/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Kalve opdræt selvforsyning
Fra : Holst-Hansen
Vist : 2310 gange
300 point
Dato : 06-12-09 19:14

Hejsa..

Er der nogle der kan hjælpe mig med nogle sider om selvforsyning og opdræt af kalve. Det skal være på amatør basis dvs. max 2 dyr.

Accepteret svar
Fra : housegoat

Modtaget 160 point
Dato : 06-12-09 19:42

Hejsa Holst-Hansen.

Måske kan du få lidt inspiration på nedenstående hjemmeside?

www.viinblad-jensen.dk

Held og lykke med forehavendet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-12-09 22:36

Hvad mener du med selvforsyning vil du avle alt foder til de 2 kalve selv? Eller vil du være selvforsynende med kalvekød?
Det første kræver et par hektar jord, tid til pasning af dyr og jord + udgifter til dyrkning og pasning af jord og dyr oveni skal du huske udgifter til jordleje, staldleje, dyrlæge og kvægregister med mere.

Det andet kræver ikke omkostninger og tidsforbrug på jord, men større udgifter til foder.

Du undgår ikke veterinær udgifterne, selvom det er hobby skal alt kvæg registreres

Godkendelse af svar
Fra : Holst-Hansen

Dato : 12-01-10 19:29

Tak for svaret housegoat.