/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
planter i akvarie...
Fra : steffen15
Vist : 578 gange
92 point
Dato : 29-11-09 20:41

Hej har lige fået købt nye rør til mit 140 l akvarium fordi jeg troede at det var derfor mine planter ikke trives optimalt.. men mine planter taber bladene,,,,

akvavit får ilt og pumpen virker som den skal,,,, HMMM,,

nu spørger jeg så ... kan det hjælpe hvis jeg fx tager 30 liter vand om ugen fra mit andet akvare som køre perfekt mht planter og alt andet for at få vandet i mit 140 l op at køre optimalt...

gøder vandet i mit 140 liter men ikke i det andet jeg har...

Jeg vil tage 30 liter og putte i det akvarie som ikke køre særligt godt skadet det noget??

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 29-11-09 20:45

Det du skal tænke på får planterne lys nok, man siger som regel 12 timers lys og 12 natte timer
Det er det jeg har fået besked på, fra en der ved hvad han taler om.

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 29-11-09 20:54

det får 12 timer (=

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-11-09 21:07

Jeg tror der er for meget gødning i vandet, når der er fisk i er det ikke nødvendigt at gøde planterne.

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 29-11-09 21:11

det med gødning gjorde jeg kun fordi planterne ikke vokset,,

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-11-09 21:16

Jeg kender det godt, men giv planterne lidt ro. Så skal de nok komme sig. Du kan evt. få fat i en plante der kun svæver rundt i overfladen, den kan så optage noget af den gødning.

Kommentar
Fra : Danzerna

Dato : 15-02-10 12:59

En reflektor kan gøre meget i henhold til lys, ellers så bliver du nødt til at prøve dig frem med at skifte vand tit(rent vand) og sjældent, for det kommer helt an på hvilke planter du har. Men at have et Co2 anlæg fast kørende er en god idé og at måle PH-værdien i akvariet kan også give dig en indikation om hvad der er galt. Husk at bruge sådanne produkter som Aqua Safe, men til planter. Personligt synes jeg du skulle tage en prøve af vandet med ind til lokale dyrehandler og få det testet.