/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
graffitikunst?
Fra : sinius
Vist : 689 gange
300 point
Dato : 30-11-09 10:35

hej brugere
jeg prøver lige at smide det her spørgsmål i denne kategori selvom der nok er nogen der vil mene det ikke er den rette..
forleden faldt jeg over et billede af en tattovering som jeg syntes var meget speciel.. senere blev jeg noget forbavset da jeg så det samme billede malet på gaden et sted inde på østerbro.. billedet er i sort hvid skyggemaling og forestiller en lille pige i sommerkjole, med vind der tager i hendes hår og kjole.. pigen har et sørgeligt udtryk i ansigtet og rækker den ene arm ud og op i luften, som om hun tager afsked med noget der forsvinder op i himlen.. (det er ihvertfald min tolkning)
mit spørgsmål er så.. hvem har tegnet dette billede? jeg går ud fra det må være en kendt kunstner da det både findes som tattovering og malet på gaden et tilfældigt sted i kbh...

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 150 point
Dato : 30-11-09 13:23

Det behøver ikke være en kendt kunstner, nogle af grafittimalerne er rigtig gode og så har en taget et billede, givet til en tattovør og går nu rundt med en tatoveret kopi at det billede. Så er ringen sluttet.

Kommentar
Fra : sinius

Dato : 01-12-09 21:31

godtså!! hvad sker der med kandu-brugerne?? nu har jeg jo selv støvet svaret frem..
fyren er faktisk en ganske kendt engelsk grafittikunstner der kalder sig "banksy".
Der ligger en masse fede billeder af ham på nettet.. billedet jeg ledte efter hedder vistnok "girl with balloon"

Godkendelse af svar
Fra : sinius

Dato : 01-12-09 21:34

Tak for svaret granner01. du vinder sku de her point.. der er ligesom ikke andre der har magtet at svare.. og den glimrende helgardering du kommer med er jo ganske rigtig.. det BEHØVEDE ikke at være en kendt kunstner.. men det var det så bare alligevel.. temmelig kendt endda..
bare det var så nemt at lave point hver gang hva?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-12-09 22:24

Jeg ved ikke om det var nemt, det gav da en gang tankevirksomhed for jeg har aldrig tænkt på hvem der lavede grafitti.