat.....

Prøv evt. at koble Zaptor og switchen fra og køre kun

Væg - modem - router - komputer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-12-09 12:31

Når du er på internettet med kabel, er det så gennem router eller er det direkte tilsluttet switch?

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 09-12-09 12:39

Ja, jeg er heller ikke i tvivl om at det er routeren den er gal med - eller, nogen indstillinger deri der skal ændres - for den virkede fint med trådløst hvor jeg havde Yousee.

Hvis jeg har kabel fra væg - modem - router - computer, så virker det stadig fint med kabel (altså hvor jeg slutter switchen fra), men så virker Zaptor-boksen ikke. Denne skal igennem switchen.

Min Netgear router står også og lyser orange ved ikonet for 'trådløs' - så på trods af at der er hul igennem, og computeren godt kan finde det, så registrerer routeren altså at det ikke virker som det skal.

Det er ligegyldigt om jeg har kabel fra switch-computer eller router-computer, resultatet er stadig det samme: det virker fint med kabel, men ikke optimalt med trådløst.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-09 13:25

Så koster det nok en ny Router

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 09-12-09 13:34

Jamen, hvorfor dog? Routeren virkede jo fint før i tiden - er det fordi denne router ikke kan sende trådløst, når den er forbundet via en switch? Syntes bare det er underligt den godt kan finde det trådløs netværk, og at det virker fint med kabel så?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-09 13:54

Citat
er det fordi denne router ikke kan sende trådløst, når den er forbundet via en switch

Det kunne være en årsag....

Den kan jo også have taget skade af "flytningen"

Hvis den virker UDEN Zaptor og Switchen - er det switchen det er galt med

Citat
Hvis jeg har kabel fra væg - modem - router - computer, så virker det stadig fint med kabel (altså hvor jeg slutter switchen fra), men så virker Zaptor-boksen ikke. Denne skal igennem switchen.

Men virker den trådløse del så også for så er det jo switchen der ikke kan skille Zaptor og net...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-12-09 14:08

Prøv at Resette routeren, normalt et lille hul bagpå, hold inde i 10-20 sek,
det er sikkert noget med krypteringen

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 09-12-09 14:36

refi:
Jeg har også overvejet om den kunne have taget skade af flytningen - jeg tvivler dog meget på det.. Dét at routeren lyser orangeved ikonet for trådløs, samtidig med at det trådløse netværk ikke virker, indikerer at de er enige om der er noget i vejen.. Men igen, så kan computeren jo godt 'finde' det trådløse netværk.
Hvis jeg slutter switchen fra, så virker det trådløse stadig ikke nej - den eneste forskel er bare at TV'et heller ikke virker..

Klaudi:
Det var noget af det første jeg prøvede - det hjalp desværre ikke..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-12-09 14:45

Du skal slå kryptering fra og så finde og forbinde med pc,
når det er gjort aktiverer du kryptering igen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-09 14:48

Det var også blot for at udelukke switchen

Så defekt Router er vist eneste sandsynlige årsag når det virker med kabel....

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 09-12-09 15:24

Okay, jeg har taget fejl af en ting: Det er ikke 'trådløs' routeren blinker orange ved - det er 'internet'.

Nu har jeg prøvet på alle de mulige måder der er, håber det her kan skabe lidt overblik:

Væg – Router – Computer+Fjernsyn:
-   Via kabel: Forbindelse mellem computer og A763KAd7, ikke mellem A763KAd7 og Internet
-   Trådløs: Kan ikke finde netværket
-   Blinker orange ved ’internet’ på routeren.
-   Fjernsyn virker ikke.

Væg – Router – Switch – Computer+Fjernsyn:
-   Via kabel: Forbindelse mellem computer og A763KAd7, ikke mellem A763KAd7 og Internet
-   Trådløs: Kan ikke finde netværket
-   Blinker orange ved ’internet’ på routeren.
-   Fjernsyn virker ikke.
-   Kan godt forbinde til andet trådløst netværk, men ikke gå på nettet.

Væg – Modem – Router – Computer+Fjernsyn:
-   Via kabel: Internet virker fint.
-   Trådløs: Kan ikke finde mit netværk.
-   Blinker orange ved ’internet’ på routeren.
-   Blinker orange ved ’link’ på modem
-   Fjernsyn virker ikke.
-   Kan godt forbinde til andet trådløst netværk, men ikke gå på nettet.

Væg – Modem – Switch – Computer+Fjernsyn:
-   Via kabel: Internet virker fint.
-   Trådløs: Ikke trådløs uden router.
-   Blinker orange ved ’link’ på modem.
-   Fjernsyn virker fint.

Væg – Modem – Switch – Router. Switch til Computer+Fjernsyn:
-   Via kabel: Virker fint
-   Trådløs: Kan ikke finde mit netværk.
-   Blinker orange ved ’internet’ på routeren.
-   Blinker orange ved ’link’ på modem.
-   Fjernsyn virker fint.
-   Kan godt forbinde til andet trådløst netværk, men ikke gå på nettet.

Væg – Modem – Switch – Router. Router til computer, switch til fjernsyn:
-   Via kabel: Internet virker fint.
-   Trådløs: Kan ikke finde mit netværk.
- Blinker orange ved ’internet’ på routeren.
-   Blinker orange ved ’link’ på modem.
-   Fjernsyn virker fint.
-   Kan godt forbinde til andet trådløst netværk, men ikke gå på nettet.

En kort konklusion: Switch skal altså sluttes direkte til modem, for at fjernsynet virker. Da der kun er én udgang i modemmet, er det altså nødvendigt at slutte routeren til swtichen, da jeg gerne vil have trådløst internet, og ikke kan få det via switchen.
Før jeg prøvede at nulstille min router kunne jeg godt finde mit netværk, men det kan jeg, af en eller anden grund, ikke længere? Jeg kan heller ikke 'gå ind på' min router ved at taste 192.168.0.1 i adressefeltet længere..

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 09-12-09 15:27

Klaudi:
Du foreslog at resette routeren - ved du hvordan jeg kan forbinde til den igen, således at jeg kan 'gå ind på den', og fx. portforwarde, ændre adgangskode og navn osv.?
Evt. hvorfor jeg ikke længere kan finde det trådløse netværk, når jeg kunne tidligere?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-12-09 15:47

Væg – Modem – Switch – Router. Router til computer med kabel,
i en browser skal du ind i routeren, på min er adressen 192.168.1.1,
password plejer at være admin, men du har jo prøvet at resette skriver du

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-09 15:52

Du er nødt til at koble EEN ting op af gangen - ellers går der "kage" i det hele...

Altså - få internet til at virke først.... UDEN Zaptor...

Jeg har en formodning om at det slet ikke kan kobles sammen på den måde...

Så drop switchen i første omgang og kør

Væg - modem - router - komputer (både med kabel og uden)

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 09-12-09 15:52

Ja, det var noget af det første jeg prøvede da vi flyttede ind for en uges tid siden, og der gav det heller ikke nogen komplikationer. Der hvor vi boede før var min 192.168.0.1, hvor der var 'admin' og 'password' der gav adgang (standard)..
Før jeg prøvede at resette her til eftermiddag, der var min ip-adresse, som jeg skrev, 192.168.0.1, men når jeg nu skriver 'ipconfig' inde i command, så fortæller den mig nu at min ip-adresse er 62.107.26.105.. en ip-adresse jeg aldrig har set før?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-09 15:55

Citat
Væg – Modem – Switch – Router

Er sikkert IKKE muligt da Stofa KUN leverer tilslutning til EEN komputer...

Så switchen kan sikkert KUN sidde EFTER router.....

Men det er da et forsøg værd

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 09-12-09 15:57

refi:
Jeg har prøvet kombinationen væg-modem-router-computer, men der virker det stadig ikke uden kabel. Tanken om at det ikke kan lade sig gøre har også strejfet mig, men.. det kan næsten ikke passe. Så kan alle der har Stofa og en Zaptor boks ikke benytte sig af trådløst internet?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-12-09 15:58

det er vel modem's ip prøv ipconfig /all
tror ikke at router fejler noget, det skulle da lige være en fejl 40

det kan jo være severino kigger forbi, han har tjek på så'n noget

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-09 16:00

Citat
Så kan alle der har Stofa og en Zaptor boks ikke benytte sig af trådløst internet?

Jo da - det skal bare være det rigtige udstyr....

Det må Stofa kunne svare på.....

Og da det heller ikke virker UDEN Zaptor ligger fejlen jo i Router eller switch....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-09 16:02

Citat
det kan jo være severino kigger forbi, han har tjek på så'n noget

Og så har han STOFA

Skriv en PM til ham http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=114580

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 09-12-09 16:32

Klaudi:
Skriver jeg ipconfig /all, så får jeg samme svar - det er stadig den samme, underlige ip-adresse der kommer frem.

refi:
Jeg spurgte om netop dét, dengang jeg oprettede det - men det ville de ikke kommentere på, da det ingen relevans havde til deres produkt - ligesom de ikke ville svare mig på om jeg kunne slutte en harddiskoptager til min Zaptor-boks..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-12-09 19:01

Har du været inde og kigge i din router. >

http://192.168.x.x (x er forskellig fra router til router)
Har du MAC filter sat til
Har du kryptering tændt

Fra trådløs comp.
Kan du se din routers navn (SSID)
Forsøger den at logge på

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 09-12-09 19:54

Eyvind:
Som vi tidligere har diskuteret, så kan jeg desværre ikke komme ind i opsætningen på min router længere. Efter jeg resettede den, skriver den nu at ip adressen er 62.107.26.105, og ikke 192.168.0.1, som den tidligere har været - jeg ved derfor ikke hvordan jeg nu skal komme ind i opsætningen?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-09 19:59

ip 62.107.xxxx

Hører til i Ålborg-området

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-09 20:00

Så du er åbenbart tilsluttet

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-12-09 20:01

Adresse til router plejer at være 192.168.1.1, denne 62.107.26.105 er vel ikke til switchen?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-09 20:04

Jeg tror det er den TILDELTE IP fra udbyder

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-12-09 20:08

Den skal normalt resettes med en clips i mere end 10 sek. når routeren er slukket.

Sæt så et kabel i routerens LAN stik. og til din comp.
Start en browser
skriv så der står
http://192.168.0.1
Har du MAC filter sat til
Har du kryptering tændt

Fra trådløs comp.
Kan du se din routers navn (SSID)
Forsøger den at logge på

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 09-12-09 20:12

Min router har ikke noget bestemt LAN eller WLAN stik - den har bare 4 udgange til netværkskabler.. er det ligegyldigt, jeg vælger bare et af dem?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-12-09 20:29

Der er da 5 huller bagpå, ik? 1 til ind og 4 til ud?

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 09-12-09 20:32

Nej, der er bare 4 huller - går ud fra de allesammen er til ud?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-09 20:36

Hvordan faen får du så signal IND i den

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-09 20:37

Hvis det er tilfældet er det jo ikke så sært der ikke signal UD af huset - den er slet ikke tilsluttet

Kun lokalt

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-12-09 20:53

Ligner den ikke denne netgear?
http://i.c.dk/pics/8/8/3/35388/org.jpg

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 09-12-09 21:47

Klaudi:
Jo, den ligner den på billedet på en prik - bortset fra bagsiden. Der er altså kun 4 ind/udgange, og så 2 til 'voice'.. Jeg kan ikke finde noget billede af den, men hvis i kan, så hedder den:
Netgear Wireless Cable Voice Gateway CVG824G v2..

refi:
Der hvor jeg boede før, der fik jeg signal derind i fra kablet i væggen, som man kan tilslutte. Det er så det der skal i modemmet nu. Dengang gik der så bare et netværksstik fra routeren og i computeren..

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 47 point
Dato : 09-12-09 21:52

Citat
Det er så det der skal i modemmet nu. Dengang gik der så bare et netværksstik fra routeren og i computeren..

Og hvordan får du forbindelse mellem modem og Router

Står der en og råber i begge ender

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 09-12-09 21:53

Haha, det gør der ikke nej
Jeg har et netværkskabel der går fra modem til switch, hvorfra der så går et netværkskabel til routeren..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-09 21:54

Kabel fra væg til modem
Kabel fra modem til Router
Kabel fra Router til switch
Kabel fra switch til Zaptor

TRÅDLØS fra Router til komputer....

Så du har åbenbart "klippet" ledningen til det "fri"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-09 22:02

Citat
hvorfra der så går et netværkskabel til routeren..

Du siger jo den ingen INDGANG har men blot 4 udgange

Citat
Nej, der er bare 4 huller - går ud fra de allesammen er til ud?

Så hvor mon det lige går ind

Tager du pis på os

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-12-09 22:15

Sæt så et kabel i routerens LAN stik. (et af de 4) og til din comp.
Start en browser
skriv så der står
http://192.168.0.1
Har du MAC filter sat til
Har du kryptering tændt

Fra trådløs comp.
Kan du se din routers navn (SSID)
Forsøger den at logge på

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-12-09 22:39

Lad os lige blive enig om én ting! - Stofa er et skod selskab. De har den ringeste service, og gør intet for deres kunder uden at der falder kroner af, og alligevel får man en sluder for en slader.

Hvis den router du har, har været sluttet direkte til stikket fra You-See, så er det ikke givet at den kantale samme sprog som det man bruger på STOFA.

Men lad os gå ud fra det er et helt normalt router du har, og du har et kabel fra Routerens WAN port, over til den switch du nævner, som ikke er en rigtig switch, men et fordelingsfilter, der adskiller TV, Telefon, Inet.

Da du har signal på LAN portene, så kan fejlen kun ligge i selve AP delen (Access Point = WLAN)
Prøv at checke, om din gatway adresse og din adresse på WLAN, er i samme supnetmask område.
Supnetmask adressen sætter grænsen for hvor stort område du kan brede dig på.
Prøv for sjov skyld at ændre denne adresse fra 255,255,255,0 til 255,255,0,0 og måske endnu mere
åben som 255,0,0,0 og se om det giver hul igennem.
Under sådanne eksperimenter, bør du slå alle filtre fra, så du kan udelukke, at det kunne være dem der spænder ben for dig.
Se også routerens log igennem, måske er der et guldkorn at hente der!

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 10-12-09 13:14

Okay, nu kom jeg igennem til opsætningen af min router. Jeg tog kablet fra væggen og smed i routeren, uden om både modem og switch - ip'en var 192.168.0.1, som sædvanlig.. Jeg kunne ikke finde noget med kryptering, men under MAC filter stod der at min computer var godkendt (altså, navnet på min computer)

Som jeg sidder nu, så har jeg kabel fra væg - modem - switch, herfra fra switch til TV, og fra switch til router. Kablet til computeren går fra switchen.
Men, der er lige sket noget meget mærkeligt, hehe.. Jeg hiver kablet ud af computeren, og sidder faktisk på det trådløse net nu.. har også lige siddet og surfet rundt, så det virker sgu!
Hvorfor i alverden virker det nu - jeg har jo ikke prøvet noget nyt?!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-12-09 13:27

Citat
Kablet til computeren går fra switchen.
jeg kender ikke ret meget til Stofa, næsten kun hvad jeg har læst mig til her og andre steder, kun en gang har jeg forsøgt at komme på nettet hos en Stofa kunde - det mislykkedes
Der er noget med at Stofa kun accepterer 1 enhed og du skal have fat på supporten for at få dem til at acceptere din router i stedet for computeren som er den der kan gå på nettet nu, det er vist noget med mac adresse i den enhed som du kan bruge
Måske er det ikke sådan mere, men det har været et problem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-12-09 13:47

Jo o.v.n. - det er stadig sådan....

Derfor er det også routeren der skal på signalet da DEN fungerer som "komputer" overfor Stofa....

Hvormeget du derefter fordeler signalet er Stofa underordnet - men KUN 1 enhed på modemmet....

Så noget tyder på der blot har været opkoblet med den "forkerte" mac adresse.....

Problemet er særlig stort hvis du kører med "always on" - så nægter den at registrere andre mac adresser.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-12-09 13:54

Citat
Problemet er særlig stort hvis du kører med "always on" - så nægter den at registrere andre mac adresser.....
altså er det support hos Stofa du skal have fat på (hvis de kan finde ud af det)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-12-09 14:15

Stofa vil ikke have noget som helst med routere at gøre...

EFTER modemmet er det ikke deres problem

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-12-09 14:21

Jamen det er da så rigtigt, at stofa registrere dig på din MAC adresse, og her er det så at det skal være routerens MAC adresse som stofa skal kunne se.
Hvad der er på den anden side af routeren, er dit eget lokale netværk, og det er usynligt for stofa.
Grunden til at stofa bruger MAC adressen, er at I er mange der bruger det samme fællesantenne kabelnet, som er et coaxialkabel i jorden. For at de kan finde dig, må de jo have et ID på dig, som er den MAC adresse du kobler til deres udstyr, lige som du selv har et CPR nummer her i vores samfund.

Men når jeg ser tilbage i tråden, så havde du dog forbindelse på LAN portene, men ikke på WLAN, dit trådløse netværk, hvilket kan skyldes noget lokalt; og det kan stofa ikke rigtig tage sig af.

Men som altid: Hvis du har forbindelse ud på nettet fra en maskine, og ikke fra en anden, er det typisk et lokalt problem.

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 10-12-09 14:43

Ja, i har også fuldstændig ret allesammen, i at de skal bruge min MAC-adresse fra routeren - den har jeg indtastet inde på Stofas hjemmeside, således at jeg burde kunne bruge min router - men igen, det virker også fint nu. Hvorfor, det aner jeg ikke, langt fra, men har da været på i et par timer nu, uden kabel..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-12-09 15:03

Citat
Ja, modemmet er tilsluttet stikket i væggen - der er kun én port i modemmet, så derfor er der tilsluttet en switch hertil, således at jeg har flere porte (skal min. bruge en til TV og en til comp.) For at netværket så kan være trådløst, så har jeg tilsluttet en router til switchen.

Du har jo selv lavet fejlen fra starten

Routeren på den "forkerte" side

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-12-09 18:46

Tillykke med din nye fine forbindelse.

Godkendelse af svar
Fra : LarsSimoni

Dato : 10-12-09 18:54

Jeg takker og bukker - jer alle, naturligvis, men en af jer skulle jo have pointene ;)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 31-01-10 11:31

Husk at når du skal have tilsluttet en trådløs enhed til din router, så slå alt sikkerhed fra, og koble dig op.
Husk den nye enhed skal vælge dit netværk med det SSID som du har, som det fortrukne, og automatisk skal koble sig op til dette, hvis det er inden for dit rækkevidde.
Husk at indskrive enhedens MAC adresse i routerens netværksliste, hvorefter du kun giver de enheder i listen lov til at få forbindelse.
Skjul så dit SSID, så du ikke er synlig for andre.
Slå så resten af sikkerheden til igen.

Når du slår sikkerhedselementerne til, så gør det et ad gangen, og vær sikker på, at du stadig har forbindelse. Skulle det svigte, så ved duhvad der er årsagen!